فیس بوک درآمد کاربرانش را تخمین می زند
مهر-یک رسانه اجتماعی حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده تا با پرسش سوالات مختلف درآمد کاربران خود را تخمین بزند. این رسانه اجتماعی سیستمی را برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران مانند تحصیلات، مالکیت خانه و میزان مصرف اینترنت می سازد که هدفش پیش بینی موقعیت اقتصادی اجتماعی کاربرانش است.در این روند درباره سن،مکان زندگی فرد و گروه سنی کاربر سوالاتی از او می شود. اطلاعات دیگر مانند تاریخچه سفرهای فرد، انواع دستگاه های الکترونیکی متصل به اینترنت و میزان تحصیلات نیز پرسیده می شود.


اپل برترین سازنده گوشی های هوشمند دنیا شد
مهر-بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد اپل موفق شده  است جایگاه قبلی خود را از سامسونگ پس بگیرد و در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ برترین عرضه کننده گوشی هوشمند دنیا شود.سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ توانسته بود اپل را پشت سر بگذارد اما این برتری بیشتر از سه ماه دوام نیافت و اپل مجدد به صدر جدول برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان رسید.شرکت های سازنده تلفن همراه در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ در مجموع 430.7 میلیون گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد کاهش نشان می دهد.بعد از اپل و سامسونگ، سه شرکت چینی هوآوی، شیائومی و اوپو رتبه های سوم تا پنجم را در اختیار دارند.اپل با عرضه 77.3 میلیون گوشی 19.2 درصد از بازار و سامسونگ با عرضه 74.1 میلیون واحد گوشی 18.4 درصد بازار را در اختیار داشته است. اپل فصل منتهی به 30 دسامبر را با درآمد کلی 88.3 میلیارد دلار و سود خالص 20 میلیارد دلار پشت سرگذاشت که سهام داران به ازای هر سهم 3.89 دلار کسب می‌کنند.


روس‌ها برای تعطیلات به فضا می‌روند!
ایسنا-به زودی تور ایستگاه فضایی بین‌المللی به گردشگران روسی عرضه می‌شود.این سفر ۱۰۰ میلیون دلار خرج دارد و عملی شدن آن حداقل تا سال ۲۰۱۹ طول می‌کشد.این سفرشامل قدم زدن در فضا و ضبط کلیپی ویدئویی است. شرکت روسی در حال طراحی اتاقکی است که توانایی حمل شش مسافر در آن واحد به ایستگاه فضایی را داشته باشد.


فایرفاکس را به‌روز کنید تا از حمله در امان بمانید
ایسنا-موزیلا به عنوان شرکت ارائه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس با انتشار یک به‌روزرسانی به کاربرانش اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از نفوذ هکرها به رایانه، هرچه سریع‌تر مرورگر فایرفاکس ۵۸ خود را به‌روز کنند.


هکرها یک میلیون دلار از خودپردازهای آمریکا سرقت کردند
فارس- هکرهای اینترنتی با حمله به خودپردازهای بانکی در سراسر آمریکا موفق به سرقت پول‌های نقد و وارد آوردن خسارات سنگین مادی شده‌اند. هکرها از طریق دسترسی فیزیکی به خودپردازهای هدف و با تجهیزات ویژه توانسته اند آن ها را دست کاری و پول های نقد را از داخل آن ها خارج کنند.خودپردازهایی که در این حملات سرقت شده اند مجهز به سیستم عامل ویندوز ایکس پی بوده اند که از جمله سیستم عامل های قدیمی و بسیار آسیب پذیر مایکروسافت است. ولی خودپردازهای مجهز به ویندوز 7 ایمن تر بوده بنابراین حملات به آن ها موفق نبوده است.کل مبالغ سرقت شده از این طریق یک میلیون دلار اعلام شده است.


سهام شرکت مادر گوگل سقوط کرد
فارس-شرکت آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود در سه ماهه چهارم 2017 شاهد کاهش درآمد و سقوط ارزش سهام خود بوده و همین موضوع آن را نگران کرده است.ارزش سهام این شرکت روز سه شنبه 6 درصد کاهش یافت و این کاهش روز جمعه تا 2 درصد دیگر نیز ادامه یافت.درآمد خاص آلفابت در سه ماهه چهارم 2017 حدود 25.9 میلیارد دلار و زیان خالص آن 3.02 میلیارد دلار اعلام شده است.


پزشکان به دنبال تولد نخستین نوزاد با 3 والد
دیجیاتو-پزشکان انگلیسی در آینده نزدیک عمل جایگزینی میتوکندری را در دو زن انجام می دهند که نوعی پروسه بارورسازی محسوب می شود و در نتیجه آن نوزاد عملا سه پدر و مادر خواهد داشت.این عمل که با انتقادات زیادی همراه بوده از دو سال پیش درانگلستان به صوت قانونی درآمده است.


پرفروش‌ترین گوشی چینی
ایسنا-هوآوی سال ۲۰۱۷ بیشترین تعداد گوشی‌های هوشمند را در چین به فروش رسانده است.هوآوی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و با داشتن سهم ۱۹ درصدی از بازار چین در فصل آخر سال، در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفته است.پس از آن، شرکت چینی اوپو توانسته است با در اختیار گرفتن ۱۷ درصد از سهم بازار چین در جایگاه دوم قرار بگیرد. شیائومی نیز با سهمی ۱۴ درصدی در جایگاه چهارم جای گرفته است.


اشعه های موبایل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
مهر-نتایج اولیه دو تحقیق بزرگ نشان می دهد اشعه های موبایل خطر ابتلا به برخی سرطان ها را در موش ها زیاد می کند.