7میلیارد دقیقه برای یک بازی ایرانی

زمان صرف‌شده برای بازی کوئیزآو کینگز که طی دو سال اخیر از زمان عرضه تا محبوبیت راه کوتاهی را پیموده، در مجموع بیش از هفت میلیارد دقیقه بوده و این بازی به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شده است.به گزارش ایسنا، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) از زیرمجموعه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را بررسی می کند و امسال سراغ بازی ایرانی «Quiz of Kings» رفته است. بازی موبایلی که مبتنی بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است و در سال 95 با رشد 1683 درصدی در تعداد دستگاه‌های فعال خود، به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شده و در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال 2017، عنوان پرمخاطب‌ترین بازی مسابقات را به دست آورد.آمار این بازی از ابتدای پاییز 94 تا انتهای پاییز 96 به شرح زیر است: زمان صرف‌شده (Time Spent) برای بازی ، در مجموع هفت میلیارد و 716 میلیون و 922 هزار و 434 دقیقه بوده است.  آمار دستگاه‌های فعال استفاده‌کننده از بازی «کوئیز آو کینگز» به مرز هشت میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۶۹ دستگاه رسیده است. تعداد حساب‌های کاربری (User ID) ساخته شده برای این بازی در این بازه زمانی هم ۱۱ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۸۴ عدد بوده که دلیل این اختلاف، ثبت چند حساب کاربری روی یک دستگاه یا تولید حساب‌های کاربری تقلبی در ابتدای انتشار بازی است.