هکرها اطلاعات ۶ میلیون کاربراینستاگرام را به فروش گذاشتند
مهر- هکرها اعلام کرده اند مشغول فروش اطلاعات شخصی شش میلیون کاربر اینستاگرام در وب سیاه هستند.این هکرها به نامDoxagram ادعا می کنند اطلاعات شخصی (آدرس ایمیل و شماره تماس) شش میلیون کاربر اینستاگرام را دزدیده و مشغول فروش آن در وب سیاه هستند. در میان این شش میلیون حساب کاربری، اکانت های ریاست جمهوری آمریکا و برندهای بزرگ، بازیگران و چهره های مشهور تا کاربران معمولی دیده می شود. هر بخش از این اطلاعات به قیمت ۱۰ دلار در وب سیاه فروخته می شود.به گفته کارشناسان، این بزرگ ترین حمله سایبری از زمان هک iCloud به حساب می آید.این هک شبیه آن است که اطلاعات محرمانه فرد در روزنامه ها چاپ شده باشد. هر کسی ممکن است به آن دسترسی داشته باشد.اینستاگرام که مالکیت آن در اختیار فیس بوک است، بابت این مسئله از کاربران خود عذرخواهی کرده و مدعی شده مشکل را برطرف کرده است.
لو رفتن اطلاعات ۷۱۱ میلیون آدرس ایمیل
فارس-اطلاعات بیش از ۷۱۱ میلیون حساب ایمیل و کلمات عبور برخی از آن ها در اینترنت منتشر شده است.انتشار این اطلاعات در فضای مجازی زمانی افشا شد که یک محقق امنیتی از فعالیت یک بوت هرزنامه نویسی با پیکربندی غلط مطلع شد. پیکربندی غلط بوت یاد شده عامل نشت اطلاعات صدها میلیون ایمیل بوده است.این محقق امنیتی می گوید از آن به طور گسترده برای ارسال هرزنامه استفاده می شود و داده های افشاشده ازاین طریق در مورد برخی ایمیل ها بسیار فراتر از کلمه عبور است.آدرس های ایمیل یاد شده عمدتا مربوط به کشورهای اروپایی است.
متفورمین به درمان پارکینسون کمک می کند
ایرنا- محققان آلمانی اعلام کردند داروی دیابت «متفورمین» می تواند به درمان برخی انواع پارکینسون کمک کند.
اپل کارت دعوت صادر کرد
ایسنا- "اپل" با انتشار اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها برای شرکت در کنفرانس 12 سپتامبر در کالیفرنیا دعوت کرد.لنز دوربین عمودی، قابلیت‌ تشخیص چهره، شارژ بی‌سیم و پردازنده ارتقا یافته از جمله قابلیت‌های جدیدی است که اپل برای آیفون 8 در نظر گرفته است.
ساخت کوچک ترین حافظه کوانتومی جهان
مهر-محققان موفق به ساخت کوچک ترین حافظه کوانتومی جهان شده اند که با استفاده از فوتون نور، هر بیت از اطلاعات را در حافظه کوانتومی رمزگذاری می کند.
جمع‌آوری نیم میلیون ضربان‌ساز قلب از ترس هک شدن
خبرآنلاین- اداره غذا و داروی آمریکا / FDA دستور جمع آوری 500 هزار ضربان ساز قلب / Pacemaker را از ترس هک شدن صادر کرد. 
موتو ایکس 4 موتورولا معرفی شد
سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های زیاد، لنوو به عنوان مالک برند موتورولا از گوشی Moto X4 رونمایی کرد.یکی از مهم ترین ویژگی‌های گوشی جدید پشتیبانی از الکسا آمازون است. به گزارش zoomit ،موتو ایکس 4 از بدنه‌ آلومینیمی و پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس بهره می‌برد و ضدآب و ضد گردوغبار است.گوشی مذکور به دوربین ۸ مگاپیکسلی واید و حسگردوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد مجهز شده و از فوکوس خودکار دوگانه بهره می‌برد.