حذف بیش از 500 برنامه مخرب از فروشگاه گوگل پلی
فارس-گوگل بیش از 500 برنامه اندرویدی محبوب را از فروشگاه گوگل پلی پاک کرد، زیرا به منظور جاسوسی از کاربران طراحی شده بودند.بررسی ها حاکی است این برنامه های آلوده بیش از 100 میلیون بار توسط کاربران از سراسر جهان بارگذاری شده اند و لذا کاربران زیادی در خطر سرقت اطلاعات خود قرار دارند.در این میان بی دقتی گوگل در تایید چنین برنامه های مخربی مورد انتقاد شدید کارشناسان امنیتی قرار گرفته و آن ها می گویند گوگل باید در این باره دقت بیشتری به خرج دهد و شناسایی و تایید این برنامه ها را دقت ببخشد.بخش عمده برنامه های آلوده، بازی های موبایلی بوده اند که بین 50 تا 100 میلیون بار، بارگذاری شده اند. پس از آن برنامه های آب و هوا  با یک تا پنج میلیون بار بارگذاری و سپس برنامه های رادیوی اینترنتی با 500 هزار بار تا یک میلیون بار بارگذاری قرار داشته اند. برنامه های مخرب ویرایش عکس هم یک تا 5 میلیون بار بارگذاری شده اند.
چین راکتور متحرک دریایی می‌سازد
مهر-چین مشغول ساخت راکتورهای هسته ای متحرکی است که روی کشتی سوار می شوند و تصمیم دارد تاسال ٢٠٢٠ ناوگانی از راکتورهای هسته ای بسازد و انرژی جزیره های دورافتاده و دکل های نفتی و گازی را تامین  کند.   این راکتورها روی کشتی ها نصب می شوند.
هدفون هوشمند گوگل
 فارس-گوگل به جمع شرکت‌هایی پیوسته که در زمینه تولید محصولات هوشمند تجاری فعال شده‌اند و در همین راستا قصد تولید هدفون هوشمند را دارد.این هدفون از برنامه Google Assistant برای تسهیل کنترل فیزیکی هدفون کمک می‌گیرد.ازاین هدفون می توان هم برای گوش کردن به موسیقی و هم دریافت اطلاعات notification های گوشی و پاسخ به آن ها با صدای کاربر استفاده کرد. بنابراین افرادی که هدفون را روی سر بگذارند نیازی به لمس گوشی برای پاسخ دادن ندارند. هدفون هوشمند کل گوش را می‌پوشاند و البته با صدای کاربر هم به فرامین عمل می‌کند!
بازپرس اینترنتی
خبرآنلاین-ایده «بازپرس اینترنتی» در انگلیس پس از آزمایش توسط وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش / DCMS از پاییز جنبه قانونی و رسمی پیدا می‌کند.بازپرس اینترنتی به شکایت های آنلاین شامل انتشار محتوای غیر قانونی در فضای مجازی و تهدیدهای خشونت آمیز روی شبکه‌های اجتماعی، می پردازد.
 ورزش های پر برخورد ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهد
ایرنا- محققان کانادایی می گویند برخورد میان بازیکنان در ورزش هایی مانند فوتبال یا هاکی روی یخ، ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهد.اسکن های مغزی نشان دادند این تغییرات به ویژه در ورزش هایی مشخص می شود که بیشترین خطر برخورد بدنی را دارند.تغییراتی نیز در مواد شیمیایی مغز برخی ورزشکاران مشاهده شد که اغلب با ضربه و آسیب مغزی مرتبط هستند. این تفاوت ها شامل تغییراتی در ساختار ماده سفید مغز است، فیبرهایی که بخش های مختلف مغز را به هم مرتبط می کند و به آن ها اجازه می دهد با هم ارتباط برقرار کنند.
مایکروسافت موفق به طراحی "مغزافزار" شد
ایسنا-مایکروسافت موفق به طراحی سامانه هوشمند همزمانی به اسم "مغزافزار" شده که می‌تواند به صورت درجا (real time) یاد بگیرد و واکنش نشان بدهد. از این سامانه هوشمند می‌توان برای یادگیری ماشین با سرعت بالا با پاسخ همزمان در سامانه‌های ابری استفاده کرد. مغزافزار مایکروسافت علاوه بر سامانه‌های هوشمند خود این شرکت می‌تواند با دیگر سامانه‌ها نظیر سامانه هوشمند گوگل و دیگر شرکت‌ها به خوبی کار کند.
دستیار صوتی گوگل برای شما خرید می کند
مهر-گوگل و فروشگاه های زنجیره ای والمارت در آمریکا با همکاری هم، خرید صدها هزار محصول موجود در این فروشگاه ها را از طریق دستیار صوتی Google Home ممکن می کنند.این تحول مردم را از مراجعه حضوری برای خرید انواع کالا به فروشگاه ها بی نیاز می کندو در حالی که در منزل خود هستند با بیان عبارت فلان کالا را بخر، محصول دلخواه را خریداری و دریافت می کنند.

شبکه‌های وای فای سراسر جهان قابل هک شدند

وزیر ارتباطات:قطع شبکه‌های اجتماعی موقتی است

ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت آغاز شد

شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)

اخبار کوتاه دانش و فنآوری اخبار کوتاه داخلی فناوری اطلاعات اخبار از بین المللی در دنیای ITاخبار کوتاه داخلی

اخبار کوتاه داخلی

اخبار کوتاه داخلی 1396-06-

13 اخبار کوتاه داخلی 

1396/06/15 اخبار کوتاه داخلی 1396-06-

23 اخبار کوتاه داخلی-1396-07-

01 اخبار کوتاه داخلی 1396-07-

04 اخبار کوتاه داخلی 1396-07-12

اخبار کوتاه داخلی 1396-07-

15 اخبار شرکت های دانش بنیان 1397-02-09