انتخاب دامنه : سعی کنید برای وب سایت خود نامی انتخاب کنید که کاربران بتوانند به راحتی به خاطر بسپارند.
سرویس هاستینگ : فضای هاست مورد نیاز را از شرکت های مطمئن و معتبر تهیه نمایید.
تکنولوژی : زبانی که قصد داریم طراحی سایت را  راه اندازی کنیم را انتخاب می کنیم.
انتخاب هدف : هدف از وب سایتمان را محدود به اینکه زمینه فعالیت شرکتی، فروشگاهی و … باشه رو مشخص می کنیم.
نقشه سایت : نقشه سایت مشخص و واضحی برای سایت خود رسم کنید.
محتوا : سعی کنید محتوای خوب و مناسب برای وب سایتتان تهیه کنید. کلیدواژه هایی که برای مطالب استفاده می کنید سعی کنید به صورت درست انتخاب کنید. .
مخاطبان : شما باید ارزیابی و شناخت صحیحی از گروه مخاطبان سایت خود داشته باشید و سایت را برای آنها بهینه کنید.
تبلیغات : سعی کنید از تبلیغات زیاد در سایت استفاده ننمایید. تبلیغات زیاد باعث اذیت کاربران شده و در نهایت باعث کاهش بازدید سایتتان خواهد  گردید.
پنجره های پاپ آپ : سعی کنید از پنجره های پاپ آپ در سایتتان استفاده نکنید.
طراحی جذاب : طراحی ساده ولی حرفه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید.
دکمه ها : سعی کنید در طراحی صفحات خود از دکمه های جذاب  استفاده نمایید. بدون شک کاربران توجه بیشتری به باتن ها نسبت به لینک های معمولی خواهند کرد.
پس زمینه : هر چقدر می توانید سعی کنید از طرح ساده تری برای پس زمینه سایتتان استفاده نمایید.
تصاویر :  سعی کنید از تصاویر با کیفیت ولی با حجم کم استفاده کنید. تصاویر را در صفحاتتان تکرار نکنید. فراموش نکنید استفاده نکردن از تصاویر خیلی بهتر از استفاده از تصاویر بی ربط و بی کیفیت است.
ناوبری آسان : هر چقدر که می توانید سعی کنید همه چیز در ساتتان در  دسترس باشد. از منوهای پیچیده و تودرتو کتر استفاده کنید.
منحصر به فرد : سعی کنید هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ ظاهری وب ساتتان منحصر به فرد باشد.
به‌روز : سعی کنید به‌روز باشید.
سازمان‌دهی : سایت های موفق از سیستم جستجوی کاربردی و ساده بهره می‌برند. هر چقدر می توانید سیستم جستجوی هوشمندانه‌تری برای سایتتان بسازید.
سازگاری : سعی کنید وب سایتتان در هیچ کدوم از مرورگرا مشکلی در نمایش نداشته باشد. از استفاده ازالمان‌های متحرک اضافی در سایت اجتناب کنید.
وضوح صفحه : سعی کنید طراحی ریسپانسیو برای سایتتان در نظر بگیرید در این صورت سایتتان در هر دستگاهی به درستی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که سایتتان فاقد این قابلیت هست.
شبکه های اجتماعی : استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر آمار سایتتان خواهد گذاشت. امکان اشتراک گذاری برای مطالبتان را فراموش نکنید!
تایپوگرافی : سعی کنید از فونت ساده و زیبا مثلا فونت یکان در سایت خود استفاده نمایید. استفاده از چند فونت در سایت زمان بارگزاری سایت را بالا میبرد و تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد داشت.
ثبت نام : چنانچه سایتتان فروشگاهی نیست به هیچ وجه ثبت نام در سایتتان را برای استفاده از امکانات موجود، اجباری نکنید.
تجزیه و تحلیل : هر روز سایت خود را چک کنید، آمار بازدید سایت را بررسی نمایید و با برنامه ریزی مناسب تلاش کنید تا سایتتان روند رو به رشدی داشته باشد.
امنیت : سعی کنید حس اعتماد و امنیت را در کاربران خود را بوجور بیاورید در غیر این صورت کاربران پس از ترک صفحه به سایت شما برنخواهند گشت.
فوتر : فوتر سایت شاید بی اهمیت به نظر آید ولی تجربه نشان داده است فوترهایی که به صورت جذاب و استاندارد طراحی شده اند توانسته اند نظر کاربران زیادی را جلب نمایند.