اپلیکیشن اسنپ رانندگان از کافه بازار حذف شد

ظاهرا به دلیل نقض قوانین، کافه بازار اپلیکیشن اسنپ رانندگان را از فروشگاهش حذف کرده است. به گزارش زومیت ، پس از این که اسنپ با اعمال تغییری در اپ رانندگان، کارکنان خود را مجبور به حذف اپلیکیشن Waze از روی گوشی کرد، حال کافه‌بازار این برنامه را به دلیل نقض قوانین از مارکت خود حذف کرده است. دلیل حذف این اپلیکیشن، نقض بخشی از قوانین توسط اپ اسنپ رانندگان بیان شده است.به گزارش دیجیاتو،موضوع اصلی به ماجرای محدود سازی رانندگان به استفاده‌ صرف از اپ رانندگان اسنپ برمی‌گردد. این سرویس به رانندگان خود اجازه نمی‌دهد در موبایل اندرویدی‌شان، اپلیکیشن رقبا را نیز داشته باشند. این موضوع به شکل ضمنی در قوانین کافه بازار ذکر شده است. کافه بازار می‌گوید اپلیکیشن‌هایی که کاربران را ترغیب به حذف برنامه‌ای دیگر کنند، حق انتشار ندارند و این دقیقاً اتفاقی است که برای اپ رانندگان اسنپ افتاده است.روابط عمومی اسنپ از اظهار نظردر این باره امتناع می‌کند. با این حال روابط عمومی تپ‌سی، که به تازگی شکایتش در شورای رقابت از اسنپ را پیگیری کرده است، خبر می‌دهد که تپ‌سی ارتباطی با حذف اسنپ از کافه بازار ندارد اما قطعاً کافه‌بازار کار درستی انجام داده است،چراکه اسنپ بر خلاف قوانین تجاری عمل می‌کند و به دلیل نبود قوانین صریح برای کسب‌وکارهای نوپا، مرجعی وجود ندارد تا مشخص کند اسنپ در حال کار غیرقانونی است. در واقع خلاءهای قانونی باعث می‌شود این درگیری و شکایت‌ها طولانی شود. بخشی از انرژی تپ‌سی در ماه‌های اخیر صرف مذاکره با قانون‌گذار شده است تا قوانین به نفع تمام استارت اپ‌ها باشد.امیر حقیقت، مدیر روابط عمومی کافه‌بازاردرباره علت این اقدام گفت: این مارکت قوانینی دارد که تمام توسعه‌دهندگان از بزرگ تا کوچک ملزم به رعایت آن هستند،حذف این اپلیکیشن نیز به استناد یکی از قوانین در بند حریم شخصی کاربران بوده است. علت اصلی حذف اسنپ رانندگان، ترغیب و ملزم کردن کاربران آن به غیرفعال کردن اپلیکیشن رقبا بوده است. این اپلیکیشن درخواست حذف اپلیکیشن‌های رقیب را داشته است. کافه بازار قبل از حذف این اپ، دو بار به توسعه دهنده تذکر داده است اما در این خصوص اصلاحی صورت نگرفت و در نتیجه از کافه بازار حذف شد.اسنپ فعلاً در برابر این اتفاقات سکوت کرده است اما جدا از رای نهایی شورای رقابت که مشخص نیست چه زمانی به نتیجه می‌رسد، حذف شدن یکی از اپلیکیشن‌های کلیدی توسط شناخته‌شده‌ترین مارکت ایرانی می‌تواند ضربه بزرگ‌تری برای سرویسی باشد که مدعی داشتن سهمی ۸۵ درصدی از بازار تاکسی‌های آنلاین است.