میزبانی اطلاعات در شبکه‌های محلی در آخرین به روزرسانی تلگرام
فارس-تلگرام در تازه‌ترین به روزرسانی به موضوع انتقال اطلاعات به CDN‌ها اشاره کرده است. این پیام رسان پیشتر از آغاز استفاده از شبکه‌های ارائه محتوا (CDN‌) به صورت رمزگذاری شده در ایران از ۲۷ جولای خبر داده واعلام کرده بود: در قالب این خدمات از رمزگذاری محتوا برای تسهیل دسترسی عموم به داده های چندرسانه ای درباره کانال هایی با بیش از 100هزار عضو پشتیبانی می‌شود.بنابراعلام قبلی تلگرام، CDNها در مناطقی قرار می گیرد که ترافیک تلگرام در آن ها بالا باشد. هدف استفاده از سرورهای توزیع محتوا یا CDN ها در برخی کشورها افزایش سرعت بارگذاری است.اکنون تلگرام درباره ویژگی های نسخه ٤.٢  اعلام کرده است در این نسخه کاربران از « دانلود سریع تر رسانه‌ها از کانال‌های عمومی بزرگ به لطف CDN رمزنگاری شده جدید» برخوردار خواهند شد.
تست موفقیت‌آمیز موشک قدرتمند "فالکن سنگین"
ایسنا-اسپیس‌ایکس با آزمایش هسته‌های داخلی موشک "فالکن سنگین"یک قدم به پرتاب محموله‌های سنگین‌  تر نزدیک‌ شد.
رکورددار فضانوردی ناسا به زمین بازگشت
ایسنا-"پگی ویتسون"، فضانورد آمریکایی ناسا که رکورددار بیشترین حضور در فضاست، با دو فضانورد دیگر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت."ویتسون" 57 ساله در آخرین ماموریت خود 288 روز در فضا بوده و چهار هزار و 623 بار به دور زمین مدارگردی و با احتساب ماموریت‌های قبلی،  درمجموع 665 روز را در فضا سپری کرده است که بین تمام فضانوردان ناسا رکورد محسوب می‌شود.
حداکثر طول عمر انسان تخمین زده شد
مهر-محققان هلندی تخمین می زنند حداکثر طول عمر زنان 115.7 و مردان  114.1 سال است و معتقدند با بهبود تغذیه، شرایط زندگی و خدمات درمانی، نمی توان انتظار داشت طول عمر افراد بیش از این افزایش یابد.
ویژگی منحصر به‌فرد موتو ایکس 4
خبرآنلاین- موتو ایکس 4 در آنِ واحد می‌تواند چهار گوشی را از طریق بلوتوث به هم وصل و یک موسیقی را برای همه پخش کند.از سوی دیگر قابلیت اتصال چهار اسپیکر هم زمان را نیز دارد.
از بین بردن سلول های سرطانی با روش جدید
مهر-محققان موفق به تولید مولکول های مجهز به موتور در مقیاس نانو برای سوراخ کردن و نابودی سلول های سرطانی شدند.این مولکول ها مانند نوک مته به درون غشای سلول های سرطانی نفوذ و آن ها را تخریب می کند.
آغاز فروش تجاری تلویزیون های مافوق دقیق
مهر- شارپ فروش تجاری تلویزیون های مافوق دقیق ۸K را با قیمت 130 هزار دلاردر ژاپن و چین از دسامبر آغاز می کند.