چه میزان کار برای فریلنسرها زیاد است؟

موفقیت برای فریلنسر طراح وب همانند یک شمشیر دو لبه است. در حالی که تعداد کارها و پول درآوردن در این کار عالی است، همچنین می‌تواند منجر به غرق شدن در کار شود. این یک مشکل خوب است، اما با این وجود یک مشکل است. یکی از دشوارترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که مشخص کنید زیاد چقدر است. در چه مرحله‌ای می‌گویید "این کافی است"؟

در حالی که پاسخ از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ملاحظات در مورد چنین اقداماتی همگانی است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید، به دقت در مورد سوالات زیر فکر کنید.

چگونه می‌توانم متوجه شوم چه وقت سعی دارم بیش از حد کار کنم؟

گاهی اوقات می‌توانیم خود را در موقعیت‌هایی قرار دهیم که به طور کامل به عواقب آن پی نمی‌بریم. اگر شما با یک دوره کوتاه که درآمد ناچیزی عایدتان می‌شود مواجه شوید، ممکن است مشتاق گرفتن هر پروژه جدیدی باشید، قبل از اینکه متوجه شوید غرق در کار شده‌اید.

با این حال، ممکن است شما حتی فکر نکنید که سعی دارید بیش از حد کار کنید. در طراحی و توسعه، به راحتی می‌توانیم غرق کار شویم، به طوری که اصلا متوجه شرایط نیستیم. بنابراین مهم است که به دنبال علائم پریشانی و اضطراب باشیم.

نشانه‌ها برای هر کسی متفاوت است. اما هنگامی که این نشانه‌ها به اوج می‌رسند، می‌توانید یک قدم به عقب برگردید و نفس بکشید. وضع نامساعد خود را ارزیابی کنید و به راه‌هایی برای بهبود آن فکر کنید.

چقدر طول خواهد کشید؟

همه ما این لحظات را داشته‌ایم، وقتی که احساس می‌کردیم در پروژه‌ها غرق شده‌ایم. وضعیت می‌تواند به نقطه‌ای برسد که شما مطمئن نیستید که از طریق آن به همه چیز خواهید رسید. در ضمن، مشتریان می‌خواهند در مورد وضعیت گزارشات بدانند و امیدوارند زودتر پروژه‌یشان راه‌اندازی شود.

ما نیز با این وضعیت بارها در طول سال روبه‌رو شده‌ایم. اما این چیزی است که (معمولا) دائمی نیست. اغلب اوقات، این به این دلیل است که پروژه‌های متعددی که به صورت نامحدود بوده‌اند همه یک‌ مرتبه همگرا شده‌اند. ناگهان همه عجله دارند، و این مساله پردغدغه است.

در این موقعیت می‌توانید به سادگی به مشتریان آتی بگویید که بیش از حد مشغول هستید و نمی‌توانید پروژه جدیدی را قبول کنید. با این حال این نوع گفتگو می‌تواند خیلی کوته‌نظرانه باشد و شاید بهتر است بگویید تا یک یا دو ماه آینده مشغول هستید و نمی‌توانید پروژه جدید بگیرید.

پروژه‌هایی که لزوما عجله‌ای نیستند، ممکن است کار خوبی برای شما باشد. در برنامه شما ممکن است در آن زمان جای خالی باز شود.

به علاوه، اگر وارد یک پروژه طولانی مدت شده‌اید ممکن است عاقلانه باشد که کارهای را به آرامی پیش برید تا ایده بهتری از اندوخته‌های خود به دست آورید.

ریشه مشکل در کجاست؟

قبل از اینکه سعی در به دست آوردن مشتریان جدید کنید، خوب است که نگاهی به کسب و کار خود به صورت کلی بیندازید. این مساله می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید بار اضافی فعلی شما اجتناب‌ناپذیر است، یا شاید متوجه شوید که عوامل دیگری درگیر هستند.

به غیر از موارد فوق‌الذکر، علت ممکن است چیزی عمیق‌تر باشد. مثلا ممکن است سرتان شلوغ باشد چون برنامه خود را به خوبی مدیریت نمی‌کنید. همچنین ممکن است شما به اندازه کافی شارژ نباشید.

در آخرین مرحله، در مورد ارزش زمان خود فکر کنید. اگر شما به طور مداوم در حال تلاش برای انجام کاری هستید، شاید مهم نباشد که از برخی پروژه‌های جدید چشم‌پوشی کنید. شاید این امر بیشتر در رابطه با افزایش میزان قیمت‌گذاری پایین شما باشد.

هنگامی که مشتریان پول بیشتری را در قبال زمان شما پرداخت می‌کنند، نیازی نیست که خودتان را بیش از حد درگیر کنید. بنابراین در حالی که ممکن است به طور پیوسته مشغول باشید، بهتر می‌توانید از غرق شدن در انجام پروژه‌های فراوان جلوگیری کنید (وقتی به اندازه کافی پول نباشد، سعی می‌کنیم پروژه‌های بیشتری را بگیریم).

مساله این است که مشکلاتی که در کسب و کارتان با آن مواجه می‌شوید، اغلب چیزی بیش از مشاهده با چشم است. فقط با شرح موقعیت خود می‌توانید تحلیل مناسبی را به دست آورید تا بتوانید منبع واقعی یک مشکل را پیدا کنید.

گونه می‌توانم به حجم کاری مناسبی دست یابم؟

وقتی صحبت از حجم کاری می‌شود واقعا مرحله شیرینی است. برای ما این زمانی است که تعداد معدودی پروژه برای انجام داریم بدون هیچ ضرب‌العجلی. و این زمانی است که می‌توانیم تکنیک‌های مختلفی را تجربه کرده یا ایده‌های جدید را بدون احساس عجله کشف و بررسی کنیم.

اما واقعیت زندگی فریلنسری این‌گونه است که می‌تواند ما را از نوعی سطح راحتی دور کند. وقتی شما باید صورت حساب پرداخت کنید، تنظیم حجم کاری معمولا یکی دیگر از الویت‌های شماست.

این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم تلاش کنیم. اگر بتوانیم درک بهتری از آنچه که دوست داریم به دست آوریم، می‌توانیم راهی پیدا کنیم که بیشتر اوقات به آن مرحله برسیم.