دوره آنلاین مایکروسافت برای آموزش "هوش مصنوعی"
 ایسنا - شرکت "مایکروسافت" یک برنامه آموزشی برای ارتقای مهارت‌های حوزه "هوش مصنوعی" را به برنامه‌های خود اضافه کرده است که شرکت در آن برای عموم آزاد خواهد بود.این برنامه شامل 9 دوره آنلاین است که هر کدام تقریبا 8 تا 16 ساعت طول می‌کشد.این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در دوره‌های آنلاین این برنامه که از آزمایشگاه‌های دستی و مدرسان متخصص بهره گرفته می‌شود، مهارت‌های آماده‌سازی شغلی و تجربه‌های دنیای حقیقی به مهندسان و افرادی که به دنبال بهبود مهارت‌های خود در حوزه "هوش مصنوعی"(AI ) و " دانش داده‌ها " هستند، آموزش داده می‌شود. این دوره‌های آموزشی بر "رفتارهای هوش مصنوعی" ، "نحوه انجام مطالعات داده‌ها " و " ایجاد الگوهای مختلف یادگیری" متمرکز است.
لاکهید مارتین تا ۲۰۲۱ هواپیمای مافوق صوت آزمایش می کند
مهر- لاکهید مارتین قراردادی 247.5 میلیون دلاری با ناسا امضا کرده تا هواپیمایی بسازد که با سرعت مافوق صوت و بدون سروصدا پرواز می کند. نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما سال ۲۰۲۱ انجام می شود. شاخه Skunk Works این شرکت قراردادی 247.5 میلیون دلاری با ناسا امضا کرده تا X-plane را طراحی کند و بسازد. نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال ۲۰۲۱ میلادی انجام می شود.سرعت X-plane به 1.5 ماخ می رسد و در آن از فناوری های مختلفی استفاده می شود تا سر و صدای پرواز حذف شود. لاکهید مارتین براساس قراردادی که در سال ۲۰۱۶ امضا شد طرح های اولیه را از چنین هواپیمایی تهیه کرده است. طول هواپیمای مذکور حدود ۲۹ متر و عرض بال آن نیز حدود ۹ متر خواهد بود. وزن هواپیما پس از مسافرگیری و حمل بار به بیش از ۱۴ تن می رسد.این هواپیما می تواند در ارتفاع ۱۶۷۶۴ متری به سرعت 1.42  ماخ برسد.
نقص نرم افزاری ۱۵ هزار پرواز را در اروپا زمین گیر کرد
 مهر –طی دو روز گذشته  حدود نیمی از کل پروازهای انجام شده در خاک کشورهای اروپایی به علت نقص فنی در سیستم کنترل ترافیک هوایی یوروکنترل زمین گیر شدند و این موضوع هزاران مسافر را سرگردان کرد. یوروکنترل در خاک تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مدیریت ترافیک هوایی استفاده می شود. ولی نقص نرم افزاری باعث شد این امر ناممکن شود.از این سیستم برای مدیریت پرواز شرکت های هواپیمایی اروپایی به شمال آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه هم استفاده می شود. مقر اصلی یوروکنترل در بروکسل پایتخت بلژیک است و ۴۱ کشور اروپایی از آن برای مدیریت روزانه ۳۰ هزار پرواز استفاده می کنند.به دنبال وقوع این نقص نرم افزاری ابتدا ۱۰ درصد از پروازها زمین گیر شدند، اما در ادامه دامنه آن گسترش یافت و حدود ۵۰ درصد از کل پروازهای شرکت های هواپیمایی اروپایی را زمین گیر کرد. با تداوم این مشکل اکثر فرودگاه های کشورهای اروپایی قادر به مدیریت تنها ۱۰ درصد از پروازهای خود بودند و این مسئله اختلال بی سابقه ای را به وجود آورد.علت وقوع این اختلال و دخالت داشتن یا نداشتن هکرها در این موضوع مشخص نشده است.
آی پد ۲۰۱۸ با قلم هوشمند به بازار می آید
مهر - اپل به دنبال عرضه نسل ششم رایانه های لوحی آی پد به بازار در سال ۲۰۱۸ است. مهم ترین تغییر در این آی پدها استفاده از قلم هوشمند اپل به منظور ارتقای کاربردهای آموزشی این محصول است.کارشناسان پیش بینی می کنند آی پد ۲۰۱۸ محبوب تر از آی پد ۲ خواهد بود، هر چند هنوز معلوم نیست که آیا این آی پد می تواند آی پدپرو را نیز کنار بزند یا خیر.با توجه به این که اپل انتظار دارد دانش آموزان و دانشجویان از آی پد۲۰۱۸ استقبال کنند، بعید به نظر می رسد این محصول چندان گران قیمت باشد بنابراین احتمالا در آن خبری از قابلیت امنیتی شناسایی هویت کاربر با بررسی چهره( فیس آی دی) یا نمایشگر فوق دقیق نیست. آی پد نسل ششم ۲۰۱۸ اولین مدل از این رایانه لوحی است که جزو سری pro محسوب نمی شود، اما در آن از قلم اپل استفاده شده است. ابعاد این آی پد ۲۴۰ در 169.5 میلی متر است و وزن آن به ۴۶۹ گرم می رسد. 
سقوط سهام آمازون بعد از حمله ترامپ
فارس -شرکت خرده فروشی آمازون یک بار دیگر هدف حملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است. وی این بار هم از توئیتر برای حمله به آمازون استفاده کرده است.ترامپ معتقد است که اداره پست ایالات متحده به علت قراردادش با آمازون ضرر زیادی می کند و مبالغ زیادی پول را به همین علت از دست می دهد.ترامپ دیروز در توئیت خود ادعا کرده بود :احتمالا اداره پست آمریکا در این باره که قرارداد با آمازون از نظر مالی تا چه حد به ضرر این شرکت است، سرنخ یا اطلاعاتی ندارد.آمازون در هفته های گذشته هم از سوی ترامپ برای پرداخت مالیات بیشتر تحت فشار سنگین قرار گرفته بود. ترامپ تا آن جا پیش رفته که قرارداد آمازون را با اداره پست آمریکا برای تحویل کالاهای خریداری شده مردم، کلاهبرداری توصیف کرده است.این اتهامات باعث کاهش قابل توجه ارزش سهام  آمازون  در روزهای گذشته شده است.
تشخیص دقیق سکته‌ شدید با یک ابزار بی‌سیم غیرتهاجمی
ایسنا -یک شرکت آمریکایی، ابزار جدیدی برای تشخیص سکته شدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه داده که دقت آن تا 92 درصد تخمین زده شده است.  هدست سربروتک  (Visor Cerebrotech)، یک ابزار عصبی بی‌سیم غیرتهاجمی است که برای کمک به ارزیابی  (asymmetry) میان نیمکره‌های مغز بیمارانی که تحت بررسی عصبی هستند، استفاده می‌شود.این ابزار جدید، روش دقیق و سریعی برای تشخیص سکته شدید ارائه می دهد و تصمیم‌گیری برای نحوه درمان بیمار را آسان می‌سازد.