اپل جاسوسی آیفون از کاربران را رد کرد
فارس- اپل به تعدادی از وکلا و حقوق دانان آمریکایی به طور رسمی اعلام کرد که آیفون بدون اجازه و اطلاع کاربران اطلاعات صوتی آن ها را ذخیره نمی کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که برنامه های ثالث نصب شده روی آیفون قادر به ثبت و انتقال اطلاعات خصوصی کاربران نیستند.
ریزش سه میلیون نفری کاربران اسنپ چت
ایسنا- اپلیکیشن پیام‌رسان و شبکه اجتماعی اسنپ چت، سه میلیون کاربر فعالش را از دست داده است.اسنپ‌چت (snapchat) ، به‌عنوان یکی از بزرگ ترین رقیبان شبکه اجتماعی اینستاگرام یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است، اسنپ چت در رقابت تنگاتنگی که با اینستاگرام دارد، گاهی به افزودن قابلیت‌های جدیدی به امکانات کنونی خود اقدام می‌کند. دیروز خبری مبنی بر خرید 2.3 درصد از سهام به ارزش 250 میلیون دلار ،  این شرکت توسط ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی، در فضای مجازی منتشر شده است.
زورآزمایی موتور جست‌وجوی چینی با گوگل
ایسنا- مدیرعامل بزرگ ترین موتور جست‌وجوی چینی بایدو (Baidu) مدعی شده است ؛ همان طور که تاکنون توان رقابت با گوگل را داشته، از این پس نیز می‌خواهد به یکه‌تازی و فعالیت گسترده در بازار چین ادامه دهد.زمانی که گوگل از بازار چین خارج شد، سهم قابل توجهی از بازار خود را از دست داد اما در عوض، سهم بازار بایدو به میزان ۷۰ درصد افزایش یافت که این خود نشان از موفقیت و پیروزی بزرگی است.
اینترنت پرسرعت کم‌خوابی می‌آورد
مهر- بسیاری از دانشمندان اروپایی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند آن دسته از کاربرانی که اینترنت پرسرعت خریداری و استفاده می‌کنند، بیشتر به کم‌خوابی مبتلا می‌شوند.حالا به تازگی دانشمندان با انتشار یک مقاله علمی در ژورنال اروپایی «رفتار سازمانی و اقتصادی» اعلام کرده‌اند میزان خواب کاربرانی که به اینترنت پرسرعت متصل هستند، به طور متوسط تقریبا ۲۵ دقیقه کمتر از دیگران است.
افزایش نگرانی از محتوای خشونت‌آمیز شبکه‌های اجتماعی
ایسنا- بسیاری از روان شناسان و جامعه‌شناسان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تامبلر درخواست کرده‌اند که نظارت بیشتری بر محتوای خشونت‌آمیز پلتفرم خود داشته باشند.آن‌ها بر این باورند که بسیاری از این پست‌های به اشتراک گذاشته‌شده می‌تواند کارها و رفتارهای خشونت‌بار و آسیب‌رسانی به بدن را در افراد و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تقویت کند و این در نوجوانان و کودکان ناآگاه که خیلی زودتر از بزرگ سالان و افراد بالغ و عاقل فریب می‌خورند، احتمال بیشتری خواهد داشت.