۱۶نماینده ایران در جشنواره جهانی بازی های موبایلی
مهر-مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره IMGA در خاورمیانه و شمال آفریقا در حالی به‌زودی برگزار می‌شود که این جشنواره برای بازی‌سازان ایرانی حواشی خاصی داشته است.«IMGA» یا جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایلی یکی از مهم ترین رویدادهای مرتبط با بازی‌های دیجیتال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست که در دومین دوره آن بازی‌سازان ایرانی حضوری پررنگ خواهند داشت. این جشنواره برای بازی‌سازان ایرانی حاشیه‌هایی هم به همراه داشته ؛ اوایل مهربود  که نامزدهای این دوره معرفی شدند که ۱۶ بازی ایرانی نیزبین آن‌ها بود. یک روز بعد تمامی ۱۶ بازی نامزد شده که برای رای‌گیری روی سایت جشنواره قرار داده شده بودند، حذف شدند اما با پیگیری‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تمامی ۱۶ بازی به فهرست بازی‌های نامزد جشنواره برگشتند و همه چیز به روال عادی خود بازگشت. در دومین IMGA خاورمیانه ۵۵ بازی نامزد شده‌اند که ۱۶ مورد از آن‌ها بازی‌های ایرانی هستند که بسیار قابل‌توجه است.


جزئیات انتشار باج گیرجدید سایبری
مهر-مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، جزئیات انتشار باج افزار خطرناک «خرگوش بد» را تشریح و اعلام کرد: احتمال حمله بین‌المللی از طریق این باج افزار بسیار بالا ست.بیش از ۶۵ درصد قربانیان در روسیه قرار دارند.باج افزار خرگوش بد خود را به عنوان یک به روزرسانی فلش به قربانی معرفی و درخواست  0.05 بیت کوین به عنوان باج  می کند.(که چیزی حدود ۲۸۰ دلار است ).


شیب تند افزایش تولید برنامه‌های موبایلی در کشور طی 2 سال اخیر
فارس-بخشی از گزارش عملکرد سالانه یک صنعت اینترنتی در کشور نشان می‌دهد که تعداد برنامه‌های منتشر شده در سال 95 بیش از هر سال دیگری بوده به طوری که حدود 47 درصد برنامه‌ها در این سال منتشر شده اند.تعداد توسعه‌دهندگان جدید فعال در سال 95 کمی کمتر از هفت هزار، در سال 94 حدود شش هزار و 500 توسعه‌دهنده و در سال 93 حدود چهار هزار گزارش شده‌ است.شیب افزایشی توسعه‌دهندگان جدید در سال 95 مانند سال 94 حفظ شده و60 درصد کل توسعه‌دهندگان فعال نخستین برنامه خود را در دو سال اخیر منتشر کرده‌اند. 10 هزار و 451 تیم توسعه‌دهنده در سال 95 از این بازاربرنامه های اندرویدی کسب درآمد داشته‌اند.