17 میلیارد دلار درآمد اپل از فروش نرم افزارهای موبایلی در چین
فارس- مدیر عامل اپل می‌گوید این شرکت از محل فروش برنامه‌های موبایلی در اپ استور خود در چین 17 میلیارد دلار درآمد به جیب زده است.وی در مجمع عمومی سیاست گذاری سایبری چین افزود: 1.8 میلیون توسعه دهنده و برنامه نویس از پلتفورم اپ استور اپل در چین استفاده می کنند و از این طریق درآمدی 16.93 میلیارد دلاری حاصل شده است.این رقم یک چهارم کل درآمد اپ استور اپل در سراسر جهان محسوب شده و نشان می دهد چین چه بازار پررونق و ارزشمندی برای اپل محسوب می شود. کل درآمد حاصل شده از اپ استور اپل در سراسر جهان حدود 70 میلیارد دلار برآورد می شود.
آزمایش اینترنت بین سیاره ای
مهر-ناسا با سیستم ارتباطی قدرتمند به طور آزمایشی عکس سلفی محققان قطب جنوب را به ایستگاه فضایی فرستاد. این نخستین گام برای ایجاد اینترنت بین سیاره ای به حساب می آید.
سلول درمانی روشی امیدوار کننده برای درمان نابینایی
مهر-محققان با تحقیقات خود نشان دادند سلول های بنیادی تزریق شده به چشم، جایگزین سلول های از دست رفته در چشم آسیب دیده می شوندواستفاده از سلول های بنیادی جنینی انسانی به عنوان درمانی برای شکل خشک تخریب ماکولا امکان پذیر است.
دسترسی به خدمات مخابراتی نسل پنجم در قطار تندرو ممکن شد
مهر-محققان برای اولین بار استفاده از خدمات نسل پنجم را حین حرکت قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن کردند.سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق خدمات اینترنت ۵G ارائه شده ۱.۷ گیگابیت در ثانیه بوده که در نوع خود بی نظیر است.
چین تلاش برای مسدودسازی دسترسی به اینترنت را تکذیب کرد
فارس-در حالی که به تازگی اخباری درباره احتمال مسدودشدن دسترسی به اینترنت جهانی در چین در رسانه های غربی منتشر شده بود، مقامات چینی این خبر را تکذیب کرده‌اند.رئیس جمهور اعلام کرد چین قصد ندارد درهای خود را روی اینترنت جهانی ببندد. اما اعمال حق حاکمیت سایبری را کلید توسعه اینترنت در این کشور می داند.این اظهارات در قالب بیانیه ای در جریان مجمع سیاست گذاری سایبری چین قرائت شد.
نرم افزار ضدتقلب امتحانی
مهر- یک شرکت فناوری هندی نرم افزاری ابداع کرده است که از تقلب و هرگونه تخلف حین برگزاری امتحانات کتبی جلوگیری می کند.نرم افزار IntelliPAD  سوالات امتحانی را از طریق رایانه و در مدت زمان محدود و مشخصی در دسترس قرار می دهد و احتمال نشت سوالات را به صفر می رساند.
قابلیت جدید واتس‌اپ برای مدیران گروه
باشگاه خبرنگاران-واتس اپ در نسخه بتای خود قابلیت  Restricted Groups را اضافه خواهد کرد که مدیر می تواند به وسیله آن ارسال پیام در یک گروه را مسدود کندوبه طور مثال دسترسی یک کاربر را به گونه ای تنظیم کند که فقط پیام‌ها را بخواند و نتواند پیامی ارسال کند. این قابلیت تنها می تواند توسط مدیر گروه اعمال شود.اگراین گزینه را روشن کنید هیچ کدام از کاربرانی که ادمین نیستند نمی توانند پیام متنی، پیام صوتی، تصویر، فیلم،گیف و سند بفرستند یا موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند. این قابلیت از مدت ها قبل در تلگرام اضافه شده است.
صرف ۲ میلیون دلار پول دیجیتال برای خرید گربه‌های مجازی!
فارس-استفاده از پول های دیجیتال مانند بیت کوین برای خریدهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و در تحولی جدید از این ارزها برای خرید گربه های مجازی به ارزش دو میلیون دلار استفاده شده است.صرف این حجم پول برای خرید گربه های مذکور در جریان بازی CryptoKitties ، باعت تعجب کارشناسان شده است؛ به خصوص که مدت زیادی از عرضه  بازی مذکور نمی گذرد.کاربران می توانند این گربه های مجازی را در مزایده های آنلاین خریداری یا برای طراحی آن ها به طور شخصی تلاش کنند.تعداد کل گربه های مجازی خرید و فروش شده برای این بازی به 18 هزار و 155 مورد رسیده است.
مطالعه با صدای بلند موجب تقویت حافظه می‌شود
ایسنا-بر اساس یک پژوهش جدید مطالعه با صدای بلند در مقایسه با خواندن یک متن در حالت سکوت، در واقع حافظه را بهبود می‌بخشد.نتایج آزمایش روی 95 شرکت کننده نشان داد خواندن اطلاعات با صدای بلند، بیشترین ماندگاری را در ذهن ایجاد می‌کند.
نمایش تبلیغات زننده در بازی‌های اندرویدی کودکان
فارس-برخی کاربران گوشی‌های اندرویدی از نمایش تبلیغات آنلاین دارای محتوای جنسی در بازی‌های کودکان به شدت اظهار نگرانی کرده‌اند.بازی های مذکور در فروشگاه گوگل پلی به طور رسمی و قانونی عرضه شده اند.با این حال در صورت اجرای این بازی ها توسط کودکان آگهی‌هایی حین اجرای بازی نمایش داده می شود که مضامین غیراخلاقی و نامناسب دارد.