هشدار ۱۵ هزار دانشمند جهان درباره تخریب زمین
مهر-15 هزار دانشمند از ۱۸۴ کشوربا ارسال نامه ای سرگشاده درباره روندهای خطرناک زیست محیطی که می تواند در آینده زندگی انسان ها را مختل کند، هشدار داده اند.این دانشمندان تصریح کرده اند آسیب دیدن محیط زیست که ناشی از رویدادهایی مانند تغییرات آب و هوایی، تخریب جنگل ها، کاهش دسترسی به آب پاکیزه، نابودی گونه های مختلف حیوانی و افزایش جمعیت انسان هاست، می تواند حیات بشریت را به خطر بیندازد.نامه یادشده در تازه ترین شماره نشریه علمی بین المللی بیوساینس منتشر شده است. برخی اقدامات پیشنهاد شده توسط این دانشمندان عبارت است از تلاش جدی تر برای حفاظت از منابع زمینی و دریایی، تقویت قوانین ضدشکار و محدودکردن تجارت حیات وحش، اجرای برنامه های آموزشی مناسب برای زنان و خانواده ها، تغییر رژیم غذایی انسان ها و استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر و سبز.منابع آبی پاک در مقایسه با ۲۵ سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته، میزان نواحی مرده در اقیانوس ها که حیات آبزیان و دیگر موجودات در آن ها از بین رفته ۷۵ درصد رشد کرده و بیش از یک میلیون و 200هزار کیلومتر مربع از جنگل های جهان نابود شده است.
سرمایه گذاری ۸۰ میلیون دلاری بیل گیتس برای ساخت شهر هوشمند
فارس-بیل گیتس مؤسس مایکروسافت ۸۰ میلیون دلار سرمایه برای ایجاد شهری هوشمند در ایالت آریزونای آمریکا اختصاص می‌دهد.این شهر به مساحت 100 کیلومتر مربع در مسیر بزرگراهی قرار خواهد گرفت که لاس وگاس را به مکزیک متصل می کندواز زیرساخت هایی نوین برای برقراری ارتباطات پرسرعت، پایگاه های داده نوین وخودروهای خودران برخوردار خواهد بود.درشهرهوشمند بلمونت 80 هزار نفراسکان داده می شوند.
این دوربین از قطع عضودیابتی ها جلوگیری می کند
مهر-دوربینی مجهز به حسگرهای گرمایی ساخته شده که احتمال جراحت در پای دیابتی ها را ردیابی می کند.این دستگاه که به اندازه دوربین معمولی است، مجهز به حسگرهای دماست که نقاط با درجه حرارت بالا در پای کاربر را ردیابی می کند. این علامت نشان می دهد احتمالا در روزها یا هفته های آتی، زخم هایی در پای بیمار به وجود می آید.
ژن مقصر چاقی شناسایی شد
مهر-پژوهشگران موفق به شناسایی ژنی شده اند که به احتمال زیادعامل اساسی چاق شدن انسان ها در اثر افزایش دریافت گلوکز در بدن است.ژن ankyrin-B  روی پروتئین Glut4  که میزان گلوکز وارد شده به سلول های چربی را کنترل می کند، تاثیر می گذارد.
مبارزه با آلزایمر تازه‌ترین پروژه بیل گیتس
ایسنا-بیل گیتس موسس مایکروسافت قصد دارد به مبارزه با آلزایمر بپردازد.وی در حال سرمایه گذاری 50 میلیون دلار از ثروتش در یک نهاد تحقیقاتی موسوم به "صندوق اکتشافات زوال عقل" است.
قطارهایی با سالن بازی و باشگاه ورزشی
مهر-یک شرکت آلمانی، قطاری طراحی کرده که مجهز به باشگاه ورزشی است. هدف شرکت، تشویق افراد به استفاده از قطار به جای استفاده از خودروهای خودران است.در این قطار فناورانه صندلی ها سروصدا را ساکت می کنند.در این قطار دوطبقه صندلی هایی کارگذاشته می شود که می توانند درهر جهتی بچرخند.
12میلیون رمز عبور به سرقت رفته گوگل!
ایتنا- تحقیقات گوگل نشان داد از سال  ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی ۱۲ میلیون نام ورود و رمز عبور کاربران گوگل از طریق ایمیل‌های فیشینگ، هک و 3.3 میلیارد اطلاعات شخصی کاربران گوگل از طریق طرف سوم فاش شده است.
امکان ادامه حیات میکروارگانیسم‌ها در مریخ

ایسنا-محققان روس به این نتیجه رسیده‌اند که میکرو ارگانیسم‌ها می‌توانند در مریخ میلیون‌ها سال به حیات خود ادامه دهند