آندر آرمور، تولیدکننده‌ی لباس‌های ورزشی، روز گذشته اعلام کرد که هکرها با نفوذ به یکی از سرویس‌های زیرمجموعه‌ی این شرکت موسوم به MyFitnessPal، به اطلاعات ۱۵۰ میلیون نفر از کاربران آن دست یافته‌اند. ظاهرا اطلاعاتی که در اختیار هکرها قرار دارد، نام‌ کاربری، آدرس‌ ایمیل و رمز عبور هش‌شده را در بر می‌گیرد و اطلاعات مالی مهمی همچون شماره کارت اعتباری، کارت‌ شناسایی و شماره‌ی تأمین اجتماعی را شامل نمی‌شود.

Under Armour در سال ۲۰۱۵، سرویس پایش رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی MyFitnessPal را هنگامی که ۸۰ میلیون کاربر داشت، با پرداخت مبلغ ۴۷۵ میلیون دلار تصاحب کرد. تعداد کاربران این سرویس از آن زمان تاکنون بیش از دو برابر شده است و بخشی از این موفقیت به رویکرد جامعی بازمی‌گردد که آندر آرمور در مورد اپلیکیشن‌ها و دستبندهای سلامتی اتخاذ می‌کند و به موجب این رویکرد، تمام موارد یادشده برای پایش کالری و فعالیت‌های ورزشی، قابلیت اتصال به MyFitnessPal دارند.

اگرچه اطلاعات حساسی در اختیار هکرها قرار ندارد؛ اما تعداد قابل توجه حساب‌های هک‌شده، منجر به کاهش ۴ درصدی ارزش سهام آندر آرمور در معاملات پایانی روز گذشته‌ی بازار بورس شده است. طبق اعلام آندر آرمور، این شرکت هفته‌ی گذشته از رخ دادن این حمله‌ی هکری در ماه فوریه مطلع شده و اکنون در حال تلاش برای آگاه‌ساختن کاربرانی است که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که آندر آرمور با پلیس و مؤسسات فعال در حوزه‌ی امنیت اطلاعات نیز برای یافتن منبع این حمله‌ی هکری، همکاری خواهد کرد.

در بیانیه‌ی آندر آرمور چنین آمده است:

چهار روز پس از اطلاع یافتن از مشکل پیش‌آمده، آندر آرمور آگاه‌سازی کاربران MyFitnessPal از طریق ارسال ایمیل و پیام‌های درون‌اپلیکیشنی را آغاز کرد. متن پیام ارسال‌شده به کاربران MyFitnessPal، توصیه‌هایی در رابطه با امنیت حساب کاربری و چگونگی محافظت از اطلاعات را در بر می‌گیرد. آندر آرمور از کاربران می‌خواهد تا رمز عبور حساب کاربری خود را هرچه سریع‌تر تغییر دهند.