۱۰ هزار شرکت هنوز از نرم افزارهای آسیب پذیر استفاده می‌کنند
ایسنا - حدود ۱۰ هزار شرکت و سازمان در جهان هنوز از نرم افزار آسیب پذیری استفاده می کنند که موجب افشای اطلاعات میلیون ها نفر از مشتریان شرکت آمریکایی اکوئیفاکس شد.متخصصان فناوری و اطلاعات در یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری مستقر در مریلند به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده اند که ۱۰ هزار و ۸۰۱ سازمان و شرکت در جهان هم اکنون از نرم افزار آلوده ای استفاده می کنند که آسیب پذیری موجود در آن به هکرها و مجرمان سایبری این اجازه را می دهد تا از راه دور به تمامی اطلاعات مدنظر خود دست یابند.


فیس بوک هم به استفاده از فناوری  بلاک چین روی می آورد
مهر - فیس بوک یک گروه اختصاصی را در این شرکت مامور توسعه فناوری بلاک چین کرده است. البته خود این شرکت هنوز به طور رسمی در این زمینه اطلاع رسانی نکرده است و دقیقا مشخص نیست هدف فیس بوک از تمرکز بر روی فناوری یادشده چیست. برخی کارشناسان می گویند این شرکت به دنبال ارتقای زیرساخت های خود در حوزه پرداخت الکترونیک است و در مقابل برخی دیگر می گویند قرار است در بستر این فناوری ابزار تازه ای برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ابداع شود.استفاده از فناوری بلاک چین به تمرکززدایی از روش های فعلی ذخیره سازی اطلاعات و افزایش امنیت ابزار ذخیره سازی اطلاعات منجر می شود و بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هم محسوب می شود.برخی منابع مطلع می گویند ممکن است استفاده از این فناوری در ماه های آینده در اینستاگرام هم در دستور کار قرار بگیرد.


شناسایی بدافزارهای جدید و خطرناک در گوگل پلی
مهر - شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی تعدادی بدافزار جدید و خطرناک خبر داد که تداوم حضور آن ها در گوگل پلی کاربران را به طور جدی تهدید می کند.بدافزارهای یادشده قبلا هم در گوگل پلی وجود داشته و حذف شده بودند، اما حالا با اسامی جدید به این فروشگاه آنلاین بازگشته اند. این بدافزارها بعد از مدتی مخفی کاری فعالیت مخرب خود را آغاز کرده و ابتدا جلوی پاک سازی خود را می گیرند و سپس وب سایت های آلوده ای را به طور تصادفی در معرض دید کاربران قرار می دهند. هدف اصلی بدافزار یادشده کسب درآمد از کاربران پس از کلیک آن ها بر روی صفحات این وب سایت هاست.بررسی ها نشان می دهد کدهای نگارش این بدافزار در مقایسه با سال ۲۰۱۴ تغییر چندانی نکرده و برنامه های ضدویروس عادی هم قادر به شناسایی و حذف کردن آن هستند.


فروش روبات امدادی برای اولین بار
ایسنا - شرکت سازنده پیشرفته‌ترین روبات سگ‌نمای امدادی، از فروش این روبات از سال آینده خبر داد، در حالی که هیچ اشاره‌ای به قیمت احتمالی آن نکرده است."مارک ریبرت"، رئیس "بوستون دینامیکز" امروز در کنفرانس CNET گفت که "اسپات مینی" در سال آینده عرضه خواهد شد. هم اکنون، این شرکت 10 نمونه از این روبات چهارپا ساخته است و قصد دارد تا پایان امسال، 100 نمونه دیگر نیز تولید کند.وی درباره قیمت این روبات صحبتی نکرد و این به معنای آن است که قیمت بالایی خواهد داشت. در عوض، او بحث کرد که "اسپات مینی" چگونه می‌تواند برای گشت‌های امنیتی یا در ساختمان‌های در حال ساخت مورد استفاده قرار گیرد."بوستون دینامیکز" در ویدئویی که دیروز منتشر کرد، نشان داد که این روبات چگونه از دوربین‌های خود برای نقشه‌برداری یک فضا استفاده می‌کند و سپس موقعیت خود را در آن نقشه پیدا می‌کند و به طور خودکار از طریق این نقشه حرکت می‌کند.