ساخت اولین پهپادجهان ویژه بارورسازی ابرها در ایران
حاجیان –مدیرمرکز بارورسازی ابرها ازطراحی و ساخت پهپاد جدیدی برای استفاده در پروژه بارورسازی ابرها خبردادوگفت:این پهپاد حدود 10ساعت مداومت پروازی داردوبه زودی درعملیات بارورسازی ابرهابه کارگرفته خواهد شد .گلکاردرگفت وگو با خراسان افزود: این پهپادحاصل قراردادهمکاری مرکز بارورسازی ابرهابا شرکت های داخلی است که برای اولین بارطراحی وساخته شده؛ به طوری که ازنظر مشخصات ظاهری وتوان پروازی دردنیا بی رقیب است وحتی درآمریکا نیزروی پهپادی با این مشخصات صرفا کارهای آزمایشی انجام شده است.  وی با بیان این که این پهپادبه زودی پروازآزمایشی خودرا انجام خواهدداد،گفت:البته برای این پهپادباید ایستگاه زمینی طراحی شود؛به همراه ماشینی که بتوان آن راحمل کردواین اقدامات نیازمند بودجه وتامین اعتباراست که هنوزدراین زمینه مشکلاتی داریم که بایدآن هارا حل کنیم. وی با بیان آن که این پهپادحدود 10 ساعت مداومت پروازی داردودرارتفاع حدود 15 هزارپایی می تواند حدود 100 کیلو باررا حمل کند، افزود:طول بال های این پهپاد روی هم حدود8متر است .


ایران مقام اول مسابقات بین المللی ریزپرنده فرانسه راکسب کرد
خبرگزاری صدا و سیما-تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات بین المللی ریزپرنده فرانسه موفق شد مقام اول را در بخش چالش مجازی کسب کند. هدف از این مسابقات، آزمایش راه حل‌های فنی جدید توسط تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه‌هاست. ۲۵ تیم دانشگاهی از ایران، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، انگلیس، هند، مکزیک، سنگاپور و چند کشور اروپایی در این مسابقات شرکت کردند.


مذاکره با 5 شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در پارک فناوری ICT
فارس-معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات ، از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت های تراز اول دنیا برای استقرار در پارک علم و فناوری ICT، خبر داد و گفت : برای سرمایه گذاری در این پارک با پنج شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم. وی تاکید کرد : برنامه کلیدی وزارت ارتباطات در این دوره، توسعه کسب و کار هاست.


بیش از ۷ هزار نمونه گیاهی به کشور بازگردانده شد
 

مهر-رئیس مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی گفت:تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ نمونه گیاهی را که به هر طریقی از کشور خارج شده، بازگردانده ایم و در مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی نگهداری می کنیم.

 


تولیدقارچ کش بیولوژیک با گیاهان دارویی
مهر-عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات موفق به تولید قارچ کش بیولوژیک با اسانس گیاهی کپسوله شده در نانوذرات اکسید مس شد.در این اختراع برای اولین بار از نانوذرات اکسید مس در کپسوله کردن اسانس گیاهان دارویی شوید و آویشن برای افزایش کارایی و کنترل قارچ آنتراکنوز توت فرنگی استفاده شده است.


موفقیت محققان کشور در تولید گاز مایع شیرین با روش کاتالیست جذبی
ایسنا-محققان کشورمان موفق به طراحی و ساخت سامانه جامع برای شیرین‌سازی گاز مایع و احیای کاتالیست‌های مورد استفاده شدند.


محتوای گوشی هوشمند خود را با تلویزیون به اشتراک بگذارید
پارسا – تلویزیون های هوشمند QLED سامسونگ که با فناوری های پیشرفته ای همچون HDR 1500  وقابلیت های منحصر به فردی همچون فناوری کوانتوم دات ساخته شده است، در بازار ایران  رونمایی شد.کاربران تلویزیون های QLEDبه کمک قابلیت Smart view  می توانندمحتوای گوشی های هوشمند و برنامه های خوداعم از بازی و... را از طریق بخش اسمارت هاب تلویزیون به اشتراک بگذارند.

شبکه‌های وای فای سراسر جهان قابل هک شدند

وزیر ارتباطات:قطع شبکه‌های اجتماعی موقتی است

ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت آغاز شد

شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)

اخبار کوتاه دانش و فنآوری اخبار کوتاه داخلی فناوری اطلاعات اخبار از بین المللی در دنیای ITاخبار کوتاه داخلی

اخبار کوتاه داخلی

اخبار کوتاه داخلی 1396-06-

13 اخبار کوتاه داخلی 

1396/06/15 اخبار کوتاه داخلی 1396-06-

23 اخبار کوتاه داخلی-1396-07-

01 اخبار کوتاه داخلی 1396-07-

04 اخبار کوتاه داخلی 1396-07-12

اخبار کوتاه داخلی 1396-07-

15 اخبار شرکت های دانش بنیان 1397-02-09