سال 2013 تمام 3میلیارد حساب یاهو هک شدند
ایرنا– یاهو در حالی‌که در جریان هک بزرگ سال 2013 اعلام کرده بود فقط یک میلیارد حساب این شرکت هک شد، به تازگی اعتراف کرد تعداد حساب‌های هک شده در آن سال حدود سه میلیارد بوده است.یاهو به کمک اطلاعات بررسی شده توسط کارشناسان اعلام کرد تمام حساب‌های موجود در تاریخ آگوست 2013 هک شده‌اند. اطلاعات این حساب‌ها شامل آدرس، گذرواژه و شماره تلفن بوده و این شرکت ادعا می‌کند اطلاعات به سرقت رفته شامل جزئیات حساب بانکی، کارت های بانکی، گذرواژه ها و موارد مالی نمی‌شود. شرکت ورایزن که مایل به خرید یاهو بود، با افشای خبر دو حمله هکری در سال‌های 2013 و 2014 به یاهو، قیمت پیشنهادی خود را حدود 350 میلیون دلار کاهش داد و پس از انجام معامله، ورایزن مالک کسب و کار اینترنتی اصلی یاهو شد و دیگر بخش‌های این شرکت در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقل به نام Altaba به کار خود ادامه داد.برخی اسناد که بعدها افشا شد، نشان می داد مدیران یاهو با ایجاد آسیب پذیری عمدی روی سرورهای خود در موفقیت هکرها برای نفوذ به ایمیل های کاربران نقش داشته اند. علت این اقدام یاهو، کمک به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از میلیون ها کاربر بوده است.


برندگان نوبل شیمی2017 معرفی شدند
ایسنا-جایزه نوبل شیمی2017 به طور مشترک به ژاک دوبشه از سوئیس، یواخیم فرانک از آمریکا و ریچارد هندرسون از انگلیس اعطا شد.این سه دانشمند، نوبل شیمی امسال را به دلیل تلاش‌های خود در زمینه "الکترون کریومیکروسکوپی برای شناخت ساختار بیومولکول‌ها در محلول با رزولوشن بالا "دریافت کردند.


خرید آنلاین از اینستاگرام راحت تر شد
مهر-شرکت شاپیفای برای کاربران برنامه اشتراک گذاری عکس اینستاگرام شرایطی را فراهم کرده است که کالاهای محبوب خود را از ، محیط همین برنامه خریداری کنند.این شرکت ابزار خرید خاصی را در اینستاگرام فعال کرده است که به فروشندگان انواع کالا امکان می دهد برچسب های خاصی را در پست های اینستاگرامی خود فعال کنندکه روی عکس اقلام موجود برای خرید فعال می شوند و کاربران با کلیک روی این برچسب ها می توانند اقلام مد نظرشان را بدون خروج از اینستاگرام خریداری کنند.


اورانوس را با چشم غیر مسلح ببینید
مهر-در ماه جاری رویدادهای آسمانی مختلفی اتفاق می افتد از جمله آن که می توان سیاره اورانوس را از زمین و با چشم غیر مسلح مشاهده کردکه به شکل  نقطه ای آبی رنگ در آسمان دیده می شود.اورانوس ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر) قابل مشاهده خواهد بود. این سیاره یخی و خورشید دو طرف کره زمین قرار می گیرند. در این بازه زمانی می توان اورانوس را در صورت فلکی Pisces مشاهده کرد.اوایل اکتبر نیز مریخ و ونوس قابل مشاهده خواهند بود. این دو سیاره ، پنجم اکتبر (۱۳ مهر) به یکدیگر نزدیک می شوند و پس از آن، ونوس از بالای مریخ می گذرد.۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) نیز بارش شهاب سنگ Orionid به بیشترین میزان خود می رسد.


گزارش‌های متعدد از تورم باتری آیفون ۸
ایتنا – تنها مدت کوتاهی از عرضه آیفون ۸ به بازار می‌گذرد و در این مدت کاربران متعددی از تورم باتری این دستگاه خبر داده‌اند و حتی در برخی موارد، آتش گرفتن آن نیز گزارش شده است.در تمامی موارد، باتری آیفون ۸ به‌قدری متورم شده که به بدنه آسیب زده و حتی بخش‌های پشتی و جلویی پنل را از یکدیگر جدا کرده است.اپل اعلام کرده در حال بررسی دلایل موضوع است و قصد دارد هر چه سریع تر  مشکل مربوط به باتری های این مدل را رفع کند.


گوشی‌های جدید گوگل پیکسل مایوس‌کننده هستند
خبرآنلاین- سایت فوربس در مقاله ای، قبل از رونمایی از گوشی های جدید گوگل، آن ها را مایوس کننده خواند و نوشت از گوگل برای عرضه پرچمدار 2017 انتظار بیشتری داشتیم.


نسل جدید سیم‌کارت‌معرفی شد
تسنیم-پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ در بیشتر گوشی‌های همراه با حذف سیم‌کارت‌های فیزیکی، فناوری eSIM جایگزین شود تا چالش تطابق نداشتن با این فناوری ، مهم ترین چالش اپراتورهای تلفن همراه باشد. eSIM در تصویر کلی، ماژولی برای اتصال به شبکه‌های سلولی، ایجاد هویت مشخص و در نهایت امکان شناسایی و برقراری ارتباط است.


خاموشی سرویس موسیقی مایکروسافت و مهاجرت کاربران به اسپاتیفای
خبرآنلاین- با خاموش شدن قریب الوقوع سرور موسیقی مایکروسافت به نام Groove Music، کاربران به سوی سرویس آنلاین اسپاتیفای هدایت شدند.


سازگاری چت اینترنتی الو با تمامی مرورگرها
فارس-گوگل، مدتی است برنامه چت متنی و ویدئویی الو را عرضه کرده که با استقبال مواجه شده است.از این پس، کاربران مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و محصولات مبتنی بر iOS شامل کروم و سافاری هم می توانند از الو استفاده کنند. برای استفاده از این برنامه موبایلی کافی است یک کد QR را روی رایانه رومیزی از طریق گوشی خود اسکن و سپس استفاده از الو را آغاز کنید.مهم ترین نکته ای که Allo را از دیگر رقیبانش متمایز می کند، هوش مصنوعی به کار رفته در آن است.