دولت آمریکا در پی ایجاد شبکه اینترنت کنترل شده
مهر-تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ قصد دارد یک شبکه اینترنت وایرلس G5کنترل شده برای مقابله با تهدیدهای امنیت سایبری ایجاد کند.طبق گزارش های مختلف تیم امنیت ملی دولت آمریکا تصمیم دارد تا سه سال آینده یک شبکه اینترنت G5ایمن و متمرکز ایجاد کند. هدف از ایجاد چنین شبکه ای فراهم کردن محیطی ایمن برای ارتباطات ملزوم در خودروهای خودران، رشد فناوری های حوزه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی است.اکنون مقامات آمریکا بر سر نحوه احداث این شبکه توسط دولت یا کنسرسیومی متشکل از شرکت های مخابراتی اختلاف دارند. این طرح برای مقابله با تهدید امنیت سایبری چین در آمریکا ارائه شده است. البته پیشنهاد آن در سطوح پایین سازمانی مطرح شده و احتمالا ۶تا۸ ماه طول می کشد تا ترامپ آن را بررسی کند.


آغاز رمزنگاری دوطرفه تماس‌های اسکایپ
ایتنا- مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت اسکایپ را به فناوری رمزگذاری دوطرفه مجهز کند و به‌زودی آن را برای تمام کاربران در دسترس قرار خواهد داد.این گزینه به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی گفت‌وگوهای انجام‌ شده در اسکایپ قرار نخواهد گرفت، بلکه کاربران به‌صورت انتخابی می‌توانند آن را فعال کنند.به‌زودی گزینه‌ای به نام " Private Conversations" به این نرم‌افزار اضافه می‌شود که کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از آن، با امنیت خاطر بیشتری به گفت‌وگوی آنلاین بپردازند.همچنین افراد با ارسال درخواست گفت‌وگوی خصوصی به مخاطب مدنظر خود،او را به گفت‌وگوی آنلاین در اسکایپ دعوت می‌کنند و در صورت قبول شخص، به صفحه گفت‌وگوی خصوصی وارد می‌شوند.


به‌روزرسانی گوگل کروم
ایسنا-جدیدترین نسخه گوگل کروم با قابلیت مسدودسازی تبلیغات مزاحم، برای سیستم عامل های اندروید، مک، ویندوز و لینوکس ارائه شده است.کاربران همچنین می توانند به طور مداوم ویدئوهایی را که به صورت خودکار روی صفحه نمایش پخش می شوند، حذف کنند.


گوشی با ویژگی اسکن هوشمند
مهر-سامسونگ در پرچمدار جدید خود ویژگی اسکن هوشمندی به کار می برد که فناوری شناسایی چهره و اسکنر قرنیه را باهم ترکیب کرده است.طبق گزارش ها،احتمالا موبایل گلکسی S۹سامسونگ مجهز به فناوری های پیشرفته شناسایی صورت است. در همین زمینه این دستگاه مجهز به یک ویژگی اسکن هوشمند خواهد بود که از ترکیب فناوری شناسایی چهره و اسکنر قرنیه برای فراهم کردن امنیت بهتر استفاده می کند.البته هنوزمشخص نیست این ویژگی چطور فعال می شود اما به نظر می رسد اسکنر قرنیه و دوربین بدون توجه به شرایط محیطی همزمان فعال می شوند که مشخص نیست این موضوع به معنای ترکیب اطلاعات شان باشد.از آن جا که این ویژگی تا به حال رونمایی نشده، کارشناسان پیش بینی می کنند در پرچمدار جدید سامسونگ از آن استفاده می شود.