امروزه نمی‌توان اهمیت شبکه و وابستگی کسب‌وکارها به آن را نادیده گرفت. از قابلیت‌های شبکه می‌توان به ایجاد دسترسی و ارتباط بین برنامه‌های کاربردی مهم اشاره نمود و یا آن را به عنوان یک کسب‌وکار در نظر گرفت. برای مثال می‌توان از اپراتورهای شبکه و ارائه دهندگان سرویس در این زمینه نام برد. در هر حال محدودیت بودجه و منابع و یا کمبود بودجه و تخصص برای اعمال تغییرات مهم ممکن است قابلیت برنامه‌ریزی، ساخت و فعالسازی شبکه در سازمان را با چالش روبرو کند. سازمان‌ها می‌توانند جهت انجام این امر راهکارهای ارائه شده توسط شرکت Juniper را انتخاب کرده و از انواع قابلیت‌های آن جهت شناسایی کامل پتانسیل‌های شبکه استفاده نمایند.

در صورتی که سازمان‌ها برای تعریف مسیر راهنمای تکنولوژی، بهینه‌سازی طرح شبکه، تست، تایید اعتبار و پیاده‌سازی شبکه جدید به کمک نیاز داشته باشند، شرکت Juniper و شرکای تایید شده آن می‌توانند در این امر آنها را با ارائه راهکارهای متناسب با کارکرد سازمان، یاری نمایند.

شرکت امن پایه ریزان کارن APK نخستین شرکت دانش محور در اجرای پروژه های انفورماتیکی کشور

تیم مشاوران مجرب Juniper Networks به همراه تعدادی از شرکای آن در بخش Professional Services آمادگی ارائه خدمات به سازمان‌ها را دارا می‌باشند. این شرکای منتخب توسط تیم‌های تخصصی شرکت در خصوص مطابقت با قواعد و الزامات سفت و سخت آن مورد بازنگری و تایید قرار گرفته و بدین ترتیب امکان ارائه سرویس‌های مشاوره بر اساس تکنولوژی‌های Juniper در اختیار می‌گیرند.

Juniper Networks، به ارائه این قابلیت‌ها در چارچوب رویکرد شبکه می‌پردازد. در سطوح بالا، دیدگاه End-to-End مربوط به چرخه عمر از سه مرحله که در شکل زیر نشان داده شده است، تشکیل می‌شود: برنامه‌ریزی، ساخت و فعال‌سازی. این مراحل برای تمامی پروژه‌های شبکه از Campus تا WAN، دیتاسنتر تا امنیت و در تمامی سازمان‌های مشتری، قابل استفاده می‌باشند.

رویکرد Juniper Network برای سرویس‌ها

مرحله برنامه‌ریزی (Plan Phase)

هدف مرحله برنامه‌ریزی، ایجاد زمینه برای طراحی شبکه ایده‌آل برای کاربران است. یک شبکه مطلوب می‌تواند زمینه مشارکت سازمان در فضای رقابت و کسب موفقیت در آن را برای سازمان فراهم نماید. Juniper Networks و شرکای تایید شده آن به کاربران کمک می‌کنند تا شبکه‌های مناسب برای آینده را با قابلیت هوشمندی و چابکی و منطبق با سرویس Cloud معماری نمایند.

نمونه‌هایی از قابلیت‌های ارائه شده توسط Juniper در مرحله برنامه‌ریزی عبارتند از:

  • قابلیت ارزیابی محیط فعلی کاربر و ارائه یک مسیر راهنما برای ساخت شبکه مطابق با الزامات تکنولوژی و کسب‌وکار
  • توسعه طرح‌های‌ معماری سطح بالا و طرح جامعِ سطح پایین از تجهیزات شبکه، پیکربندی و اتصالات داخلی
  • برنامه‌ریزی پروژه شامل اطلاعات دقیق در مورد مسئولیت‌ها، خطوط زمانی و ارتباطات

مرحله ساخت (Build Phase)

در این مرحله، بر روی فرآیند تست، پیاده‌سازی و انتقال شبکه با هدف پیاده‌سازی یک شبکه سریع و ایمن تمرکز می‌گردد.

بهره‌مندی از قابلیت‌های Juniper Networks موجب تسریع فرآیند ساخت و پیاده‌سازی شده و زمان بهره‌برداری کسب‌وکار از طراحی جدید شبکه را کاهش می‌دهد. با کمک تیم Juniper می‌توان فرآیند انتقال را تسهیل نمود و خطرات پیاده‌سازی را در حین ارتقای عملکرد به حداقل رساند.

Juniper Networks در زمینه کمک به مشتریان برای انتقال از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر از قبیل یکپارچه‌سازی با یک محیط با وندورهای متعدد، دارای تجربیات فراوانی است؛ بنابراین انتقال سریع بدون قطعی یا حداقل وقفه در سرویس، برنامه‌های کاربردی و یا کاربران را تضمین می‌نماید. این قابلیت‌ها برای کمک به کاربران جهت برنامه‌ریزی و اجرای فرآیند انتقال در دسترس قرار گرفته و ابزارها و فرآیندهای ضروری برای مدیریت کارآمد این روند انتقال را به کاربران عرضه می‌نماید.

قابلیت‌های ارائه شده از سوی Juniper Networks در حین اجرای این مرحله شامل تست شبکه جدید در لابراتوار و نصب، پیکربندی، یکپارچه‌سازی و انتقال به شبکه جدید می‌شود.

قابلیت‌های تست Juniper Networks از سوی کارشناسان مجرب و با استفاده از فرآیندها و تکنولوژی‌های مورد تایید در دسترس قرار می‌گیرد. بهره‌مندی از این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا با ایجاد و آزمون محیط بر اساس طرح اجرایی پیشنهادی از مطابقت راهکارهای پیشنهادی با الزامات موردنظر اطمینان یابند.

اعضای تیم از طریق ترکیبی از دانش تخصصی انتقال یافته از مشاوران و کلاس‌های آموزش رسمی از سوی سرویس آموزش Juniper می‌توانند مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای دستیابی به حداکثر بهره از شبکه توسعه بخشند.

مرحله فعال‌سازی (Operate Phase)

در طول مرحله فعال‌سازی می‌توان چگونگی پشتیبانی از کسب‌وکار و انجام کارهای بیشتر را مورد بررسی قرار داد. قابلیت‌های Juniper Networks این امکان را فراهم می‌کند تا بهینه‌سازی شبکه با کمک خودکارسازی شبکه و توسعه قابلیت‌ها حفظ شود.

قابلیت‌های خودکارسازی Juniper به کاربران امکان می‌دهد تا

  • تسهیل فرآیندهای روزانه برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • آزاد کردن وقت اعضای تیم جهت تمرکز بر فعالیت‌های سطح بالاتر
  • افزایش بهره‌وری همگام با کاهش ریسک و خطرات در سراسر شبکه

همچنین Juniepr به توسعه قابلیت‌های فوق نیز کمک می‌نماید. کارشناسان حرفه‌ای در این بخش به عنوان عضوی از تیم مربوطه، عمل نموده و در حالی که شبکه را به روز نگهداشته و عملکرد آن را بهبود می‌بخشند، مهارت‌های کاربران را نیز با دانش تخصصی خود ارتقا می‌دهند.

مدیریت پروژه و کاهش ریسک

پشتیبانی از قابلیت‌های برنامه‌ریزی و ساخت در واقع به عنوان رویکرد Juniper برای مدیریت پروژه و فرآیند کاهش ریسک می‌باشد. مدیریت شبکه یا اعمال امنیت مستلزم قابلیت‌های برنامه‌ریزی دقیق و کاربرد بهترین راهکارهای ارائه شده در صنعت IT بوده و تضمین می‌کند که پروژه‌ها به آرامی و با حداقل ریسک پیش می‌روند. Juniper Project Management Methodology یا به اختصار JPMM به ارائه شالوده و مبنایی برای مدیریت و کنترل پروژه‌ها و فرآیند شناسایی و کاهش ریسک‌ها می‌پردازد.

JPMM ضمن اینکه از فرآیندهای استاندارد و دارای قابلیت مقیاس‌پذیری استفاده می‌نماید، از دانش کسب شده در سراسر دنیا و از تجربیات حاصل از صدها پروژه نیز بهره‌مند می‌شود. این رویکرد به ارائه قابلیت‌های زیر می‌پردازد:

  • شروع، ادامه و اتمام پروژه به صورت کنترل شده و سازمان یافته
  • بازنگری پیشرفت برنامه به طور مستمر
  • نقاط تصمیم‌گیری انعطاف‌پذیر
  • بودجه‌بندی و پیش‌بینی با دقت بیشتر
  • اطمینان از تکمیل به موقع و درست اقلام قابل تحویل
  • مشارکت به موقع مدیران و ذی‌نفعان در تمامی مراحل پروژه