بورکینافاسو گران ترین کشور جهان در زمینه ارائه خدمات اینترنت است.به گزارش مهر  ، هزینه دسترسی به اینترنت در این کشور غرب قاره آفریقا هزار دلار در ماه است .بررسی هایی که به طور مشترک توسط دو شرکت انگلیسی  BDRC Continental  و Cableدر ۱۹۶کشور و در فاصله آگوست تا اکتبر امسال انجام شده نشان می دهد مردم بورکینافاسو برای استفاده از اینترنت باید هر ماه 354.54 دلار بپردازند.در مقابل ایران مقرون به صرفه ترین هزینه دسترسی به اینترنت را بر مبنای نرخ محاسباتی دلار دارد و هزینه استفاده از خدمات یادشده در این کشور ماهانه به طور متوسط 5.37 دلار است.
 هزینه استفاده از اینترنت در عراق که همسایه ایران است 10 برابر بیشتر است.از مجموع 10 کشوری که هزینه دسترسی به اینترنت در آن ها از دیگر کشورها کمتر است، شش کشور جزو جمهوری های سابق شوروی هستند.شرایط در کشورهای واقع در مرکز قاره آفریقا بسیار نامناسب است و ۳۱ کشور این منطقه گران قیمت ترین اینترنت دنیا را دارند.
در غرب اروپا ایتالیا با هزینه 28.89 دلار در ماه ارزان ترین اینترنت را به کاربران ارائه می دهد و آلمان با هزینه 34.07 دلاری در ماه رتبه دوم را دارد. دانمارک و فرانسه با هزینه های 35.90 و 36.34 دلاری در ماه سوم و چهارم هستند.در خاورمیانه سوریه با هزینه ۱۲.۱۵ دلاری در ماه در رتبه دوم است. عربستان، بحرین، عمان، قطر و امارات با هزینه های ۸۴، ۱۰۴، ۱۴۷ ، ۱۴۹ و ۱۵۵ دلار در ماه جزو کشورهای گران قیمت در این زمینه محسوب می شوند. متوسط هزینه دسترسی ماهانه به اینترنت در آمریکا و کانادا 66 و 54 دلار است. این رقم در روسیه و اوکراین زیر 10 دلار در ماه و در بلاروس، گرجستان، قزاقستان، لیتوانی، مولداوی و تاجیکستان کمتر از 20 دلار در ماه است.