آموزش فارسی تریدی مکس در معماری :مدلسازی نورپردازی رندر

در این دوره آموزشی تری دی مکس در معماری 3ds Max 2017 ، میخواهیم هر آنچه را که برای ساخت مدل های سه بعدی حرفه ای ، انیمیشن سازی، و ساخت موشن گرافیک های زیبا را لازم دارید را به شما آموزش دهیم.

این دوره شامل بخش های گام به گام ویدئویی در مورد مدلسازی بر اساس خطوط spline ، و مدلسازی بر اساس پولیگان polygonal modeling ، و همچنین مباحث کاملا پایه ای مانند : تکسچرسازی texturing ، نورپردازی lighting ، و رنرینگ rendering به زبان فارسی است.

همه شما تری دی مکس 3ds Max را به عنوان یک نرم افزار مدلسازی و رندرگیری میشناسند. این توانایی برای انجام پروژه های معماری architecture ، ساخت و تولید manufacturing ، توسعه بازی  game development ، صنعت بزرگ طراحی و ساخت industrial design و موشن گرافیک motion graphics بیشترین نقش را بازی میکند .

برای استاد تریدی مکس شدن ، باید مهارت های زیادی را در حجاری sculpting ، متریال سازی تا نورپردازی texturing to lighting و همچنین رندرگیری یاد بگرید. که در این دوره، تمام این مباحث را از صفر تا صد را تمرین خواهیم کرد و مهارت های لازم را در غالب یک آموزش جامع برای حرفه ای شدن ، در غالب یک پکیج package خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

آموزش فارسی تریدی مکس 3ds Max 2017 رندر روز

آموزش فارسی نورپردازی و رندر داخلی تریدی مکس 2017 در معماری

آموزش فارسی تریدی مکس مدلسازی و رندر روز

آموزش فارسی مدلسازی و نورپردازی و رندر روز

آموزش فارسی تریدی مکس رندر شب

آموزش فارسی رندر شب در تری دی مکس 2017

خلاصه آموزش فارسی تری دی مکس 2017 :

بخش اول Getting Started : شامل مقدمات و آشنایی با رابط کاربری  user interface و نحوه ویرایش و تنظیم دلخواه آن، ساخت فولدر پروژه و … هست.

بخش دوم   3ds Max Interface : آشنایی با منوها ، پنل فرمان ، ابزار های ترنسفورم Transforming  ، دکمه های میان بر کیبورد hotkeys ، تنظیم واحد ها system units و نحوه ویرایش گرید ها home grid ، چیدمان دلخواه دیدگاه ها Configuring viewports و … است.

بخش سوم   Manipulating Objects : ویرایش آبجکت ها و تنظیم سیستم مختصات برای ویرایش آبجکت ها coordinate system ، آموزش کار با ابزار Array groups  و ابزار جدید مکس به اسم : Scene Explorer.

بخش چهارم Modifier Stack : آموزش کامل پنل مودیفایر استک ، ویرایش مرکز ثقل آبجکت ها pivot point ، درک مفهوم ساب آبجکت subobjects ، و اعمال چند مودیفایر رایج برای درک بهتر این ابزار هست.

بخش پنجم Spline Modeling : مدلسازی بر اساس خطوط و نحوه تبدیل خط به حجم سه بعدی است و شامل ترسیم خط راست و زاویه دار line، وبرایش ورتکس ها vertex ، آشنایی با ویرایش گر  Lathe modifier و Sweep modifier ، تنظیم نرمی خطوط با پارامتر Interpolation ، آموزش کار با NURBS ، وارد کردن فایل های Illustrator  به مکس و ابزار جدید متن نویسی TextPlus  و … است.

بخش ششم مدلسازی پولیگان ها  Polygon Modeling :  در این قسمت، با استفاده از مدل سازی بر اساس ادتیبل پولی و ابزار های Cut – QuickSlice – Boolean operands ، مدل سازی یک آپارتمان را انجام خواهیم داد.

بخش هفتم مدلسازی براساس ساب آبجکت Sub-Object Polygon Editing : این قسمت را با معرفی ابزار های محدود حرکت و انتخاب و تغییر مقیاس به اختصار به انها transforms گفته میشود شروع میکنیم و دستورهای پایه ای مانند Chamfer – Extrude – Welding را تمرین خواهیم کرد.

بخش هشتم مدلسازی ساب دیویژن سرفیس Subdivision Surface Modeling : در این بخش، به شما ابزار هایی را معرفی میکنیم که بتوانید سطوح منحی و نرم مانند صورت انسان و … را طوری مدل سازی کنید که اولا قابل ویرایش باشد و ثانیا فایل شما را سنگین نکند. یکی از رایج ترین های این ابزار OpenSubDiv modifier است.

بخش نهم مدلسازی و حجاری دست آزاد Freeform Modeling : آموزش کار با قلموی ابزار Paint Deform ، آشنایی با پارامتر های براش Brush options ، روش های تبدیل آبجکت ها به یکدیگر و حجاری و حکاکی در مکس توسط ابزار Conform Transform را آموزش خواهیم داد.

بخش دهم سلسله مراتب Hierarchies : در این بخش یاد میگیرم که مرکز ثقل هر آبجکت  pivot points چیست و چه تاثیری در هنگام ویرایش کردن مدل سه بعدی دارد و همچنین با مفهوم Hierarchies آشنا میشویم و یاد میگیرم که چطور Gimbal coordinate را به همدیگر لینک  Linking objects یا قفل Locking  کنیم.

بخش یازدهم کار با دوربین Layout and Camera : در این بخش ، کارهایی که برای مدیریت یک صحنه لازم است مانند : ادغام فایل Merging  ، استفاده از آبجکت های مرجع  XREF objects ، مدیریت لایه های نمایش داده شده display layers ، ساخت دورین و ویرایش تارگت آن  target camera ، دوربین آزاد ، کادر Safe Frames ، مفهموم تناسب کادر خروجی رندر aspect ratio و … را تمرین میکنیم.

بخش دوازدهم کلید سازی برای انیمشن سازی  Keyframe Animation : یکی از مهم ترین قسمت ها انیمشن سازی است و آشنایی دقیق و مدیریت ابزار های آن واقعا ضروری است. درا ین بخش ، ابزار های کنترل کننده آن مانند : Time Configuration ،  کلید انیمیشن سازی بر اساس Auto Key و Set Key mode ، ویرایش انیمیشن در خط زمان timeline ، ویرایش انیمشن در قسمت Dope Sheet ، اتصال و مدیریت کلید ها در Curve Editor و … را تمرین خواهیم کرد.

بخش سیزده نورپردازی تریدی مکس Lighting : این بخش را با معرفی انواع نورها در مکس مانند نورهای فتومتریک photometric lights شروع میکنیم و میزان قدرت نور ، رنگ نور ، تنظیم روشنایی کلی صحنه ، و متور رندر جدید art renderer را کار کرده و پس از گذراندن مقدمات ، تکنیک های کمی پیچیده تر مانند : کار با اشکال نور light shape ، تنظیم توزیع نور  llght distribution ، ساخت نور آسمان و خورشید sun and sky ، پیش نمایش رندر در حالت  ActiveShade  را یاد میگیریم و کار با کادر کمکی Light Explorer را تمرین خواهیم کرد.

بخش چهاردهم متریال دهی در تری دی مکس  Materials : در این بخش ، روش کار کردن با کادر ویرایش گر متریال قدیمیCompact Material Editor و جدید Slate Material Editor را تمرین میکنیم . پارامترهای متریال استاندارد material parameters و physical materia را برسی میکنیم ، و کارهای پایه ای مانند ویرایش متریال ، خروجی و ذخیره کرده آنها و روش کار با متریال های چندگانه Multi-Sub-Object را آموزش خواهیم داد.

بخش پانزدهم اعمال مپ و تکسچر Mapping Textures : در این بخش مباحث پایه ای که باید برای تنظیم یک تکسچر در تری دی مکس ، بلد باشید ، مانند : مپ های رویه ای 3D procedural maps ، کار با تصاویر بیت مپ bitmap  ،  scene assets ، تنظیم مقیاس متریال با ابزار UVW Map ، و مقیاس جهانی  Real-World Map Size ، نقاشی کردن روی آۀبجکت هاه با ابزار Viewport Canvas و … را برسی خواهیم کرد.

بخش شانزدهم رندر گیری تری دی مکس  Rendering : در این بخش هر آنچه را که برای آماده کردن یک صحنه برای رندرگیری لازم است را یاد خواهیم داد. مثلا : تغییر متور رندر renderer ، رندر با نورهای پیش فرض و استاندارد standard lights ، تنظیم و کنترل سایه shadows ، کار با متور رندر scanline  ، تنظمات برای متور رندر منتال ری  mental ray  ، رندر تصاویر پشت سرهم سیکونس  image sequence (برای انیمشن سازی) و وارد کردن آن تصاویر در رم پلیر  RAM Player .