فایل های محرمانه آمریکایی با آنتی ویروس روسی سرقت شد!
وال استریت ژورنال گزارش داد هکرهای روس با کمک آنتی ویروس کسپراسکای فایل های محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا را سرقت کرده اند.به گزارش مهر ، هکرهای روس با نرم افزار آنتی ویروس کسپراسکای، فایل های فوق امنیتی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) (شیوه مبارزه با حملات سایبری و جاسوسی در کشورهای دیگر) را هک کرده اند.  طبق اطلاعات به دست آمده، پس از آن که یکی از پیمانکاران این سازمان فایل های محرمانه را در رایانه شخصی خود قرار داد، هکرها به کمک آنتی ویروس کسپراسکای آن ها را کشف و سرقت کردند.این حمله سال ٢٠١٥ آغاز و سال گذشته کشف شد. به گفته کارشناسان، این حمله سایبری یکی از چشمگیر ترین نفوذهای امنیتی  در سال های اخیر است.به همین دلیل مقامات آمریکایی به کسپراسکای بدگمان شده و دستور توقف فروش و توزیع آن روی سیستم های دولتی آمریکا را صادر کرده‌اند. حتی ممکن است بخشی از هک سیستم رایانه‌ای انتخابات 2016 آمریکا نیز با همین روش بوده باشد.


جست و جو گر امن گوگل مختص کودکان
ایسنا-وب‌سایت www.KidRex.org موتور جست‌وجوی سرگرم‌کننده و امن سفارشی گوگل برای کودکان است. محیط صفحه اصلی درست مانند نقاشی با مداد رنگی یا مداد شمعی کودکانه است.این موتور جست‌وجو با استفاده از شیوه‌های جست‌وجوی اخلاقی و امن، سعی دارد تمام نتایج را بدون درج مطالب نامناسب برای کودکان  نمایش دهد.


تشخیص باکتری‌های مقاوم در 30 دقیقه
ایسنا-آزمایش جدیدی ابداع‌شده که به پزشکان این  امکان را می‌دهدکه  در 30 دقیقه دریابند کدام باکتری‌ها عامل ایجاد عفونت در بیمار هستند تا از ایجاد و رشد باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک جلوگیری کنند.


نرم‌افزار Shareit از مرز ۵۰۰ میلیون دانلود گذشت
shareit از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های انتقال و اشتراک سریع فایل با امکان وای‌فای دایرکت است که توسط لنوو ارائه شده است.به گزارش  zoomit ،تعداد دانلودهای برنامه‌ Shareit در پلی‌استور به نیم میلیارد رسیده است.


فایرفاکس از ۲۰۱۸ به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی و ویستا خاتمه می دهد
با فرا رسیدن سال ۲۰۱۸، مرورگر فایرفاکس از دو سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی و ویندوز ویستا پشتیبانی نخواهد کرد.


امیدواری در درمان دیابت با سلول های بنیادی
مهر-محققان دارویی برای معالجه دیابت معرفی کرده اند که موجب می شود مبتلایان به این بیماری، نیازمند تزریق روزانه انسولین نباشند.این درمان یا دارو از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان برای درمان دیابت نوع یک استفاده می کند و محققان آن را Prochymal می نامند که می تواند مانع تخریب پانکراس به وسیله سیستم ایمنی شود.


مغز انسان مجهز به سیستم تخلیه مواد زاید است
ایسنا-عروق می‌توانند مانند خط لوله بین مغز و سیستم ایمنی عمل کنند.بدن از طریق شبکه‌ای از کانال‌ها و اتصالات که سیستم لنفاوی نامیده می‌شود، مواد زاید و مایعات را مانند فاضلاب بیولوژیکی تخلیه می‌کند.


سریع‌ترین آسانسور جهان
ایرنا-سریع‌ترین آسانسور جهان در یک آسمان‌خراش دوستدار محیط زیست در کره جنوبی راه‌اندازی شد.ارتفاع آسمان‌خراش Lotte World Tower به 555 متر می‌رسد وبالای طبقه 123 آن سکوی شیشه‌ای به مساحت 505 هزار و 300 متر مربع وجود دارد که امکان مشاهده نمایی بی‌نظیرازسئول را فراهم می‌کند. سریع‌ترین آسانسور جهان، بازدیدکنندگان را  درکمتر از یک دقیقه ازهمکف به بالاترین طبقه می برد.