بالون های گوگل اینترنت را به کنیا می برند
فارس - آلفابت شرکت مادرتخصصی گوگل قصد دارد با ارسال بالون های متعدد به هوا، زمینه را برای دسترسی به اینترنت در نقاط دورافتاده و روستایی کشور کنیا فراهم آورد. بر اساس توافق آلفابت با شرکت مخابراتی Telkom Kenya جمعیت ساکن در مناطق غیرشهری کنیا می توانند با استفاده از این فناوری به اینترنت پرسرعت دسترسی یابند. قرار است پس از اجرای این طرح و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، در تعداد دیگری از کشورهای آفریقایی شاهد اجرای آن باشیم.
فیس بوک تا سال 2019 اینترنت
 ماهواره ای راه می اندازد
فارس - فیس بوک با گسترش فعالیت های خود در زمینه ارائه خدمات اینترنت قصد دارد تا سال 2019 اینترنت ماهواره ای به علاقه مندان ارائه کند. ایمیل های رد و بدل شده میان مدیران ارشد فیس بوک و همین طور مسئولان کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان می دهد که فیس بوک قصد دارد خدمات اینترنت ماهواره ای خود را در مناطق مختلفی ارائه کند. این شرکت به همین منظور ماهواره ای به نام Athena را در اوایل سال 2019 به فضا پرتاب خواهد کرد. فیس بوک اگر چه هنوز به جزئیات این خبر اشاره نکرده، اما برخی منابع نزدیک به آن اطلاعات منتشر شده در این زمینه را تایید کرده اند. قرار است این ماهواره در وهله اول نقاطی از کره زمین را تحت پوشش قرار دهد که پوشش اینترنت در آن ها بسیار محدود یا نزدیک به صفر است. مدار حرکتی این ماهواره هم به همین منظور به شیوه ای متفاوت طراحی خواهد شد.
سیستم بلوتوثی جدید کاربران را از سینمای خانگی بی‌نیاز می‌کند
ایسنا - به تازگی یک استاندارد جدید برای سیستم های صوتی بی‌سیم در حال توسعه است که باعث تقویت قابل‌توجه سیستم بلوتوث خواهد شد. به این ترتیب تلویزیون دارای بلوتوث می‌تواند به هر نوع اسپیکر بلوتوثی متصل شود و کاربر را از خرید سیستم‌های صوتی سینمای خانگی سنتی بی نیاز کند. این سیستم جدید صوتی موسوم به "تپ تی‌وی"( TAP TV)، یک پروتکل صوتی بلوتوث است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به هرگونه بلندگوی بلوتوثی متصل شوند. در این سیستم کاربران می‌توانند یک سینمای خانگی واقعی را تجربه کنند. "تپ تی‌وی" می‌تواند به تلویزیون و ست آپ‌باکس دارای بلوتوث، حتی ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین مدل آن‌ها اتصال یابد.