امکان حذف پیام های واتس اپ تا یک ساعت پس از ارسال 
زومیت-واتس اپ امکانی فراهم کرده تا کاربران بتوانند پیام‌های ارسال شده به دیگران را تا یک ساعت پس از ارسال، حذف کنند.
تعیین بودجه ۴ میلیارد دلاری پژوهش در کانادا
مهر-بنیان گذار پایگاه استنادی جهان اسلام گفت:کانادا بودجه چهار میلیارد دلاری برای پژوهش و فناوری در این کشور اختصاص داد. اعلام بودجه سال ۲۰۱۸ کانادا در ۲۷ فوریه موجب شادمانی دانشمندان این کشور شده است و این بودجه طی پنج سال آینده صرف توسعه علوم می شود.این رقم، علاوه بر یک میلیارد دلاری است که کانادا باهدف تکریم پژوهشگران و دانشمندان علوم در سال قبل برای نوآوری در بودجه سالانه خود منظور کرده بود.برای پژوهشگران جوان مبلغ اضافی دیگری معادل ۲۱۰ میلیون دلار کانادا طی پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.
 
کار سیارات بیگانه با اطلاعات تلسکوپ "کپلر"
 
ایسنا-گوگل یک "کد منبع باز" منتشر کرده است که امکان جست و جوی سیارات بیگانه را با اطلاعات گردآوری شده توسط تلسکوپ "کپلر" ناسا، فراهم می کند.
 
 
۱۲۵ ساعت صرفه‌جویی در سال با زندگی در شهرهای هوشمند
ایسنا-طبق تحقیقات، با زندگی در شهرهای هوشمند سالانه ۱۲۵ ساعت در وقت شهروندان صرفه جویی می‌شود. موسسه IDC برآورد کرده است پیشگامان شهرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۵ میلیارد دلار برای ساخت این شهرها در جهان هزینه خواهند کرد.
هکرهایی که 6سال از مودم‌های وای فای سرقت می‌کردند!
ایسنا-متخصصان امنیتی کسپراسکای گروهی از هکرها را شناسایی کرده‌اند که از سال ۲۰۱۲ مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای فای کاربران را هک می‌کرده‌اند. آن ها اعلام کرده‌اند هکرها با انتشار یک بدافزار خطرناک و مخرب، دستگاه‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای کاربران را هک و با روش پیچیده و هوشمندانه‌ای به اطلاعات مد نظر خود دسترسی پیدا کرده‌اند.
 نکته جالب این است که این هکرها شش سال در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از طریق مودم‌های وای فای بوده و شناسایی هم نشده‌اند. بدافزار استفاده شده با نام  Slingshot ، هزاران کاربر قربانی در مناطق مختلف جهان به ویژه خاورمیانه و آفریقا بر جای گذاشته است.
کشف ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی
مهر- محققان در توکیو ۱۵ سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند.
 درمان زخم با فلس مارماهی
مهر-محققان سنگاپوری با فلس مار ماهی و تیلاپیا درمانی برای زخم های انسانی یافته اند. محققان فلس ماهی های باس دریایی(Sea bass)، مارماهی و تیلاپیا را از یک مزرعه پرورش ماهی در سنگاپور جمع آوری و کلاژن آن ها را استخراج کردند. 
این کلاژن پس از بهبود یافتن به پوست موش ها تزریق و به ایجادرگ های خونی و لنفاوی منجر شد. این روند نشان داد مواد مذکور درمان مناسبی برای ترمیم و بازسازی پوست هستند.