هشدار درباره برخوردایستگاه فضایی چین با زمین

کارشناسان تخمین می زنند ایستگاه فضایی ۸.۵ تنی چین که سال ۲۰۱۱ از دسترس خارج شد، تا چند ماه دیگر به زمین برخورد می کند.به گزارش مهر ،چین نخستین ایستگاه فضایی خود را سال ۲۰۱۱ افتتاح کرد اما در سپتامبر ۲۰۱۶ کنترل Tiangong-۱ را از دست داد و اکنون کارشناسان نگرانندچراکه دقیقا نمی دانند این ایستگاه چه زمان به سمت زمین حرکت می کند.مقامات چینی پیش بینی می کنند این زباله فضایی بین اکتبر ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ به زمین برخورد می کند.
 

تولید شنل نامرئی کننده

محققان روشی برای ساخت شنل نامرئی ایجاد کرده اندکه شامل اختلال در مسیر گذر امواج نور از اشیای مات است.موج نور می تواند به شی وارد و از آن خارج شود اما از خط مستقیم نمی گذرد بلکه در تمام جهات منتشر می شود. به گزارش مهر، هدف محققان راهنمایی امواج نور از داخل شی به گونه ای است که گویی وجود ندارد. طرح اولیه شامل لیزری است که با تمام انرژی از بالا به ماده ای می تابدکه خصوصیات ماده را دگرگون و آن را در برابر امواج دیگر نورشفاف یا نامرئی می کند.
 

خانه های درختی مایکروسافت برای کارمندان

مایکروسافت برای کارمندانش خانه های درختی ساخته که به امکاناتی از جمله شومینه، سایبان چوبی ووای فای مجهز است.به گزارش مهر ، هدف از ساخت چنین خانه هایی ، ایجاد حس و حال خوب بین کارمندان است. بخش های مسقف این خانه ها دارای اتاق هایی برای برگزاری نشست و جلسات است. انتظار می رود خانه های درختی حداقل برای ۲۰ سال قابل سکونت باشد.ساخت این خانه ها بخشی از برنامه های مایکروسافت به منظور ایجاد ساختمان نزدیک مرکز اداری اصلی این شرکت اعلام شده است.