دیگه جذر و مدی که اینستاگرام تو دنیای بازاریابی شبکه های اجتماعی بوجود آورده برای همه آشکاره. سال 1391 فیسبوک خدماتشو به قیمت 1 میلیارد دلار خرید. اینستاگرام خودش میگه بیش از 300 میلیون کاربر فعال در روز داره. بنابراین اگه هنوز برای تبلیغ کارتون از اینستاگرام استفاده نمیکنید، باید بگم بازار بزرگی رو دارید از دست میدید. شاید هم نمیدونید چی پست کنید یا مردم چی میخوان. میتونید محتوای کاربرهای دیگه رو شیر کنید؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات، با ما همراه باشید.

ابزار رایگان بازاریابی اینستاگرام

کاربرها میتونن دو نوع پروفایل روی اینستاگرام بسازند. یه اکانت اینستاگرام شخصی و یه پروفایل تجاری. تو پروفایل شخصی به همه گزینه های ارسال مطلب، اشتراک گذاری، لایک کردن پستهای دیگران و نظر گذاشتن دسترسی داره اما با ارتقای پروفایل به پروفایل تجاری، ابزارهای بازاریابی رایگانی هم براتون باز میشه که میتونید باهاش میزان رشدتونو بررسی کنید. پروفایلهای تجاری اینستاگرام این امکانات رو دارن:

  • Impressions: تعداد دفعاتی که پست­تون مشاهده شده
  • Reach: تعداد دفعاتی که یک اکانت از پست شما دیدن کرده
  • Website Clicks: تعداد اکانتهایی که روی لینک وبسایتتون کلیک کردند
  • Follower Activity: میانگین زمانی که فالوئرهاتون در یک روز معمولی در ایسنتاگرام هستند
  • Video Views: تعداد دفعاتی که فیلم­تون بیش از 3 ثانیه نمایش داده شده
  • Saves: تعداد اکانتهایی که پست­تونو سیو کردند

وقتی پروفایل تجاری داشته باشید میتونید از سیستم تبلیغات استفاده کنید و برای مخاطبانتی که انتخاب میکنید تبلیغ های هدفمند بفرستید.

انتشار محتوای باکیفیت

اینستاگرام حول اشتراک گذاری محتوای بصری میچرخه. اگه یه نگاهی به بعضی از اکانتهای محبوب یا شخصی که فالوشون کردید بندازید، متوجه عکسها و محتوای باکیفیتی که منتشر کردند میشید. با وجود صدها میلیون کاربر اینستاگرام که روزانه تمام گوشه و کنار این برنامه رو زیر و رو میکنند، اگه از تصاویر باکیفیت و قدرتمندی استفاده کنید، بازاریابی اینستاگرامتون خواهد درخشید.
مثلا رستورانی رو در نظر بگیرید که عکس های اشتهابرانگیز از غذاهاش روی پروفایلش بذاره.

چطوری روی اینستاگرام دیده بشم؟

متاسفانه همین که فقط یک اکانت بسازید و بقیه رو به خدا بسپرید راه به جایی نمیبره. باید برای فالوئر جمع کردن تلاش کنید.

Explore اینستاگرام

Explore یکی از محبوبترین امکانت اینستاگرامه و کمک میکنه پستها و کاربرهایی رو که فالوئرهاتون دوست دارن پیدا کنید، فالو کنید یا براشون کامنت بذارید. به این ترتیب میتونید میتونید همونطوری بشید که مخاطبتون میپسنده.

تگ کردم مردم

اگه کسی تو کمپین­تون شرکت کرد، حتما توی پستهاتون تگش کنید. همچنین اگه محتواتونو یکی از کاربرها فرستاده، حتما با @mentions بهش اطلاع بدید. همین تگ کردن به ظاهر ساده مثل زنجیره ای منجر به حوادثی میشه که توجه دوستان دوستانتون رو هم به محتواتون جلب میکنه.

استفاده از هشتگ

هشتگهای اینستاگرام خیلی به دردتون میخورن. با هشتگ دیده میشید، محتواتونو آرشیو میکنید و تو سایر موضوعات مد شرکت میکنید. هشتگهای برندها برای استراتژی بازاریابی خیلی مفیدند.

استفاده از Geo Locations

کاربرهای اینستاگرام برای پیدا کردن محتوای تگ شده یه منتطقه خاص میتونن از ژئولوکیشن استفاده کنند.س برای افزایش تعداد مخاطبانتون همیشه از امکانات ژئو-تگ استفاده کنید. مثلا اگه داشتید راجع به اینکه کجا غذا بخورید و عکس چه غذاها یا دکورهایی میخواستید بینید بحث میکردید، فقط کافیه ژئوتگ یه رستوران رو سرچ کنید.