با گسترش کانال‌های رسانه مختلف در چند دهه گذشته، تاکید کمتری بر محتوای متنی است، با این حال، دانستن چگونگی نوشتن هنوز یک مهارت مهم است.نوشتن به توسعه دهندگان یاد می‌دهد که متفاوت فکر کنند. برای توسعه دهندگان، نوشتن کد حس محدودیت می دهد چون تعداد محدودی از کلمات کلیدی، عملکردها، و کتابخانه‌ها وجود دارد که می توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

 کلمات می‌توانند یکی از خالص‌ترین شکل بیان یک فرد باشند. کلمات را می توان به صورت حروف، مقاله‌ها و یا پیام‌های متنی ارائه کرد. یک نویسنده افکار خود را به شکل مرکب بر روی کاغذ و یا دیجیتالی در صفحه، نمایش می‌دهد.

من اخیرا یک مقاله توسط JohnMaeda در مورد چگونگی نوشتن - نه کدزدن – و مهارت ان خواندم. این باعث شد که من به این فکر کنم که نوشتن در زندگی توسعه دهندگان نقش دارد.

 

در دنیای داده‌های امروزی و داده های سنگین، محتوای بسیار زیادی برای بهره بردن وجود دارد. ما دائما با ویدیوها، تصاویر، تبلیغات، پادکست ها و مقالات بمباران می‌شویم. هر یک از این رسانه‌ها، نوع متفاوتی از جاذبه را دارند، و همیشه به نظر می‌رسد که رقابت قوی ای برای جلب توجه و حفظ توجه ما وجود دارد.

با گسترش کانال‌های رسانه مختلف در چند دهه گذشته، تاکید کمتری بر محتوای متنی است و مطالب بیشتر بصری هستند به خصوص تصاویر و ویدیو. با توجه به این یادداشت در سال۱۹۹۷، افراد می‌توانند تصاویر بصری را ۶۰ هزار بار سریع‌تر از متن پردازش کنند.

 

با این حال، دانستن چگونگی نوشتن هنوز یک مهارت مهم است. کلمات می‌توانند یکی از خالص‌ترین شکل بیان یک فرد باشند. کلمات را می توان به صورت حروف، مقاله‌ها و یا پیام‌های متنی ارائه کرد. یک نویسنده افکار خود را به شکل مرکب بر روی کاغذ و یا دیجیتالی در صفحه، نمایش می‌دهد.

 

من یادگرفتم که نوشتن خوب می‌تواند یک کاتالیزور برای موفقیت باشد، چه در حوزه رشد شخصی، توسعه حرفه‌ای، یا رفاه اجتماعی باشد. بسیاری از مهارت‌هایی که من از نوشتن ده‌ها مقاله در چند سال اخیر توسعه داده‌ام، تبدیل به نقش تمام زمان من به عنوان یک مهندس نرم‌افزار شده‌اند.

به عنوان یک توسعه دهنده، در اینجا پنج مزیت وجود دارد که من با یادگیری برای نوشتن به آن برخوردم.

 

۱.نوشتن خوب باعث می‌شود که شما ارتباط بهتری داشته باشید

 

بیش‌ترین فایده که از نوشتن فهمیدم این است که نوشتن خوب مرا به یک فرد اجتماعی با روابط بهتری تبدیل کرده‌است. ما به عنوان انسان، عمدتا به کلمات خود تکیه می‌کنیم تا افکار و احساسات خود را به دیگران منتقل کنیم. با نوشتن اغلب، من می‌توانم افکار خود را آسان‌تر بیان کنم، بدون اینکه نگران این باشم که آیا از کلمات مناسب استفاده می‌کنم، یا خیلی مبهم یا پیچیده.

در کار، من می‌توانم ایمیل‌های دقیق را تهیه کرده یا پیام‌های فوری ارسال کنم بدون اینکه مجبور باشم برای صحیح یک کلمه به فرهنگ لغت مراجعه کنم تا باهوش تر به نظر برسم. زمانی که افکار می‌توانند آزادانه از ذهن خود به دست شما جریان یابند ، کلماتی که بر روی کاغذ پخش می‌شوند و لازم نیست دستکاری شوند تا به یک هدف خاص دست یابند.

 

نوشتن، مانند بسیاری از صنایع دستی دیگر، به سال‌ها تمرین نیاز دارند . بهترین قسمت نوشتن این است که بهبود را میتوانید حس کنید. شما می‌توانید به کارهای قبلی خود نگاه کنید و شاهد بهبود مشهود در طول زمان باشید.

 

۲.نوشتن برای مخاطب به شما کمک می‌کند مستندات بهتری بنویسید.

 

بخشی از معیارها برای یک توسعه دهنده خوب دانستن چگونگی ارتباط با الزامات فنی و خصوصا سهامداران دیگر است. شناختن مخاطبین شما بخش مهمی از نوشتن است - همان طور هنگام برقراری ارتباط با سهامداران یا نوشتن هر نوع اسناد و مدارک هم صدق میکند.

زمانی که با اعضای تیم فنی کم‌تر کار می‌کنید، باید اصطلاحات فنی و مفاهیم فنی را به شیوه‌ای توضیح دهید که به هر کسی که با آن‌ها کار می‌کنید ، طنین‌انداز شود. به عنوان مثال، زمانی که با مالکان و طراحان محصول کار می‌کنید، من معمولا سعی می‌کنم یک نمای کلی از هر چیزی که در حال کار کردن هستم را بدون درگیر شدن در جزئیات ارائه کنم. برای طراحان، من سعی می‌کنم ارتباط خود را با این موضوع که این ویژگی باید از دیدگاهUXیا UI اجرا شود ، برقرار کنم. برای صاحبان محصولات، من تلاش می‌کنم که کار خود را از دیدگاه کسب‌وکار تنظیم کنم.

 

به علاوه، توسعه دهندگان همچنین باید کار خود را به توسعه دهندگان دیگر انتقال دهند. چه نامگذاری متغیرها یا نام‌های تابع، نوشتن کامنت ها، یا مستندسازی این که چگونه این سیستم باید از سطح بالا کار کند، توسعه دهندگان باید بدانند که چگونه اسناد خوب بنویسند تا این کد قابل‌فهم باشد. هر وقت که اسناد را می‌نویسم، سعی می‌کنم آن را تا جایی که ممکن است کامل کنم. هر برنامه نویسی که رویcodebaseکار می‌کنند قادر خواهند بود ساختار سطح بالا را درک کنند و همچنین قادر به مشارکت فوری بدون نیاز به ساختار شکنی و مهندسی معکوس می باشند.

 

۳.نوشتن باعث می‌شود که شما از خصیصه‌های ذاتی برنامه نویسی قدردانی کنید

 

در سال ۲۰۱۱، یکی از کاربران وبسایت Reddit.com در مورد تفاوت‌ها و شباهت‌های بین نوشتن و برنامه‌نویسی نوشت. برخی می‌گویند که برنامه‌نویسی شبیه به نوشتن است به خاطر اینکه معتقدند مهارتی است که به طور مفهومی دشوار نیست، بلکه چیزی است که در طول زمان اصلاح می‌شود. برخی دیگر بیان می‌کنند که نوشتن کاملا متفاوت از برنامه‌نویسی است که در آن نوشتن یک تلاش خلاقانه است، در حالی که برنامه‌نویسی یک علم است که نیازمند درک عمیق‌تر از مفاهیم بنیادین است.

 

نظر اجماع عمومی، با مخالفت‌هایی جزیی در مورد هر یک، این است که هم نوشتن و هم برنامه نویسی نیاز به دانش اولیه از اصول، ساختار، و معنا دارند. با این حال، آنچه که یک آماتور را از یک کهنه کار در هر رشته متمایز می‌کند، توانایی خلاق بودن و مقابله با پیچیدگی سیستم یا موضوع است.

نوشتن به توسعه دهندگان یاد می‌دهد که متفاوت فکر کنند. برای توسعه دهندگان، نوشتن کد حس محدودیت می دهد چون تعداد محدودی از کلمات کلیدی، عملکردها، و کتابخانه‌ها وجود دارد که می توان از آن‌ها استفاده کرد. با این حال، زبان‌های نوشتاری امکان آزادی کامل در بیان را فراهم می کنند، به شیوه‌ای که زبان‌های برنامه‌نویسی فراهم نمی کنند.

TedKaminski یک نکته جالب دیگر را به این منظور به ارمغان می‌آورد که ما از آن‌ها در کد و دیگر واسطه‌ها استفاده کنیم.

 

"برای یک نفر، نوشتن به معنای خوانده شدن است. ولی منظور از کدزدن خواندن و تغییراست".

در حوزه نوشتاری، به نظر می‌رسد که یک دوگانگی جدی در طول زمان ایجاد شده‌است تا نگرانی‌های نویسندگان از خوانندگان را از بین ببرد. به نظر می‌رسد که نوشتن مثل یک سنگ است ، در حالی که کد یک تلاش مداوم است که به دنبال بهبود است.

 

در بسیاری از روش‌ها، نوشتن " خلاقانه " و نوشتن کد شباهت های بسیاری را به اشتراک می گذارند، اما دانستن تفاوت آن‌ها باعث می‌شود که من از هر دوی آن‌ها بیشتر قدردانی کنم.

 

۴.نوشتن فرصتی به شما می‌دهد تا آنچه را که یاد می‌گیرید اعمال کنید.

 

وقتی می‌نویسم، همیشه احساس می‌کنم دارم با خودم حرف می‌زنم. پس از اتمام یک کتاب یا کشف مطلب مهم، سعی می‌کنم افکار خود را با نوشتن یک مقاله در مورد آنچه که آموخته‌ام ، به کار گیرم. برای من، بهترین راه برای هل دادن دانش خود به جلو را در یک منطقه خاص پیدا کرده‌ام که موضوع همین بحث است.

 

در بسیاری از وب سایت‌های دیگر که آموزش‌های اولیه توسعه را فراهم می‌کنند ، نویسندگان در مورد موضوعات مختلف،مفاهیم متفاوتی می‌نویسند. بخشی از دلیل اینکه چرا بسیاری از داوطلبان زمان خود را صرف نوشتن مقاله می‌کنند که با این کار نه تنها می‌توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به دیگران کمک کنند، بلکه آن‌ها می‌توانند دانش یادگرفته از موضوعی که درباره آن نوشته شده‌اند را تقویت کنند.

زمانی که درباره موضوعاتی که در مورد آن‌ها یاد می‌گیرم می‌نویسم، معمولا تحقیقات دیگری انجام می‌دهم که اغلب به من نتایجی را می‌دهد که به تکه‌هایی از اطلاعاتی که قبلا در معرض آن قرار نداشتم، می‌رسم. وقتی می‌نویسم، بیشتر مایلم چیزی را که برای دراز مدت یاد گرفته‌ام به یاد بیاورم. علاوه بر این ، من گاهی در معرض دیدگاه‌های مختلف و نظراتی قرار می گیرم که دیدگاه اولیه من را به چالش می‌کشد. کل فرآیند نوشتن یک مکالمه زنده و مداوم است که به من اجازه می‌دهد اطلاعات را پردازش کنم و قضاوت خودم را بیان کنم.

 

نوشتن یک روش عالی برای هضم و پردازش اطلاعاتی است که ما به دست می‌آوریم. با این حال، دانش و عقل از مقدار اطلاعاتی که ما به دست می‌آوریم نیست، بلکه از توانایی ما برای پردازش اطلاعات و نتیجه گیری های معنی دار از آن است.

 

۵.نوشتن به عنوان یک تزکیه نفس

 

این دلیل آخر برای اینکه چرا من فکر می‌کنم نوشتن مهم است، ممکن است به طور مستقیم به نقش توسعه دهنده به عنوان چهار دلیل آخر مرتبط نباشد. اما من فکر می‌کنم که اگر از انها مهمتر نباشد، کم اهمیت تر نیست. بخش بزرگی از دلیل نوشتن این است که که نوشتن یک خروجی عالی برای احساسات من است. من دوست ندارم احساسات و افکار خود را در بطری نگه دارم، بنابراین به دنبال نوشتن به عنوان یک نوع تخلیه هیجانی هستم.

زمانی که کوچک‌تر بودم ، من برای نوشتن یادداشت‌های روزانه از یک دفترچه خاطرات استفاده کردم. حالا من در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و آن‌ها را برای خواندن در دنیا منتشر می‌کنم. اما هر از گاهی به قلم و کاغذ بر می‌گردم تا افکار شخصی خودم را بیان کنم. من یک مجله خصوصی را نگه می‌دارم که هر چند گاه نسبت به اهداف حرفه‌ای، زندگی شخصی، روابط اجتماعی و همه چیز در بین آن‌ها می نویسم.

 

وقتی در مورد احساساتم صحبت می‌کنم ، احساس می‌کنم دارم با دوستی صحبت می‌کنم که در گوش دادن واقعا خوب است. این راهی برای من است که احساسات منفی را پاک کنم و بدون ترس از قضاوت ، با یک صفحه خالی صحبت کنم.

 

نوشتن مزایای زیادی دارد، و اگر چه ممکن است روش ارجح شما برای بیان افکار تان نباشد، این یک مهارت ضروری و مفید حتی در دنیای آشفته و پر هرج و مرج امروز است. حتی اگردر دنیای نویسندگی مبتدی هستید، توصیه می‌کنم که با افکار خود تنها بنشینید و اجازه دهید که ذهن شما آزادانه جریان یابد. این چیزی است که شما می‌توانید با آن کنار بیایید.