روبات ۴۵۰۰ دلاری شما را تا دم مرگ تشویق می کند
مهر - بیگ کلاپر نام یک روبات ۴۵۰۰ دلاری است که برای افرادی که نیاز به حمایت بیشتر و افزایش اعتماد به نفس دارند، محصولی مناسب تلقی می شود. این روبات در صورتی که شما کاری قابل توجه و ارزشمند انجام دهید و این کار را به اطلاعش برسانید، تشویقتان خواهد کرد و این کار را تا لحظه مرگ بی وقفه انجام خواهد داد. البته این روبات در اصل برای استفاده در فروشگاه های خرده فروشی و جلب نظر صاحبان مشاغل تولید شده تا با جذب مردم آن ها را به خرید بیشتر تشویق کند.بیگ کلاپر می تواند کارکردهای دیگری هم داشته باشد. روبات یادشده کوچک بوده و ظاهری شبیه به گوجه فرنگی دارد.طراحی این روبات توسط ماساتو تاکاهاشی در ژاپن انجام شده و نمونه اولیه آن در ژانویه امسال در نمایشگاه سی ای اس آمریکا در معرض نمایش قرار گرفت.
جاسوسی های سایبری از کاربران اینترنت
مهر - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از انتخاب قاضی برت کاواناف به عنوان نامزد خود برای حضور در دیوان عالی آمریکا خبر داده، فردی که مدافع جاسوسی های سایبری کاخ سفید است. انتخاب این نامزد جدید به دنبال درخواست آنتونی کندی قاضی قبلی دیوان عالی ایالات متحده صورت گرفته است. وی که پیش از این در دادگاه عالی تجدیدنظر ایالات متحده مشغول به کار بوده و برای ایفای این پست از سوی جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا نامزد شده بود، در حوزه سیاست گذاری های مربوط به فناوری سابقه درخشانی ندارد و همین موضوع موجب نگرانی فعالان این حوزه شده است. این قاضی قبلا قوانین مربوط به بی طرفی اینترنت را غیرقانونی توصیف کرده و خواستار تغییر آن شده بود. قوانین یادشده به همه افراد امکان می دهد صرف نظر از سطح تمکن مالی بتوانند به شیوه ای یکسان با دیگر شهروندان به اینترنت و خدمات اینترنتی دسترسی پیدا کنند یا چنین خدماتی را ارائه دهند.
خداحافظی نمایندگان مجلس انگلیس با تلفن‌های ثابت به علت کمبود مس
فارس - قرار است سیستم‌های تلفن ثابت سنتی که بیش از یک قرن است در مجلس عوام انگلیس مورد استفاده بوده‌اند، به علت کمبود مس و ضرورت استفاده از فناوری های جدید جمع آوری شوند. روند جمع آوری این خطوط تلفن ظرف هشت ماه آینده رخ می‌دهد. علت طولانی شدن فرایند مذکور قدیمی بودن شبکه یاد شده و در دسترس نبودن برخی اطلاعات جزئی در این زمینه است. با کنار گذاشته شدن شبکه سنتی تلفن ثابت، شبکه تلفن اینترنتی جدید مبتنی بر اسکایپ در اختیار نمایندگان مجلس عوام قرار می گیرد. البته استفاده از این سیستم از طریق تلفن های ثابت هم ممکن است. اما بخش عمده خدمات اسکایپ با استفاده از ابزار ارتباطی نوین مانند گوشی های هوشمند، لپ تاپ و ... صورت می گیرد. مقامات مجلس عوام انگلیس از مدتی قبل تصمیم گرفتند تا سیستم تلفن اینترنتی را جایگزین سیستم تلفن سنتی مسی کنند.
آرام بخشی که اعتیادآور نیست
ایسنا - پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، یک داروی آرام بخش آزمایشی را معرفی کردند که علاوه بر تسکین دادن درد، عوارضی مانند اعتیاد را در پی ندارد. با رواج بحران اعتیاد در جوامع، یافتن آرام بخش‌های غیرمخدر، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پژوهشگران "دانشگاه واشنگتن در سن‌لوئیس" (WUSTL) دریافته‌اند داروی غیرمخدری موسوم به "EMA401" می‌تواند سلول‌های مد نظر را خارج از سیستم عصبی هدف قرار دهد. پس از مرگ حدود 64 هزار نفر بر اثر مصرف بیش از حد مخدرها در سال 2016، "وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا" (HHS)، شرایط را بحرانی اعلام کرد و تنها راه حل این مشکل، ابداع یک روش درمانی و داروی جدید بود. به تازگی، پژوهشگران نشان داده‌اند که داروی آزمایشی "EMA401"، تاثیر بسیاری در از بین بردن درد، به خصوص دردهای دایمی دارد. پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در سن‌لوئیس دریافتند که این دارو، برخلاف آرام بخش‌های دیگر، سلول‌های عصبی را هدف قرار نمی‌دهد.