قطع برق در بزرگ‌ترین شوی فناورانه سال!
خبرآنلاین - قطع دو ساعته برق در نمایشگاه CES 2018 یک آبروریزی کامل بود. جالب این که تم امسال «شهر هوشمند» بود.این قطعی برق سوژه بسیاری از خبرنگارانِ حاضر در نمایشگاه شد.خوردن صاعقه به یکی از ترانسفورماتورها علت این قطعی گفته شد.


هشدار هاوکینگ:دمای زمین 460 درجه می شود
مهر-استفان هاوکینگ هشدار داده در صورت ادامه گرمایش زمین، این سیاره شبیه ونوس خواهد شدواگر انتشار گازهای گلخانه ای متوقف نشود در آینده زمین شبیه سیاره ونوس با دمای ٤٦٠ درجه سانتی گراد خواهد شد. ونوس دومین سیاره نزدیک به خورشید است و چهار میلیارد سال قبل شباهت بسیار زیادی به زمین داشته است.


کشف باگ جدید در واتس اپ
مهر-باگی درواتس اپ به افراد اجازه می دهد وارد گروه های چت خصوصی شوند.با وجود آن که این اپلیکیشن از رمزگذاری «سر به سر» استفاده می کند اما کارشناسان معتقدند هکرها می توانند  بدون اجازه ادمین گروه های واتس اپی، افراد را در آن ها وارد کنند.


اعطای وام ۱۵میلیونی به تولیدکنندگان اپلیکیشن
مهر-با هدف حمایت از تولید نرم‌افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چندرسانه‌ای موبایل، وزارت ارتباطات ۱۵میلیون تومان تسهیلات برای هر درخواست توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها درنظر گرفت.سقف تسهیلات درنظر گرفته شده برای توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی اپلیکیشن به ازای هر متقاضی ۱۵ میلیون تومان است. برای درخواست بیش از ۱۵ میلیون تومان باید درخواست کنندگان از طریق ثبت نام در فراخوان طرح های فناورانه اقدام کنند.ارائه این تسهیلات برای تولید و یا توسعه اپلیکیشن های ارزشمند بر مبنای برنامه کسب وکار مشخصی است که باید به تایید کارگروه ارزیابی این تسهیلات برسد. همچنین این تسهیلات به افرادی تعلق می گیرد که درگذشته حداقل یک اپلیکیشن با کیفیت موبایل تولید کرده باشند.برنامه کسب و کار متقاضیان (بیزینس پلن) باید مبسوط و براساس قالب ارائه شده از سوی دبیرخانه وام وجوه اداره شده، ارائه شود.اعتبارات موردنیاز برای اعطای تسهیلات به متقاضیان حقیقی از محل منابع صندوق کارآفرینی امید و به متقاضیان حقوقی از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات پرداخت خواهد شد.