بعد ازانتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بروجود یک ایراد امنیتی در نرم‌افزار سروش ، وزیر ارتباطات  روز گذشته با ارائه توضیحاتی در این زمینه  در صفحه توئیتر خود نوشت:  پیام‌رسان‌های داخلی برای گزارش ایرادهای امنیتی خود جایزه بگذارند. اگر  به جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می‌دادم و مسابقه‌ای می‌گذاشتم تا اشکالات دیگر را نیز گزارش کنند.

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات همچنین توضیح داد :  از مراحل رشد هر سامانه‌‌ای، ارائه محصول و ارزیابی است. این ایراد را جوانی شهرستانی هفته پیش برای بنده فرستادند و به مدیران سروش اطلاع دادم.  پاسخ دادند این مشکل در نسخه های اول تلگرام هم بوده و اساسا نیاز به تغییر یکسری ساختارهاست که در حال انجام است و تا هفته آینده برطرف می‌شود.
اگر من بودم جایزه می دادم
جهرمی خاطرنشان کرد  :  اگر به جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می‌دادم و مسابقه‌ای می‌گذاشتم تا اشکالات دیگر را نیز گزارش کنند.البته از عذرخواهی هم کسی کوچک نمی شود و به نظرم خوب خواهد بود. شاید بهتر باشد که شرایط حفظ اطلاعات مشترکان توسط پیام رسان ها و سرویس های داخلی شفاف اعلام شود.
از همه ‎پوزش می طلبیم
 در همین حال، سید میثم سیدصالحی، مدیر پیام‌رسان سروش  نیز در توئیتر خود درباره ایراد گزارش شده از پیام‌رسان سروش نوشت: پیام‌رسان سروش هک نشده بود و  نمایش شماره ادمین کانال، به معنای هک شدن نیست اما در فرهنگ کاربران عزیز ایرانی، یک ‎ایراد مهم است که بابت آن از همه ‎پوزش می طلبیم.
وی همچنین از یکی از فعالان فضای مجازی که درباره این مشکل اطلاع رسانی کرده بود تشکر کرد.
امنیت پیام رسان
طی چند سال اخیر و به ویژه این روز ها که خبر های مختلفی  از احتمال فیلتر تلگرام و جایگزینی آن با پیام رسان های داخلی منتشر می شود ، موضوع" امنیت "  یکی ازمواردی است که بسیاری از صاحب نظران وکارشناسان ، از آن به عنوان یکی از ضعف های اساسی پیام رسان های بومی نام می برند چرا که امنیت یکی از خواسته های مهم کاربران در استفاده از یک شبکه اجتماعی به شمار می رود به طوری که  نظرسنجی هایی که توسط شرکت Forsa و موسسه Bitkom  از کاربران شبکه های اجتماعی درباره امنیت و حریم خصوصی کاربران در این شبکه ها انجام شده است نشان می دهد امروزه مسئله امنیت و حریم خصوصی، از منظر کاربران در راس ویژگی های یک شبکه جای می گیرد. 
جلب اعتماد کاربران
بنابراین  در شرایطی که امروز یکی از اولویت های مهم فضای مجازی کشور موضوع  ترغیب کاربران به استفاده  از پیام رسان های داخلی است به نظرمی رسد شبکه های اجتماعی داخلی باید بیشترین تمرکز خود را به تحقق این مهم و جلب اعتماد کاربران از این لحاظ معطوف کنند .