با سرویس Firebase شما می‌توانید اپلیکیشن خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و رابطه کاربری بهتر و رضایت مشتری بیشتری را تجربه کنید. 
شما میتوانید اطلاعاتی مثل :
تعداد افرادی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند، از کدام کشور هستند، اینکه کاربران شما مرد هستند یا زن و اینکه از کدام قسمت برنامه شما بیشتر استفاده میکنند و...
ارسال اعلان های به موقع برای رویداد های مختلف و با خبر کردن کاربر از اخرین رویداد ها و.. که شما میتوانید با استفاده از سرویس notification شما می‌توانید پیغامی را چه به صورت خصوصی و یا عمومی به کاربران خود بفرستید. همچنین گوگل امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اطلاعات ارسالی را در اپلیکیشن خود پردازش کنید تا اپلیکیشن نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.
 
از دیگر آپشن‌های فایربیس می‌توان به سرویس authentication اشاره کرد که به کمک آن می‌توانید کاربران خود را در اپلیکیشن خود ثبت نام کنید، حساب آن‌ها را فعال یا غیر‌فعال، ویرایش و یا حذف کنید.
با استفاده از امکان storage شما می‌توانید از یک هاست رایگان و ایمن استفاده کنید تا دیگر نگرانی بابت صرف هزینه برای خرید هاست و دامین را نداشته باشید. 
سرویس database این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید دیتابیس خود را روی همین‌هاست راه‌اندازی کنید تا همه کاربران شما از آن استفاده کنند، همچنین کاربران شما هم می‌توانند روی این سرویس دیتابیس را ایجاد تغییر و یا حذف کنند.
 
وجود باگ ها و مشکلات پیش بیینه نشده بخش جدا ناپذیر هر برنامه است و خروجی ناگهایی از برنامه باعث نارضایتی کاربران بوده پس بهتره هرچه سریع تر باگ های برنامه هارو تشخیص بدیم و به رفع آن ها بپردازیم. سرویس Crash Reporting به شما این امکان را می‌دهد تا خطاهای اپلیکیشن خود را روی کنسول خود ببینید و هرچه سریع تر بتونید نسبت به اصلاح این ایرادات اقدام کنید.
 
که میتونید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی گوگل یعنی https://firebase.google.com/ مراجعه کنید.
قصد داریم در قسمت های بعدی نگاهی عمیق تر داشته باشیم به این سرویس پرکاربرد و جذاب  و نحوه کار با آن در اندروید داشته باشیم.