در تازه‌ترین گزارش‌ منتشر شده از سوی موسسات تحلیل داده و ترافیک اینترنتی، اپلیکیشن واتس اپ در رتبه نخست و تلگرام در رتبه چهارم فهرست امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان جای گرفته‌اند.به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت  techworld، این روزها که بحث امنیت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی بسیار داغ شده است، به نظر می‌رسد اطلاع یافتن از پیام‌رسان‌های خارجی که از ضریب امنیت بالایی برخوردارند، کمک به سزایی به استفاده آگاهانه کاربران خواهد کرد.
۱. واتس اپ: واتس اپ سال ۲۰۱۶ ، محبوب‌ترین و پرکاربردترین پیام‌رسان توسط کاربران در جهان شناخته شد. این پیام‌رسان همچنین با توجه به این که از سیستم رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره می‌برد، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است بدین گونه که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و این طور که گزارش‌های منتشر شده بیان می‌کنند، مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان نیز با افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.
۲. سیگنال ( Signal) :این پیام‌رسان که سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد، توانست در زمان کوتاه فعالیتش، به ضریب امنیتی بالایی دست یابد، هرچند که محبوبیت و آوازه آن چندان به اندازه دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان معروف در جهان نشده است، اما بسیاری از متخصصان امنیت سایبری استفاده از آن را به عنوان یک پیام‌رسان امن به کاربران پیشنهاد می‌دهند. شیوه رمزنگاری این پیام رسان از واتس اپ تبعیت کرده و هیچ اطلاعاتی در سرویس‌ها و سرورهای اپلیکیشن سیگنال ذخیره نمی‌شود.
۳. جی دیتا چت ( G data secure chat) : جی دیتا چت که به تازگی عرضه شده و رایگان در دسترس عموم کاربران قرار گرفته، نیز چندان از محبوبیت دیگر اپلیکیشن های معروف و همچنین تعداد دفعات دانلود زیادی برخوردار نشده است.
۴. تلگرام :تلگرام هم که در دو سال اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران بهره‌مند شده ، از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است و علاوه بر پروتکل های رمزنگاری پیشرفته از قابلیت دیگری همچون مکالمه محرمانه ( secret chat) برخوردار است.
۵. سیراس  ( Ceerus):این پیام رسان اندرویدی، توسط یک استارت آپ انگلیسی مجهز به سیستم‌های  SQR  عرضه شده است. این اپلیکیشن که برای حفاظت از اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف طراحی و عرضه شد، از کاربران یک حساب کاربری کامل تهیه می کند و از سیستم رمزنگاری پیشرفته بهره می برد.
۶. پرایویت (Private) :این سرویس پیام‌رسان نیز که سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، از تماس صوتی و ویدئویی و مکالمات رمزنگاری شده بهره می برد و به کاربران در سیستم‌های عامل مختلف، خدمات ارسال پیام را ارائه می‌دهد. این پیام رسان توسط تجار و شرکت های تجاری با استقبال بی نظیری مواجه شده است.
۷. فیس بوک مسنجر:پیام رسان فیس بوک مسنجر نیز از سیستم رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption و همچنین مکالمات محرمانه استفاده می کند و طبق گزارش ها، کاربران فیس بوکی از این پیام رسان استقبال زیادی کرده اند.