جریمه روزانه 25 هزار دلاری اپل
فارنت-اپل نتوانسته است مستندات لازم را برای دعوای حقوقی میان کوالکام و اپل تحویل دادگاه دهد و دادگاه جریمه روزانه 25 هزار دلاری را برای اپل به دلیل ناتوانی در ارائه مدارک در پرونده شکایت کوالکام مقرر کرد. 25 هزار دلار تقریباً معادل هر ثانیه درآمد اپل می شود اما این جریمه ممکن است بیشتر هم بشود چرا که دادگاه اعلام کرده اگر اپل تا هشتم دی موفق به ارائه مستندات نشود، باید جریمه بیشتری پرداخت کند.
 
نخستین ماهواره مخابراتی آنگولا به آسمان رفت
مهر-نخستین ماهواره مخابراتی آنگولا از قزاقستان به مدار زمین فرستاده شد. این ماهواره  هزار و ۶۴۷ کیلوگرمی طی ۱۵ سال آتی خدمات مخابراتی را درآنگولا و کشورهای آفریقایی ارائه می دهد. 
 
 
جشن کریسمس در ایستگاه فضایی بین‌المللی
ایسنا-فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی کریسمس را با وسایل جدید جشن گرفتند.ناسا برای کریسمس 2017 به فضانوردان ایستگاه فضایی یک تعطیلات نسبتا بلند اختصاص داده است.خدمه ایستگاه فضایی ، کریسمس 2017 را به همراه باز کردن کادوهایشان زیر یک درخت مصنوعی سپری کردند، از شام مخصوص لذت بردند و به تماشای یک فیلم ویژه نشستند.
کاهش استقبال از آیفون ایکس
فارس-در حالی که پیش بینی می‌شد استقبال از آیفون ایکس با فرا رسیدن تعطیلات کریسمس بیش از گذشته شود، اما این اتفاق نیفتاده و بررسی ها حاکی است میزان عرضه آیفون ایکس در سه ماهه اول 2018 به 35 میلیون گوشی می رسد که 10 میلیون گوشی کمتر از پیش بینی های قبلی است.مهم ترین علت استقبال نشدن از آیفون ایکس قیمت بالای آن است که به 1000 دلار می رسد و این در حالی است که رقبای چینی اپل گوشی های باکیفیتی را با قیمت های کمتر عرضه کرده اند.اعلام این اخبار به ضرر شرکت های آسیایی همکار اپل است و باعث شده ارزش سهام آن ها در شرق آسیا چند درصد  سقوط کند.
افشای عضویت کارمندان مایکروسافت و آمازون در حلقه قاچاق کارگران جنسی
فارس-بر اساس افشاگری های نشریه نیوزویک، صدها ایمیل از سوی مقامات عالی رتبه مایکروسافت و آمازون برای کارگران جنسی که غیرقانونی به کشورهای غربی قاچاق شده اند، ارسال شده است.این ایمیل ها مرتب در چند سال اخیر برای این افراد ارسال شده و نشان دهنده فعالیت یک حلقه دخیل در قاچاق کارگران جنسی در شرکت های فناوری آمازون و مایکروسافت است.این ایمیل ها از طریق 67 حساب کاربری متعلق به مایکروسافت و 63 حساب کاربری متعلق به آمازون ارسال شده است و البته بررسی ها نشان می دهد تعدادی از کارکنان شرکت های فناوری دیگر مانند تی –موبایل، اوراکل، بوئینگ و برخی شرکت های مستقر در سیاتل هم در فعالیت های یادشده دخیل بوده اند.
پایان پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون
مهر-پیام رسان واتس اپ اعلام کرده از نخستین روز سال جدید میلادی از موبایل های مجهز به ویندوز فون 8.0 و قدیمی ترپشتیبانی نخواهد کرد.
پینترست، هفتمین کشور بزرگ جهان!
ایتنا – شبکه اجتماعی پینترست را باید اکنون یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان دانست. پینترست نام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که کاربران می‌توانند طبق علاقه خود، عکس‌ها را پین (Pin) و دیگران هم قادرند این تصاویر را لایک یا ری.پین (Repin) کنند.پینترست در مارس 2010 با سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلاری تاسیس شده، ولی از آن زمان تاکنون رشد سرسام آوری را شاهد بوده است. پینترست اعلام کرده که تعداد کاربران این شبکه به 200 میلیون نفر رسیده است و گفته ما هفتمین کشور بزرگ جهان هستیم.با این حساب پینترست را می‌توان یک اجتماع گسترده دانست که از خیلی کشورهای شلوغ جهان نظیر ژاپن، روسیه و مکزیک هم پرجمعیت‌تر است!
ویروسی که از طریق فیس‌بوک منتشر می‌شود
ایتنا - اگر فایل ویدئویی با فرمت zip از دوستان و آشنایان خود در فیس بوک دریافت کردید، به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید.محققان امنیتی هشدار دادند، بات جدید Digmine در فیس بوک شناسایی شده است که کاربران مرورگر گوگل کروم را هدف قرار می‌دهد تا بتواند از افزایش اخیر قیمت‌ارزهای رمزنگاری ‌شده  بهره‌مند شود.
خالص‌سازی DNA برای مطالعات توالی‌یابی و تشخیص بیماری‌ها
ایسنا-محققان دانشگاه زابل به دانش‌فنی ساخت کیت‌هایی به منظور خالص‌سازی DNA برای مطالعات توالی‌یابی دست یافتند؛ به گفته آن ها در گذشته برای خالص‌سازی قطعات DNA، نمونه‌ها به خارج ارسال می‌شد.