آزمایش قابلیت جدیداینستاگرام برای پیدا کردن کاربران از روی اسکن تصویر
باشگاه خبرنگاران -اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام "Nametags" است که به کاربر اجازه می دهد تصویری از خود را در صفحه خود قرار دهد تا دیگر کاربران به وسیله اسکن آن بتوانند او را دنبال کنند.ماه گذشته برخی از شرکت های فناوری توانسته بودند نام این قابلیت را از طریق فایل APK اینستاگرام متوجه شوند اما روز گذشته کاربری به نام "Genady " با قرار دادن اسکرین شات هایی از کاربرد آن پرده برداشت."Nametags" که قابلیتی کپی شده از روی نرم افزار اسنپ چت است، می تواند پیدا کردن افراد را در اینستاگرام آسان تر کند، به طوری که کاربر به جای تایپ نام کاربری و جست و جو، تنها به وسیله دوربین گوشی خود، شخص مد نظر را دنبال می کند.
بدترین گوشی دنیا برای تعمیر معرفی شد
 مهر -تا به حال تصور می شد که سخت ترین گوشی دنیا برای تعمیر برخی تولیدات سامسونگ است، اما به تازگی مشخص شده که تعمیر گوشی هواوی پی ۲۰ از آن ها هم دشوارتر است.بررسی های سایت آی فیکس ایت نشان می دهد تعمیر کردن گوشی چینی هواوی پی ۲۰ یکی از دشوارترین کارهای دنیاست. نمره تعلق گرفته به این گوشی در زمینه میزان تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ است.این در حالی است که کارشناسان سایت یادشده در این زمینه به گوشی آیفون ایکس نمره ۶ از ۱۰ داده بودند. البته گوشی های گالکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس هم نمره ۴ از ۱۰ دریافت کرده بودند، اما گوشی پی ۲۰ به علت برخی مشکلات دیگر وضعیت نامناسب تری از تولیدات سامسونگ دارد.
دست خشک کن ها باکتری های مقاوم را به بدن منتقل می کنند
مهر -  تحقیقات جدید نشان می دهد دست خشک کن های هوای گرم در دست شویی های عمومی باکتری توالت ها را به درون خود می کشند.تحقیقات پیشین نشان داده بود این خشک کن ها جرم و میکروب را از دستان افراد به محیط اطراف منتقل می کنند. اما یافته های جدید حاکی از آن است که نمونه هایی از دست خشک کن با قدرت کمتر باکتری های موجود در دست شویی را به دستان افراد منتقل می کنند.
قدرتمندترین تبلت دنیا با سیستم عامل کروم عرضه شد
خبر آنلاین - تبلت هایی که تا به حال همراه با سیستم عامل کروم عرضه شده اند چندان قدرتمند نبوده و امکانات چشمگیری نداشته اند، اما تبلت کروم بوک جدید اچ پی در بازار مورد توجه قرار گرفته است.این تبلت همراه با یک قلم هوشمند عرضه شده که استفاده از آن را تسهیل می کند. امری که در تبلت های مجهز به کروم کمتر متداول بوده است. نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با دقت ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هم از جمله دیگر مزایای این محصول است.
تصفیه آب با نور خورشید و هیدروژل
ایسنا - یک گروه از محققان دانشگاه "تگزاس آستین"، یک نوع جدید از یک فناوری کم هزینه ابداع کرده اند که می‌تواند در شرایطی که آب تمیز در دسترس نیست، مورد استفاده قرار بگیرد.
این ژل-پلیمر هیبریدی جدید از انرژی خورشیدی محیط برای تولید آب آشامیدنی از هر منبعی، حتی از آب دریای مرده که شورترین آب روی زمین است، استفاده می‌کند.این ماده به آب جذب می‌شود (هیدروفیلی یا آب‌دوست است) و خواص نیمه هادی دارد که انرژی خورشیدی را جذب می‌کند.
کاهش قدرت جذب روده با کنسروهای حاوی نانو ذرات روی
ایرنا - محققان دانشگاه بینگهمتون آمریکا دریافتند، نانو ذرات روی که در مواد غذایی کنسرو شده کاربرد دارد، قابلیت سلول های روده را برای جذب مواد غذایی کاهش می دهند.
این نانو ذرات که معمولا در مواد غذایی کنسرو شده استفاده می شوند معمولا به عنوان ماده ای بی ضرر شناخته می شوند، اما مدارکی به دست آمده است که نشان می دهد این نانو ذرات می توانند آثار نامطلوبی بر سلامت باقی گذارند.
در این تحقیقات ابتدا نمونه هایی از غذای کنسرو شده از جمله ذرت، ماهی تن و جوجه بررسی شد تا نحوه انتقال نانو ذرات روی به مواد غذایی مشخص شود. در این بررسی ها مشخص شد نانو ذرات روی موجب تغییر شکل یا از بین رفتن تاخوردگی های کوچک موجود در سطح روده شده و در نتیجه مساحت روده را کاهش می دهند. بدین ترتیب مقادیر کمتری از مواد غذایی در روده جذب می شود. 
رایانه‌های سریع‌تر و کارآمدتر با ترکیب نور و الکترونیک در راه بازار
ایسنا -آزمایشگاه زیرمجموعه موسسه فناوری ماساچوست آمریکا تراشه‌هایی ابداع کرده است که داده‌ها را توسط نور جابه جا می‌کند، اما محاسبات را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.شرکت "Ayar Labs" که زیرمجموعه موسسه فناوری ماساچوست(MIT) است، از ترکیب نور و الکترونیک برای ایجاد رایانه‌های سریع‌تر و کارآمدتر استفاده کرده است.تراشه‌های "اپتوالکترونیک"(optoelectronic) جدید برای سرعت بخشیدن به انتقال داده‌ها از تراشه‌های پردازنده معمولی، به گونه‌ای طراحی شده است که همچنین مصرف انرژی را در ارتباط تراشه به تراشه به میزان 95 درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند انرژی مصرفی کلی را تا 50 درصد کاهش دهد. این رایانه ها قرار است از سال آینده وارد بازار شود.