قانون جدید آمریکا برای تسهیل جاسوسی های اینترنتی
ایتنا - مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند تا بر اساس آن قدرت دولت و نظارت آن بر بخش‌های مختلف به خصوص مسائل سایبری افزایش یابد.قانون گذاران آمریکایی با 256 رای مثبت و 164 رای منفی طرحی را به تصویب رساندند تا بر اساس آن برنامه‌های سازمان جاسوسی آمریکا (NSA) بتواند گسترده‌تر و دقیق‌تر اطلاعات ارتباطی مردم را در اینترنت مبتنی بر اهداف امنیت ملی جمع‌آوری کند.این قانون اعلام می‌کند دادگاه عالی آمریکامی‌تواند تصمیم بگیرددر شرایط لازم آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) انواع پست‌های الکترونیکی، اسناد و دیگر اطلاعات ارتباطی اینترنتی را بدون اطلاع کاربران جمع‌آوری و مطابق با دو طرح بزرگ جاسوسی این کشور یعنی Prism و Upstream استفاده کند.


اعتراف مدیرفیس بوک: این نرم افزار گیج کننده است
فارس-دیوید مارکوس مدیر پیام رسان فیس بوک و معاون محصولات پیام رسان این شرکت می گوید قبول دارد که این برنامه بسیار گیج کننده و سردرگم است.وی تصریح کرد که ویژگی های جدید زیادی به فیس بوک اضافه و باعث شده برنامه مذکور تا حد زیادی شلوغ و به هم ریخته شودوکاربران در زمان استفاده از آن باسردرگمی مواجه شوند.


واتس‌اپ در خدمت کسب‌ و کارها
ایتنا-واتس‌اپ به روزرسانی جدیدی را برای کسب‌‌وکارها ارائه کرده است که به منظور تسهیل امور داخلی، ویژگی‌های جدیدی را به کاربرانش ارائه می‌دهد که عمدتاً مربوط به سرعت بخشیدن و افزایش دقت در کارهاست وویژگی‌های جدیدی از قبیل برچسب‌ها و پاسخ‌دهی‌های سریع را شامل می‌شود.


گوگل‌مپ چینی تکذیب شد
ایسنا-گوگل در واکنش به اخبار و شایعه‌های اخیر،خبر راه‌اندازی اپلیکیشن گوگل مپ اختصاصی برای چین را تکذیب و اعلام کرد:نسخه وب و دسکتاپ گوگل مپ همواره در دسترس کاربران چینی بوده اما اپلیکیشن آن توسط دولت چین غیرقابل دسترس شده است.


هوش مصنوعی حرف زدن انسان ها با حیوانات را ممکن می کند
مهر- پژوهشگران با صرف30 سال وقت و مطالعه دقیق رفتار گونه های مختلف جانوری ، قصد دارند سیستم هوش مصنوعی برای درک زبان حیوانات ابداع کنند.محققان معتقدند حیوانات زبان ارتباطی خاص خودشان را دارند و می توان این زبان ها را درک کرد. در گام اول این محققان سیستم هوش مصنوعی برای درک زبان سگ ها تولید خواهند کرد و پس از آن با افزایش توانمندی هامی توان از آن برای درک زبان گربه ها، اسب ها، بزها، خوک ها و حتی حیوانات وحشی استفاده کرد.


تلگرام ویندوز موبایل به روز رسانی شد
تیم تلگرام، اپلیکیشن خود را در ویندوز فون و ویندوز موبایل با تغییرات خوبی به‌روزرسانی کرده‌اند.با این به‌روزرسانی ، این برنامه به نسخه 2.9 ارتقا پیدا کرده است. به‌روزرسانی جدید تلگرام برای ویندوز موبایل همچنین شامل بهبودهایی در زمینه نمایش رسانه، پشتیبانی از آلبوم در چت‌های مخفی ،اضافه شدن پشتیبانی کامل برای MTProto 2/0 واضافه شدن قابلیت پاسخ دادن به هر پیام با سوایپ آن به سمت چپ است.


انجمن مصرف‌کنندگان چین از اپل توضیح خواست
دیجیاتو-کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی به نوعی اعتماد طرفداران اپل را سلب کرده است. با این که این شرکت از کاربرانش عذرخواهی کرد اما ماجرا بالا گرفت و چندین شکایت از این برند در دادگاه‌های کشور‌های مختلف ثبت شد تا آن جا که به تخمین کارشناسان، اپل مجبور به پرداخت غرامتی 11.5 میلیارد دلاری خواهد شد. حالا انجمن مصرف‌کنندگان چین نیز به جمع شکایت کنندگان پیوسته و چهار روز به اپل مهلت داده است تا در این باره توضیحات خود را ارائه دهد.