اعتراض کارکنان آمازون به سیاست های ترامپ
تعدادی از کارکنان شرکت آمازون با ارسال نامه ای به جف بزوس موسس و مدیرعامل شرکت آمازون، از وی خواستند از فروش ابزار کنترل و نظارت به پلیس و سازمان های اطلاعاتی آمریکا خودداری کند.به گزارش مهر ، ارسال این نامه به فاصله کوتاهی بعد از اعتراضات کارکنان گوگل و مایکروسافت به دلایل مشابه صورت گرفت. کارکنان این دو شرکت هم خواستار پایان هرگونه همکاری با ارتش و دیگر نهادهای نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده بودند.کارکنان آمازون می گویند Palantir این اطلاعات را در اختیار ماموران اداره مهاجرت آمریکا می گذارد تا آن ها از این طریق، مهاجران غیرقانونی را شناسایی و به سرعت اخراج کنند.ارسال این نامه واکنشی به سیاست های سختگیرانه جدید دولت ترامپ در برابر مهاجران غیرقانونی نیز محسوب می شود که باعث شده صدها نفر از والدین مهاجر غیرقانونی از کودکانشان جدا نگهداری شوند.


کشف میانبری برای هک آیفون
موسس یک شرکت امنیتی ادعا می کند روش میانبری برای هک آیفون یافته است. این درحالی است که اپل، این گزارش را نادرست خوانده است.به گزارش مهر ، هک آیفون کار ساده ای نیست. اگر رمز اشتباه به طور مکرر وارد شود، ممکن است کاربر سال ها یا دهه های متمادی قادر به استفاده از دستگاه نباشد. به همین دلیل سازمان های امنیتی و پلیسی به اپل فشار می آورند تا آیفون تروریست ها را باز کند.اما متیو هیکی موسس شرکت امنیت سایبریHacker House روشی جدید برای میانبرزدن از روش های امنیتی آیفون یافته است. به نظر می رسد برای هک آیفون فقط به یک موبایل روشن و قفل شده و همچنین یک کابلLightning نیاز است.به گفته هیکی، هنگامی که آیفون به برق متصل است و هکر با استفاده از کیبورد رمز دستگاه را ارسال می کند، این عمل سبب می شود یک درخواست اختلال در دستگاه صادر شود که برهر فعالیت دیگری مقدم خواهد بود.


پتنت جدید اپل از فناوری تشخیص دستخط آپید خبر می‌دهد
به تازگی گزارش شده که اپل، پتنت جدیدی برای سیستم تشخیص دستخط به ثبت رسانده و به نظر می‌رسد قصد دارد این ویژگی را در آیپد‌ها قرار دهد.به گزارش دیجیاتو؛کارشناسان گزارش می‌دهند که پتنت جدیدی توسط اپل به ثبت رسیده که «مدیریت همزمان تشخیص دستخط» عنوان دارد و از زبان چینی پشتیبانی خواهد کرد.در این پتنت نوشته شده که سیستم تشخیص دستخط برای شناسایی چندین کاراکتر یا یک جمله طراحی شده و قادر است بدین شکل دستخط یک کاربر به زبان چینی را تشخیص دهد. علاوه بر این، تصاویری هم از نوشته‌های چینی روی آیپد در این پتنت وجود دارد و کلمات انگلیسی هم در کنار آن به چشم می‌خورد.


تولید پردازنده ای قدرتمند برای لپ تاپ های ویندوز ۱۰
پس از عرضه پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ توسط کوالکوم، مایکروسافت به منظور تولید پردازنده ای قدرتمند توسط این شرکت برای نصب بر روی لپ تاپ های مجهز به ویندوز ۱۰ ،وارد مذاکره شد.به گزارش مهر ، قرار است این پردازنده جدید که مبتنی بر معماری اسنپ دراگون ۸۴۵ است، اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. احتمالا این پردازنده تازه اسنپ دراگون ۱۰۰۰ نام خواهد گرفت.اسنپ دراگون ۱۰۰۰ توان پردازش بالایی خواهد داشت که هنوز جزئیات آن اعلام نشده است ولی انتظار می رود همراه با پردازنده های سری Yو U اینتل استفاده شود.


آموزش روبات‌ها برای جست وجو در مناطق بمب‌گذاری شده
ارتش آمریکا، برای جست وجو در مناطق آلوده به رادیواکتیو و بمب گذاری شده و بررسی هواپیماهای از کار افتاده ، روبات‌ها را آموزش می‌دهد.به گزارش ایسنا ، در این آزمایش‌ها، روبات‌ها به جت جنگنده از کار افتاده "فانتوم اف چهار" (Phantom F-4) وارد شدند تا جعبه سیاه و برخی لوازم الکترونیکی آن را بازگردانند و به این ترتیب امکان اطلاع از مقاصد دشمن را فراهم کنند. البته تمرین‌های دیگری هم مورد نیاز است تا روبات‌ها برای یافتن منابع تشعشع زیرزمینی با یکدیگر همکاری کنند و آن ها را پوشش دهند.


محدودیت سرمایه گذاری چین در  شرکت های فناوری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا در حال تنظیم مقرراتی است که طبق آن، شرکت های فناوری با حداقل ۲۵ درصد مالکیت سهام توسط افراد و نهادهای چینی، دیگر حق خرید شرکت های فناوری آمریکایی را نخواهند داشت.به گزارش مهر ، هدف از اجرای این برنامه ها مقابله با سیاست گذاری های چین اعلام شده است. بر اساس استراتژی "ساخت چین ۲۰۲۵" این کشور باید در ده حوزه، رتبه اول جهانی را کسب کند که از جمله آن ها می توان به دانش روباتیک، هوا – فضا، انرژی های پاک و غیره اشاره کرد.منابع نزدیک به دولت ترامپ می گویند کاخ سفید برای جلوگیری از موفقیت این استراتژی، قصد دارد از قانونی موسوم به IEEPA مصوب سال ۱۹۷۷ استفاده کند که اعمال محدودیت هایی را در زمینه سرمایه گذاری خارجی در آمریکا مجاز می شمارد.


تولید برنج تراریخته غنی از آهن و روی
پژوهشگران سوئیسی در انستیتو فدرال زوریخ موفق شدند نوعی برنج تراریخته غنی از آهن و روی تولید کنند. این غنی سازی با اضافه کردن سه ژن در ژنوم گیاه برنج انجام شده است.به گزارش مهر ، برای تولید این برنج تراریخته سه ژن به طور جداگانه در ر ژنوم گیاه برنج قرار داده شد. یکی از این ژن ها تحرک یون های آهن ذخیره شده در واکوئل های گیاهی را تسهیل کرده و ژن دیگر رمز کننده یک پروتئین ذخیره کننده آهن به نام فریتین است. ژن سوم جذب آهن و روی را در ریشه های گیاه برنج افزایش می دهد. بیشتر از ۹۰ درصد مقدار توصیه شده آهن با مصرف این برنج تامین می شود.