خسارت میلیارد دلاریِ مایکروسافت از تحریم روسیه
خبرآنلاین-وزیر ارتباطات روسیه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد:مایکروسافت با تحریم شرکت‌های روسی ضرر چند میلیارد دلاری خواهد دید.بر اساس دستور وزارت خزانه‌داری، مایکروسافت نمی‌تواند محصولات خود را از طریق دو شریک عمده خود(Merlion و RRC) در روسیه به 200 شرکت در این کشور بفروشد.آمریکا پس از تحریم ضد ویروس کسپراسکای، هوآوی و ZTE در این کشور، تحریم‌های بین‌المللی را آغاز کرده و در حوزه آی تی با ممنوعیت فروش محصولات مایکروسافت به شرکت‌های دولتی و خصوصی روسی شروع کرده است.


نسخه جدید فتوشاپ مجهز به هوش مصنوعی
دیجیاتو-ادوبی قابلیتی به نام Select Subject در فتوشاپ ارائه کرده،ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که برای برش زدن و جدا کردن آسان اشیاء از تصاویر طراحی شده است واز هوش مصنوعی Sensei AI ادوبی برای تشخیص اشیاء در صفحه استفاده می کند.کافی است روی شیئی که خواستار جدا کردنش هستید کلیک کنید تا فتوشاپ به طور هوشمند، آن را از پس زمینه جدا کند.


اینستاگرام تصویرهای متحرک به استوری اضافه کرد
مهر-اینستاگرام قابلیت افزودن تصویرهای متحرک به استوری را فراهم کرد.اپلیکیشن مذکورمجهز به استیکرهای متحرک (GIF) شده است که می توان آن ها را به عکس ها و ویدئوهای استوری اضافه کرد. کاربر برای دسترسی به قابلیت افزودن استیکرهای متحرک به استوری، باید روی گزینه Sticker در بخش استوری کلیک کند.اینستاگرام همچنین اعلام کرده است کاربرانش به زودی می توانند عکس و ویدئو در ابعاد مختلف را بدون هیچ تغییری به پس زمینه استوری های خود اضافه کنند.


ماشین حساب مرگ!
مهر-محققان با هوش مصنوعی سیستمی برای تخمین زمان مرگ بیماران در مراحل پایانی عمرشان با دقت ۹۰ درصد ساخته اند.هدف از ساخت این سیستم ایجادجدول زمانی دقیق برای ماه ها، هفته ها و روزهای پایانی عمر بیماران است.


شبکه آنلاین پلی استیشن از کار افتاد
فارس-برخی کاربران از اختلال در شبکه آنلاین پلی استیشن خبر داده اند که نشان می دهد این شبکه بازی متعلق به سونی دچار مشکلاتی شده و همین مشکل باعث شده است هزاران نفر از اجرای بازی های ویدئویی خود به طور آنلاین محروم شوند.


 تولید مک بوک ایر متوقف می شود
مهر-اپل تولید لپ تاپ های مک بوک ایررا درآینده نزدیک متوقف می کند.اپل به زودی یک لپ تاپ جدید ١٣ اینچی را جایگزین مک بوک ایر قدیمی می کند.


پول مجازی مهم ترین تهدید سایبری جهان در سال ۲۰۱۸ می‌شود
مهر-با وجودی که در سال ۲۰۱۷ باج افزارها تهدید اصلی برای کاربران فضای سایبرمحسوب می شدند،پیش بینی ها حاکی از آن است که «پول های رمزنگاری شده» مهم ترین تهدید سایبری در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.


با این برنامه از میزان رعایت حریم شخصی در سایت ها مطلع شوید
مهر- طراحان مرورگر داک داک گو، یک برنامه موبایلی و افزونه برای مرورگر اینترنتی خود طراحی کرده اند که به حفظ بیشتر حریم شخصی حین استفاده از وب سایت ها کمک می کند.با استفاده ازبرنامه موبایلی Privacy Browser برای دسترسی به وب سایت ها با تلفن همراه می توان از ردگیری فعالیت ها توسط ابزار پیشرفته شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک جلوگیری کرد. این برنامه در زمان استفاده کاربر از یک وب سایت، ابزار ردگیری فعالیت های وی توسط برنامه های مخفی شرکت های تبلیغاتی را بلوکه می کند. همچنین اگر وب سایتی دارای نسخه ای رمزگذاری شده با پیشوند https باشد، برنامه مذکور کاربر را خودکار به سمت همان نسخه هدایت می کند.


ویژگی جدید موزیلا برای اجتناب از ردیابی اطلاعات کاربر
مهر-موزیلا آپدیت جدیدی به مرورگر خود اضافه کرده است که تمام وقت اجازه ردیابی اطلاعات کاربر را نمی دهد.آپدیت 58  می تواند ۲۴ ساعت در هفت روز هفته از ردیابی اطلاعات کاربر جلوگیری کند.برای فعال سازی  ویژگی ۲۴/۷ Tracking Protection کاربر باید گزینه Prefernces را باز و در بخشPrivacy and Security  گزینه Always  را برای Tracking Protection فعال کند.با غیر فعال سازی ردیاب ها، صفحات وب سریع تر باز می شوند.


راه‌اندازی اپلیکیشن المپیک زمستانی ۲۰۱۸
خبرآنلاین- سامسونگ اپلیکیشن رسمی المپیک زمستانی 2018 در پیونگ‌چانگ کره جنوبی را راه‌اندازی کرد.تمام رخدادها، مسابقات ونتایج به صورت لحظه‌ای و آنلاین در اختیار کاربران از سراسر جهان خواهد بود و اطلاعات مدنظر خبرنگاران و علاقه مندان به صورت ثانیه‌ای آپدیت می‌شود.این اپلیکیشن به پنج زبان انگلیسی، کره‌ای، فرانسوی، ژاپنی و چینی موجود است.