ساخت پهپاد نظامی که مهمات حمل می کند
 

مهر- نیروی دریایی آمریکا پهپاد کوچکی ساخته که می توان در شش ساعت قطعات آن را کنار هم قرار داد. پهپاد مذکور برای انجام فعالیت های مختلف مانند ارسال هوایی مهمات ساخته شده است. این پهپاد با چاپگر سه بعدی تولید می شود و Nibbler نام گرفته است. Nibbler قابلیت عملکرد در میدان های جنگی را نیز دارد. پهپاد مذکور ارزان و قابل حمل است. همچنین به راحتی می توان آن را تعمیر کرد. علاوه بر این موارد با ایجاد تغییراتی قابلیت انجام فعالیت های مختلف مانند جمع آوری اطلاعات و انجام ماموریت های نظارتی را دارد. پهپاد مذکور به وسیله تلفن هوشمند یا دستگاهی مخصوص کنترل می شود.
 

این فوم آتش را کمتر از ۵ دقیقه مهار می کند
 

مهر- ناسا کف مخصوصی ساخته که پس از ترکیب با آب گسترش یافته و در کمتر از پنج دقیقه آتش سوزی مربوط به سوخت جت را مهار می کند.به گزارش مهر، ناسا با استفاده از روش «سیستم کف سرکوب آتش» می تواند آتش سوزی مربوط به سوخت جت را در کمتر از پنج دقیقه مهار کند. درهمین زمینه مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا این آزمایش را انجام داده است. این کف با آب ترکیب شده تا میزان انتشار و گستردگی آن آزمایش شود.
کف مذکور روی سوخت جریان می یابد و میان سوخت و شعله های آتش فاصله ای ایجاد می کند.
 این کف طی چهار دقیقه تا ارتفاع چهار فوت گسترش می یابد.
 

ساخت جلیقه ضدگلوله با الهام از 3 جانور
 

ایسنا- پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست با استفاده از مواد اولیه موجود در دنیای حیواناتی همچون صدف، نیزه ماهی و عنکبوت به دنبال ساخت جلیقه ضد گلوله مقاوم و ارزان‌قیمت هستند.فرانکویس بارسلت، مهندس مکانیک درباره هدف از این مطالعات جدید گفت: تنوع سیستم‌های دفاعی در دنیای حیوانات به ویژه حشرات، محققان را بر آن داشت تا با انتخاب سه سیستم دفاعی برتر، جلیقه ضدگلوله جدید را طراحی کنند. محققان معتقدند  اگر در ساخت جلیقه ضدگلوله یا لباس مقاوم در برابر نفوذ اشیای تیز از تار عنکبوت یا کرم‌های ابریشم اصلاح ژنتیک شده استفاده کنند، این جلیقه ها یا لباس ها  از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار است و توانایی تحرک و نفس کشیدن را برای انسان با مشکل مواجه نخواهد کرد.