سخنگوی طرح رجیستری گفت: هیچ گوشی اپل X در شبکه مشاهده نشده و تاکنون نیز هیچ ثبت سفارشی برای این گوشی انجام نشده است. آیفون X قاچاق است و از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت.به گزارش فارس، دهقانی‌نیا اظهار کرد: نظر به شروع فرایند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه و نبود گوشی اپل X (اپل 10) در شبکه و با عنایت به این نکته که تا این تاریخ، هیچ ثبت سفارشی برای گوشی آیفون 10 در کشور انجام و IMEI آن در گمرک ثبت نشده است و کد IMEI برای این مدل در فهرست سبز گمرک موجود نیست، پس گوشی مذکور کالای قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست، از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت.بنابراین توصیه می شود این گوشی‏ ها تا زمانی که محموله‏ های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور شوند به هیچ وجه خریداری نشوند.مردم می توانند با ارسال IMEI این مدل گوشی به سامانه پیامکی 7777 از اصالت کالا و این که کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر، مطمئن شوند. به عبارت دیگر، اگر در استعلام این پیام دریافت شد که «کالا در شبکه ثبت نشده است» از خرید این گوشی خودداری کنند.
در غیر این صورت طی هفته ‏های آتی سرویس نخواهند گرفت. رجیستری شامل دوفهرست خاکستری و سبز می‌شود. موبایل‌هایی که در شبکه گمرک ثبت نشوند (مانند موبایل یک گردشگر خارجی در ایران) درفهرست خاکستری قرار می‌گیرند و تا یک ماه از اپراتورهای موبایل ایران سرویس خواهند گرفت اما پس از آن در صورت پرداخت نکردن عوارض، قادر به ادامه سرویس‌گیری از شبکه اپراتورهای ایران نخواهند بود.رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیزهر روز تاخیر در اجرای رجیستری را زمینه ساز ورود 30 تا 35 هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق به کشور توصیف کردودرجمع خبرنگاران افزود: 95 درصد تلفن های همراه موجود در بازار، قاچاق است و بقیه را اعضای انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی وارد می کنند.به گفته این مقام مسئول،نیاز امسال بازار تلفن همراه که تا حدودی نیز با رکود همراه بوده، 12 تا 15 میلیون دستگاه در سال است که با در نظر گرفتن قیمت متوسط 200 دلاری آن ها، بین 2.4 تا سه میلیارد دلار، گردش مالی خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سفار پیش بینی کرد 20 تا 25 هزار میلیارد ریال انتفاع دولت از اجرای رجیستری خواهد بود.وی بیان کرد: زمان‌بر بودن ثبت سفارش کالاها و مشکلات گمرکی (که عمده واردات تلفن همراه از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می شود)، از جمله مشکلات این حوزه است و انتظار می رود دولت به تامین ارز مورد نیاز بپردازد. سفار یادآور شد: اجرای رجیستری می تواند زمینه ساز استفاده مشتریان و خریداران از گارانتی و خدمات پس از فروش شود، ضمن این که برخوردار نبودن گوشی های قاچاق از استاندارد تشعشعات مضر (SAR) از دیگر معایب آن است که در این باره حتی گوشی هایی با« SAR »  برابر استاندارد نیز کشف شده است.
به گفته وی ، سهم 18 درصدی تلفن همراه شرکت های آمریکایی از بازار تلفن همراه کشور، رقمی بیش از سه میلیون دلار در سال است. سفار با اشاره به سهم بیش از 23 درصدی حقوق مختلف وارداتی تلفن همراه به کشور، شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد عوارض پسماند، یک درصد تعرفه هلال احمر، پنج درصد حقوق و عوارض گمرکی، همچنین سهم هزینه های حمل و نقل و جابه جایی، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط سود دریافتی در واردات تلفن همراه، حداکثر سه درصد است اما از نظر سازمان امور مالیاتی، 16 درصد تخمین زده شده است.