حقیقت این است که موفقیت در این مسیر شغلی به مدیریت خوب ما در تمام موارد مربوط به کسب و کارمان بستگی دارد.

به عهده گرفتن تمام مسئولیت‌ها ممکن است دشوار باشد. برای موفقیت، باید اعتماد به نفس داشته باشید. خوشبختانه، این مهارتی است که می‌توان آن را آموخت و از طریق تجربیات آن را تقویت کرد.

در اینجا برخی از مفاهیم کلیدی که به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید را بیان می‌کنیم.

فرآیند در هر کاری را بسازید

هنگامی که شما شخصی هستید که در هر کاری مسئولیت‌پذیر است، بهتر است که برای انجام هر کاری فرآیندی را فراهم کنید. در غیر این صورت، ممکن است به سادگی از آن غافل شوید و مسائل مهم را از دست بدهید.

ایجاد فرآیند کاری برای خود بسیار ساده است، اما کمی زمان می‌برد. اول، لیستی از تمام کارهای مربوط به کسب و کارتان که به فکرتان می‌رسد را تهیه کنید. این لیست اساسا باید شامل هر چیزی که کسب و کارتان به آن نیاز دارد، مانند پرداخت مالیات/صورت‌حساب، حفظ  مسیر زمانی پروژه، فاکتور مشتریان و بازاریابی باشد.

سپس، تمام مراحل را بر روی کاغذ بنویسید و در مورد نحوه انجام مؤثر هر مورد فکر کنید. بخش چالش‌برانگیزی که اینجا وجود دارد این است که از هرج و مرج در کارها بپرهیزید. برخی وظایف مثل پرداخت صورت‌حساب، اگر روز و زمان مشخصی را برایشان تعیین کنید، بهتر و بدون اشکال انجام می‌شوند. بسته به زمان صورت‌حساب‌ها، ممکن است زمانی را در چند روز یا ماه یا هفته تنظیم کنید.

سایر موارد موجود در لیست شما باید بر حسب نیاز، طبقه‌بندی شوند. مثلا حفظ زمان کارها در پروژه، کاری است که احتمالا باید در آن زمان مشخص شود. در غیر این صورت، فراموش می‌کنید که آن کار را انجام دهید و احتمالا برخی از موجودی خود را که به سختی به دست آمده است را از دست خواهید داد.

درسی که در اینجا باید بگیرید این است که وقتی مجبورید کارهای متعددی را انجام دهید، سازمان دهی کارها امری ضروری است.

تقویت مهارت‌های لازم

یکی از مواردی که در فریلنس شدن باعث آشفتگی بسیار می‌شود این است که متوجه شوید دانش انجام کارها را ندارید. تکنولوژی‌ها و تکنیک‌ها به طور مداوم در حال رشد هستند و می‌توانند خیلی سریع‌تر از شما پیش روند.

اما لازم نیست آشفته شوید. گاهی اوقات شیوه زندگی شلوغ به این معناست که ما مسیر روندهای صنعت را گم کرده‌ایم. حتی اگر در مورد تکنیک های مختلف شنیده باشیم, سخت است که خودمان را در همه آن‌ها غوطه‌ور کنیم. مثلا طراحی وب یک چالش است، زیرا بسیاری از تکنولوژی‌های رقابتی وجود دارد که به نظر می‌رسد هر روز تغییر می‌کنند.

خبر خوب این است که شما واقعا نیاز به دانستن همه چیز ندارید. در عوض، بر روی مهارت‌هایی که واقعا برای کار روزانه خود نیاز دارید تمرکز کنید. هر ماه یکی دو ساعت را برای تجدید معلومات خود در رابطه با مباحث جدید صرف کنید. برخی آموزش‌های آنلاین را مشاهده کرده و کمی تمرین کنید. به این ترتیب،‌ مهارت‌های حیاتی شما به روز شده و معلومات شما در آن زمینه بهتر خواهد شد.

این مسأله قابل ذکر است که حفظ تکنولوژی‌های جدید که خوب هستند، همچنان مهم است. این امر کلیدی است که واقعا می‌تواند در بهتر شدن حرفه‌یتان به شما کمک کند. سپس در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، از آن‌ها استفاده کنید.

از قدرت، ضعف و محدودیت‌های خود آگاه باشید

هر یک از ما دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستیم. برخی از ما کارهای طراحی شگفت‌انگیزی را تولید می‌کنیم اما در کدنویسی قوی نیستیم. یکسری دیگر واقعا در جنبه‌های مالی کار خود عالی هستند اما در زمینه بازاریابی خوب عمل نمی‌کنند. به عبارت دیگر، هیچ یک از ما کامل نیستیم.

آگاهی از زمینه‌هایی که در آن‌ها پیشرفت می‌کنیم، می‌تواند به ما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری را به دست آوریم. ضعف‌هایی که داریم و می‌دانیم باید در آن زمینه تغییر کنیم را شناسایی کنیم. راه‌های متعددی برای بهبود وجود دارد.ممکن است شخصی موضوع خاصی را به صورت عمیق بررسی کند. راه دیگر برای به دست آوردن قدرت از طریق ابزارها یا خدمات سودمندی است که برخی از فشارها را از ما می‌گیرد.

همچنین محدودیت‌های خود را بشناسید. درک اینکه شما وقت ندارید کار روزانه خود را انجام داده و شیوه‌های حسابداری را یاد بگیرید می‌تواند چیز خوبی باشد. این مسأله می‌تواند منجر شود تا با یک حسابدار یا مشاور مالی کار کنید.

اما صبر کنید، آیا این کار اعتماد به  نفس شما را پایین می‌آورد؟ بخشی از اعتماد به نفس و متکی به خود بودن، حل مشکلات و انجام کاری است که باید انجام شود. در مورد "دانستن آنچه که نمی‌دانید" هوشمندانه عمل کنید، برخی وظایف را به متخصصان دیگر بسپارید. هدف این نیست که تمام کارها را خودتان انجام دهید. در عوض، تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

اعتماد به نفس = استقلال

بهترین بخش متکی به خود شدن در تجارت این است که به خوبی مسئولیت را دریافت کنید. این احساس به شما در توانایی‌هایتان برای موفقیت در هر موقعیتی اعتماد به نفس می‌دهد. این بخش مهم استقلال است.

به هر حال این پروسه‌ای است که زمان می‌برد. به خصوص وقتی که در مورد چیزهایی که برای بهبود کار به آن‌ها نیاز دارید، تفکر کنید. فقط به یاد داشته باشید که عوامل اجرایی زیادی در کسب‌وکار وجود دارد و هیچ کس آن‌ها را یک شب یاد نگرفته است. ممکن است اشتباهاتی را انجام دهید، اما مشکلی نیست. آن‌ها تجربیات بزرگی در فرآیند یادگیری هستند.

در مورد مفاهیم ذکر شده برای سرمایه‌گذاری در آینده فکر کنید. این چیزی است که به شما اجازه می‌دهد پروژه‌های بهتر و بزرگتری را گرفته و آن‌ها را با کارایی بیشتر انجام دهید. به علاوه، پیشرفت شخصی می‌تواند زندگی‌تان را خارج از حیطه کاری بهبود بخشد.

تصمیم بگیرید یک فریلنسر با اعتماد به نفس شوید. از اینکه چگونه می‌تواند کسب و کار شما را تغییر دهد شگفت‌زده خواهید شد.