با به وجود آمدن  کامپیوتر ها  در گذشته هیج کس فکرش را هم نمی کرد که انسان تا این حد به ماشینی به اسم رایانه محتاج شود. امروزه تقریبا انجام هر عملیات بزرگ و کوچک به کامپیوتر ها وابسته است. در این میان رد پای دنیای وب و تاثیر آن در زندگی مردم را باید وسواس و با دقت بیشتری مورد کاوش قرار داد.

دنیا پر افت و خیز و جالب وب نیز در این میان باید به صورت تخصصی مورد تحلیل قرار بگیرد.آیا  بنیان گذران صنعت وب در گذشته پیش بینی همچنین ضریب پیشرفت استفاده وب را داشته اند؟ لزوم استفاده  و حضور در دنیای وب و اینترنت در عصر حاضر چیست؟ یک بیزینس که برای نشان دادن خود در دنیای مجازی دست به طراحی سایت می زند آیا موفقیت خاصی در انتظار اوست؟ برای پاسخ گویی به این پرسش ها و نقد و بررسی دنیای امروز در صنعت طراحی سایت با Persian computer همراه باشید تا در مجموعه ای از مقالات به دنبال این جواب برای این پرسش ها باشیم.

 

اولین وب سایت

در سال 1989 میلادی تیم برنرزلی (Tim Berners Lee)  برای استارت اولین پروژه تخت وب اقدام نمود. این پروژه که تا سال 1993 به طول انجامید، در انتهای آن یک صفحه که شامل چند پاراگراف بود و شامل یک آدرس ایمیل بود که به صورت لینک (به صورت   mailto) به ایمیل داده شده بود. اینترنت در آن زمان دنیای عجیب خود را داشت و هرگز دارای تصاویر و فیلم و عناصر چند رسانه ای نبود. اینترنت در آن زمان به چند سطر خط و رنگ بندی ساده محدود می شده اند و سایت های اینترنتی به این مفهوم امروز وجود نداشته است. اولین وب سایت جهان هنوز نیز در آدرس ذیل برای مشاهده موجود است.(http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html) که دیدن آن خالی از لطف نمی باشد.

جست و جو گر موزاییک تنها جست و جو گری بود که  در آن زمان می توانست به ارائه خدمات به مخاطبین خود می پرداخت. برای نمایش عکس و نوشته این جست و جو گر به کمک مردم می آمد.
W3c برای طراحی سایت

از سال 1994 یک کنسرسیوم جهانی برای ایجاد یک سری استاندار های تحت وب پدید آمد و تا به  اکنون که شما مخاطب گرامی در حال خواندن این مطلب هستید، این کونسرسیوم در حال تدوین محتوا و استاندارد های تحت وب در دنیا می باشد.
 اولین شرکت طراحی وب

در سال 1994 اندرسون  شرکت Netscape communication را تاسیس نمود و به عنوان اولین شرکت  در زمینه تخصصی طراحی وب سایت می توان از این شرکت نام برد. جست و جو گر Netscape که توسط این شرکت ارائه شد، برای یافتن نظرات شخصی افراد سازنده این شرکت پدید آمده بود.
خدمات طراحی سایت persian computer

با مجموعه مقالات آموزشی سایت persian computer همراه باشید تا  نقدی در باره تاریخچه وب سایت ، تاریخچه طراحی وب  بزنیم و بتوانیم لزوم حضور در درنیای وب را با بکدیگر بررسی نماییم.