فکر کردن به موضوعات استرس‌زا حافظه را از بین می‌برد
فارس - محققان دریافتند که حتی فکر کردن به موضوعات استرس‌زا با تاثیر بر مغز حافظه را از بین می‌برد. طبق مطالعات جدید، شروع صبحی با استرس ممکن است در طول روز به ذهن شما آسیب برساند. براساس گزارش «ساینس آلرت»، محققان دریافتند زمانی که شرکت‌کنندگان با استرس اتفاقات پیش رویشان از خواب بیدار می‌شدند سطح حافظه فعال (حافظه‌ای که به افراد در یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می‌کند) آن ها در اواخر روز پایین‌تر بود. پیش‌بینی رویدادهایی که منجر به ایجاد استرس می‌شود صرف‌نظر از رخ دادن آن ها،  ‌تاثیر بزرگی روی حافظه فعال افراد می‌گذارد. انسان‌ها می‌توانند درباره اتفاقات پیش رو فکر و آن ها را پیش‌بینی کنند که این ویژگی می‌تواند به ما برای آمادگی یا حتی پیشگیری از وقوع این حوادث کمک کند. البته مطالعات جدید نشان می‌دهد که این توانایی می‌تواند برای عملکرد روزانه حافظه فعال مضر باشد.
اپلیکیشن سلامتی، اطلاعات سربازان را هک می کند
مهر - کارشناسان امنیتی هشدار داده اند یک اپلیکیشن کنترل سلامتی فنلاندی نقشه دیجیتال مربوط به مکان ورزش سربازان و کارمندان سازمان های اطلاعاتی انگلیس، روسیه و فرانسه را فاش می کند. یک نقشه دیجیتال که مسیرهای دویدن میلیون ها کاربر یک اپلیکیشن کنترل سلامتی را افشا می کرد، از دسترسی آنلاین خارج شده است. کارشناسان نگران آن بودند که این نقشه نام و آدرس کارمندان سازمان های اطلاعاتی و سربازان در سراسر جهان را فاش کند.  Polar، شرکت فنلاندی کنترل سلامت با دفاتری در انگلیس و آمریکا، اعلام کرده، اپلیکیشن ردیاب سلامت خود را خاموش کرده است. زیرا کارشناسان هشدار داده اند از طریق این اپلیکیشن می توان کارمندان در اماکن حساس دولتی را از  ٢٠١٤ تاکنون ردیابی کرد. تحقیقات یک وب سایت خبری هلندی( De Correspondent and Bellingca) نشان داد ٦٤٠٠ کاربر در اماکن مختلف از جمله مقر سازمان جاسوسی انگلیسMI6،  کاخ سفید آمریکا  و زندان گوانتانامو در کوبا  از این اپلیکیشن استفاده می کنند.
ایرباس کاوشگر مریخ طراحی می کند
مهر - سازمان فضایی اروپا قراردادی 5.2 میلیون دلاری با ایرباس امضا کرده است تا یک کاوشگر با قابلیت جمع آوری نمونه های خاک مریخ را طراحی کند. در ماه آوریل ناسا و سازمان فضایی اروپا برای بررسی امکان ارسال نمونه از خاک مریخ به زمین با یکدیگر توافق کردند. اکنون سازمان فضایی اروپا قراردادی 5.2 میلیون دلاری با ایرباس امضا کرده تا طرح اولیه یک کاوشگر با قابلیت جمع آوری نمونه از سطح مریخ را ارائه کند. این سازمان فضایی گروهی از مهندسان ایرباس در استیونیج انگلیس را برای این ماموریت انتخاب کرده است زیرا آن ها مشغول ساخت کاوشگر ExoMars هستند. کاوشگر مذکور قرار است در ٢٠٢١ میلادی به مریخ ارسال شود. به هرحال  ماموریت کاوشگر جدید برخلاف ExoMars و تمام ابزارهای علمی اش، یافتن و جمع آوری محفظه های حاوی نمونه از خاک مریخ است که کاوشگر Mars2020 ناسا آماده می کند.  اما این بدان معنا نیست که طراحی چنین وسیله ای کار آسانی است.
 مقابله با مرگ ناگهانی حیوانات گرما زده با اختراعی جدید
مهر - گرمای شدید هوا علاوه بر انسان ها حیوانات را هم آزار می دهد و حتی ممکن است به مرگ ناگهانی آن ها منجر شود، ولی یک اختراع تازه برای حل این مشکل مفید است. با توجه به این که حیوانات قادر به تکلم نیستند و نمی توانند انسان ها را در جریان شرایط دشوار خود قرار دهند، ممکن است بر اثر شدت گرما به مشکلاتی مانند سکته قلبی دچار شوند و به سرعت جانشان را از دست بدهند. همین مسئله باعث شده است تا یک مهندس آمریکایی ابزار خاصی به نام Dawg Tag برای کنترل آنی میزان دمای بدن حیوانات ابداع کند. Dawg Tag که فعلا تنها نمونه ای اولیه از آن ساخته شده، مجهز به حسگرهای متنوعی است که می توانند دمای بدن حیوانات را در موقعیت های مکانی مختلف اندازه بگیرند. یک ریزپردازنده هم در این دستگاه نصب شده که با استفاده از الگوریتمی خاص و با بهره گیری از داده های حسگرها، دمای نهایی بدن حیوانات را برآورد می کند.