گوگل برنامه‌های کروم را از وب استور حذف می‌کند
ایتنا- گوگل قصد دارد برنامه‌های کروم را از وب‌استور حذف و آن ها را به PWAها (وب‌‌اپلیکیشن پیش‌رونده یا برنامه‌های پیش‌رونده تحت‌وب) منتقل کند.با این کار، برنامه‌های مذکور را می‌توان روی دسکتاپ نیز نصب کرد.برنامه‌های پیش‌رونده تحت‌وب یا PWAها هستند که در قالب وب ارائه می‌شوند.این فناوری تجربه مشابه کار اپلیکیشن موبایل را روی وب ارائه می‌دهد.
اپل درصدد خرید شازم با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار
زومیت- اپل در حال نهایی کردن توافق برای تصاحب اپلیکیشن تشخیص موسیقی شازم با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار است. شازم که عمده‌ محبوبیت آن به دلیل تشخیص موسیقی و دسترسی به اطلاعات آن است، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به شمار می‌رود.
چین راکتور نمک مذاب می سازد
مهر-محققان چینی با بودجه 3.3 میلیارد دلاری راکتورهای نمک مذاب می سازند و از آن برای تولید نسل جدید پهپادهای سریع تر و ارزان تر استفاده می کنند.
تلاش کوالکام برای دسترسی جهان به اینترنت ۵G
ایسنا-شرکت کوالکام برای عرضه نسل جدید اینترنت ۵G با غول‌های فناوری وارد مذاکره شده و در تلاش است دسترسی به نسل سریع و جدید اینترنت را تا سال ۲۰۱۹ تحقق بخشد.
سرعت شبکه ۵G ۱۰۰ برابر سرعت شبکه۴G است و سرعت انتقال داده‌ها بر حسب گیگابیت بر ثانیه حساب می شود این در حالی است که سرعت انتقال داده‌ها در شبکه مبنی بر مگابیت بر ثانیه است.
خطر بزرگ یک سیارک از بیخ گوش زمین گذشت
مهر-سیارکی عظیم از فاصله 117 هزار و 480 کیلومتری زمین رد شده و جالب آن که ناسا یک روز بعد، متوجه آن شد. این سیارک در صورت برخورد، شهری به بزرگی نیویورک را ویران می کرد.
این سیارک نهم نوامبر با سرعت ۹ کیلومتر برثانیه از کنار زمین گذشت.قطر این سیارک بین ۱۶ تا ۳۲ متر اعلام شده و به عقیده دانشمندان در سال ۲۱۲۵ دوباره از کنار زمین می گذرد.این سیارک در صورت برخورد با زمین تا شعاع ۶ کیلومتری محل تصادف را با خاک یکسان می کرد.