شهرت یک فریلنسر چگونه بدست می آید

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر مشهور ، نکات اساسی وجود دارند که توجه کردن به آنها لازم و ضروری است

چگونه یک فریلنسر مشهور و معتبر شویم؟

شما با مطالعه اخبار چند هزار سال پیش به این نتیجه خواهید رسید که فقط تعداد محدودی از مردم در شهرت و حرفه خود عالی هستند. که این استدلال نه تنها در زندگی روزمره بلکه در دنیای کسب و کار نیز صادق می باشد.

در طراحی وب، این استدلال کاملا پوچ و بیهوده بنظر میرسد. ما بیشتر تمایل به اشتراک گذاشتن سورس کد و همکاری داریم. ما از Meetups و WordCamps به عنوان حوزه ای برای کمک به آموزش طراحان مبتدی و عموم مردم استفاده می کنیم. این ایده خوبی است که انجام آن درست می باشد.

با این حال، افرادی وجود دارند که کار آنها همیشه به صورت سطح بالا نمی باشند. در طول سالها، من با چندین مشتری برخورد کردم که تجربه ی بدی را با طراحان قبلی داشتند. تجربیات بد و منفی آنها حاصل از دست دادن فرصت، کار بی نهایت به علت عدم برقراری ارتباط عمومی ونادیده گرفتن نظر مشتری می باشد.

به عنوان یک فریلنسر، شهرت شما کمی همراه با ترس و اضطراب است. خوشبختانه، شما می توانید از عهده ی آن برآیید. شما با استفاده از یک جرقه شروع میکنید و در طول گذر زمان با استفاده از تجارب، کسب و کار موردنظر خود را تعیین می کنید. در نتیجه، شما میخواهید مطمئن باشید که هر چیزی را که باعث بهبود و پیشرفت کارتان می شود، انجام بدهید.

در اینجا چند نکته ی اساسی برای ایجاد مسیر کار فریلنسری شما وجود دارد:

 

1.ایجاد اعتبار و اطمینان

برای اینکه بگوییم اعتماد کلید اصلی هر رابطه است، نیاز نیست که روانشناس یا متخصص رفتار مردم باشیم. چرا باید کسی را که به او اعتماد نداریم را استخدام کنیم؟

خبر خوب این است که روش هایی که برای ایجاد اعتماد وجود دارند چندان هم غیر ممکن و اسرار آمیز نمی باشد. شما از طریق چیزهای کوچک مانند پیش بینی قیمت گذاری خود،  پاسخ سریع و درست  به سوالات می توانید باعث به وجود آمدن اعتماد شوید. به عبارت دیگر، نیت خوب در انجام کار بسیار موثرتر می باشد. اینها موارد کوچکی هستند که مردم را برای آن ها ارزش زیادی قائل هستند.

 

2. توضیح کامل پروسه و برنامه خود

مشتری ها می خواهند همیشه در جریان کارهای که برای آنها انجام می دهید باشند و موضوع مجهولی برای آنها باقی نماند. از ابتدای رابطه خود، روند پیشبرد کار و نحوه انجام پروژه را به صورت کامل توضیح دهید. اجازه دهید آنها بدانند چه انتظاراتی باید داشته باشند که براساس آن انتظارات خود را مطرح کنند. آنها را در جریان کار نگه دارید تا مراحل مختلف را طی کنید.

یک راه حل شفاف و عالی برای مشتریان ارائه دهید که مطمئن باشند یک تصمیم عالی را با استخدام شما گرفته اند. بعضی ازمشتریان توضیحات دقیق تری را نسبت به دیگران مشتریان می خواهند، بنابراین مطابق رفتار و خواسته ی آنها  عمل کنید و سازگار باشید ولی ارائه ی یک نمای کلی از آنچه انجام خواهید داد می تواند تاثیر مثبتی بر روی دیگران داشته باشد.

3.جدی گرفتن و اهمیت دادن به بازخورد مشتری

عادی نیست که کسی پیشنهاد ویا بازخوردی نسبت به برنامه شما نداشته باشد در اینصورت یا مخالفتی بین شما وجود دارد یا مشتری کار شما را جدی نمیگیرد. بهتر است به آنچه که مردم می گویند گوش دهید و بااحترام با ایده ها و نظرات آنان برخورد کنید.

ایجاد یک گفتگوی خوب می تواند نتیجه ی نهایی را بهبود بخشد. همچنین ایجاد یک رابطه ی کاری باعث می شود که در آن مشتری احساس راحتی کند و شما را در اولویت خود قرار دهد.

 

4.تحویل نتیجه ای بالاتر از انتظارات مشتری

تلاش بیشتر موجب ایجاد حس مثبت می شود. به عنوان مثال، هنگامی با یک پروژه ای با مهلت تحویل معین توافق کرده اید، اگر آن را 1 یا دو روز زودتر به پایان برسانید و تحویل دهید، امتیازات مهمی را برای شما به ارمغان می آورد.

یک راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از روش قدیمی "زیر قول بزن ، زودتر انجام بده و نتیجه ی بهتری تحویل بده" است. هنگام محاسبه زمان لازم برای انجام، بدترین سناریویی که ممکن است پیش بیاید و تحویل پروژه طول بکشد را در نظر بگیرید. هنگامی که کار شما زودتر به پایان رسید همانند یک قهرمان خواهید بود که هیچ چیزی را هدر نداده و در زمان معقول تری کار را به پایان رسانده است. شما همانند کسی که سخت کار می کند تا کیفیت نتیجه کار بهترین باشد فکر خواهید کرد.

5. سازگار بودن

یکی از مهمترین رفتار خوبی که شما می توانید از خود نشان دهید، سازگاری است. که این شامل مواردی مانند ارائه به موقع پاسخ لازم به یک پیام و پرسش، حفظ یک برنامه کاری منظم و رسیدن به اهداف خود می باشد.

این نیز به همان مورد1 بر می گردد، زیرا باعث بوجود آمدن اعتماد و اطمینان می شود. هنگامی که مردم متوجه می شوند که می توانند به شما اعتماد و تکیه کنند و این واقعیت را که شما کار خود را به خوبی انجام می دهید را باور کنند، هیچگونه نگرانی در مورد نتیجه کار ندارند.

 شما حرفه ای هستید

یک شهرت عالی بهترین سلاح فریلنسر است. این یک عامل ضروری است که آیا ما در دراز مدت موفق شویم؟  بر خلاف دفتر کاری سنتی، ما از برند تجاری یا کمپین بازاریابی با ارزش برای کسب وکار جدید بهره مند نیستیم. ما تنها سازنده حرفه و محصول شخصی خود هستیم.

این به این معنی نیست که فریلنسر بودن نتایج و تجربه های منفی به ارمغان می آورد.گاهی اوقات به خاطر بعضی مشکلات قادر به کار در بیرون نخواهید بود در اینگونه زمان ها حرفه ی موثر و خاص شما  نتایج مثبتی را برای شما به ارمغان می آورد.