پردانلودترین اپلیکیشن جهان
ایسنا-اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ در سال ۲۰۱۷ بیشترین تعداد دانلود را در فروشگاه‌های اینترنتی داشته است.تعداد دفعات دانلود این پیام‌رسان در سال ۲۰۱۷ ، از مرز یک میلیارد هم گذشت و آن را به پردانلودترین اپلیکیشن در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین جهان تبدیل کرد.این اپلیکیشن دارای 1.3 میلیارد کاربر در جهان است.  فیس‌بوک با در اختیار داشتن واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و هم اکنون نیز درصدد جلب رضایت کاربران و افزایش تعداد دفعات دانلودها از این اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب است. از دیگر اپلیکیشن‌هایی که پس از واتس اپ در این فهرست جای گرفته‌اند، می توان به ترتیب به Subway Surfers ( بخش بازی)، Netflix ( بخش تفریح و سرگرمی)، Subway ( بخش خوراکی )، Tinder ( بخش ارتباطات)، Uber ( بخش حمل و نقل )، AliExpress ( بخش خرید و فروش) و Spotify ( بخش موسیقی) اشاره کرد.


کشف پیچیده ترین ویروس های جهان در عمق اقیانوس
مهر-در هر میلی متر مربع از آب اقیانوس ها ۱۰ میلیون ویروس مختلف قابل شناسایی است و دانشمندان به تازگی موفق به شناسایی پیچیده ترین خانواده از ویروس ها شده اند.


دونده های خندان انرژی کمتری مصرف می کنند
ایرنا- دونده هایی که در طول دوی استقامت لبخند می زنند انرژی کمتری مصرف می کنند و آرامش بیشتری دارند.


معلولان با این روبات دوباره راه می روند
مهر-اگزواسکلتونی برای معلولان ساخته شده که کاربر با پوشیدن آن می تواند دوباره راه برود و کارهای روزمره خود را انجام دهد.اگزواسکلتون ReWalk به معلولان اجازه می دهد به جای نشستن روی صندلی چرخدار، راه بروند.هنگامی که کاربر این گجت را به تن کند و به جلو خم شود، می تواند راه برود. کاربر حتی قادر است با این اگزواسکلتون از پله ها بالا و پایین برود و کارهای روزانه خود را انجام دهد.


قیمت بیت‌کوین امسال به 50 هزار دلار می‌‌رسد
فارس-مدیر بازار سهام در مجمع اقتصاد در داووس، گفت: ارزهای مجازی اکنون از نوسان‌های شدید گذشته عبور می‌کند و بیت‌کوین امسال 50 هزار دلار را ثبت خواهد کردودر حالی که سرمایه‌گذاری در بازار با بیت‌کوین از 500 میلیارد دلار فراتر رفته است نوسان فضای مجازی مسئله غیرمعمولی نیست.


فیس بوک پا در کفش روزنامه‌نگاری می‌کند
فارس-مدیران فیس بوک از اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته روزنامه نگاری خبر داده اند؛ امری که نشانگر تلاش این شرکت برای حل مشکل انتشار اخبار جعلی است.سازمان های مورد حمایت فیس بوک هر یک 250 هزار دلار دریافت خواهند کرد و پنج بورس تحصیلی 10 هزار دلاری هم هر سال به متقاضیان برتر اهدا خواهد شد.


جریمه 1.23 میلیارد دلاری کوالکوم توسط اتحادیه اروپا
فارس-کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا شرکت کوالکوم را 1.23 میلیارد دلار جریمه کرده ،دلیل این جریمه توافق های غیررقابتی این شرکت با اپل اعلام شده است.


قرص پتاسیم سیترات رونمایی شد
پارسا-فراورده دارویی قرص سیترات پتاسیم با نام اورو سیترا با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و معاون پژوهشی وزیر بهداشت رونمایی شد.این دارو با همکاری شرکت دانش بنیان توان و مرکز تحقیقات علوم دارویی و مرکز تحقیقات بیماری های کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای استفاده در درمان برخی سنگ های کلیه ساخته و مطالعات بالینی آن نیز با موفقیت انجام شده است.


تولید مقاوم ترین لباس اسکی با ابریشم عنکبوت
مهر-پژوهشگران از تولید نمونه اولیه لباس اسکی خبر داده اند که از نظرمقاومت واستحکام در دنیا بی نظیر و با ابریشم عنکبوت تولید شده است.مقاومت کششی یک ابریشم ضخیم برابر با فولاد بوده ولی چگالی ابریشم‌های پروتئینی، یک ششم فولاد است. یعنی یک رشته از این الیاف به طول محیط کره زمین، کمتر از ۵۰۰ گرم وزن خواهد داشت. خاصیت کششی این نوع ابریشم به گونه‌ای است که بدون این که پاره شود می‌تواند چهار برابر طول خود کش بیاید.