قابلیت آی او اس ۱۱؛ خاموش کردن گوشی بدون دکمه پاور
فارس-نسخه جدید سیستم عامل گوشی آیفون، دارای قابلیت‌های جذاب اما کمتر شناخته شده‌ای است که از جمله آن ها می توان به خاموش کردن گوشی بدون لمس فیزیکی دکمه پاور اشاره کرد. افزوده شدن این قابلیت به iOS 11 به کاربران آیفون و آی پد امکان می دهد، در شرایطی که گوشی به دلیل نقص های نرم افزاری و سخت افزاری قفل شده است و قابل استفاده نیست، آن را مجدد راه اندازی کنند.از این پس کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب بخش General و رفتن به پایین منو می توانند روی گزینه Shut Down که آبی رنگ است، ضربه بزنند.بعد از این کار صفحه خاموش شدن معمولی iOS نمایش داده می شود. سپس باید دکمه بزرگ پاورکه بالای صفحه و به رنگ قرمز است، به سمت راست کشیده شود تا گوشی خاموش شود. برای لغو این دستور می توان دکمه X کنار صفحه نمایشگر را لمس کرد.


تسلا کارمندانش را اخراج کرد
مهر-شرکت خودروسازی تسلا هفته گذشته ۴۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. تسلا نوع عملکرد را دلیل اصلی اخراج کارمندان ذکر کرده است.


قیمت بالاتر و سرعت کمتر گوگل پیکسل ۲ XL نسبت به آیفون ۸ پلاس

ایتنا-مقایسه‌ها حاکی از آن است که تلفن همراه هوشمند جدیدپیکسل ۲ XL با مشخصات بسیار ضعیف‌تر از آیفون ۸ پلاس اما باقیمتی بیشتر عرضه‌شده است.گوگل پیکسل ۲ XL بسیاری از ویژگی‌های کلیدی تلفن‌های همراه هوشمند امروزی از قبیل شارژ بی‌سیم، درگاه کارت حافظه، باتری قابل تعویض و ... را در خود ندارد.همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی گم‌شده در این دستگاه را می‌توان جک هدفون دانست.از طرف دیگر، قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه ۶۴ گیگابایتی گوگل پیکسل ۲ XL به میزان ۸۴۹ دلار است ؛در حالی که متقاضیان می‌توانند با پرداخت تنها ۷۹۹ دلار آیفون ۸ پلاس را با همین میزان حافظه داخلی خریداری کنند.


عرضه وای فای رایگان در سراسر اتحادیه اروپا
تسنیم-پارلمان اروپا طرح اعطای وای‌فای رایگان را در این اتحادیه به تصویب رساند.بر این اساس در کل اتحادیه اروپا تا سال 2020 هشت هزار هات‌اسپات رایگان اینترنت در اماکن عمومی در دسترس همگان قرار می گیرد. اجرای چنین طرحی تا 120 میلیون یورو هزینه دارد.


اپل آیفون 2019 را با قلم لمسی عرضه می‌کند
ظاهرا پرچمدار سال ۲۰۱۹ اپل قرار است به قلم لمسی (استایلوس) مجهز باشد. به گزارش zoomit ،اپل به جای استفاده از مدل رزونانس الکترومغناطیسی، از مدل ابر خازن قلم‌های لمسی برای آیفون جدیدش استفاده می کند.


"سوفیا" نخستین زن روبات در مقرسازمان ملل
 

تسنیم- «سوفیا» یک روبات زن انسان نماست که  مراسم رونمایی از آن در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شد. سوفیا به صورت واقع گرایانه طراحی شده و قادر به تعامل با انسان‌ها با  استفاده از سیستم سنتزدوربین تعبیه شده در چشمان خود است و در واقع قادر به درک، یادگیری و ارتباط با محیط است. سوفیااحتمالا پیشرفته ترین روبات انسان ‌نماست که تا به حال ساخته شده است.


آمازون قابلیت تشخیص صدای افرادرا به الکسا اضافه کرد
 آمازون امکان تشخیص صدای افراد مختلف و پخش موسیقی بر اساس سلایق افراد را به سیستم الکسا اضافه کرد. به گزارش zoomit ،این قابلیت جدید از امروز عرضه می‌شود؛ اما قبل از استفاده از آن کاربران باید برخی تنظیمات راتغییر دهند.ابتدا کاربر باید پروفایل صدای الکسا را ایجاد کند که از طریق اپلیکیشن الکسا قابل انجام است. پس از آن، کاربر۱۰ نمونه متن را می‌خواند تا الکسا صدای وی را به خوبی شناسایی و ذخیره کند. این کار برای تک تک افرادی که می‌خواهند از یک دستگاه الکسا مشترک استفاده کنند باید انجام شود. پس از تنظیمات صدا، برای تک تک افراد می‌توان قابلیت‌های متنوعی را تعریف و انتخاب کرد.


تاسیس پلتفورم آموزش فناوری
فارس-استیو وزنیاک یکی از مؤسسان اپل، در حال راه اندازی پلتفورم آموزش آنلاین فناوری است که Woz U نام می‌گیرد وهدف از تاسیس آن افزایش اشتغال در حوزه فناوری است.وی از این طریق مهارت های لازم در حوزه فناوری را به علاقه مندان آموزش می دهد و به آن ها کمک می کند وارد این حرفه شوند.از طریق این پلتفورم شرکت های فناوری هم می توانند برای شناسایی و استخدام کارمندان وارائه آموزش به آن ها اقدام کنند.